PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Waarom niet gewoon zelf een veriable aanmaken met set ?
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
En wat zet ik daar dan in?Herby schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:41:
Waarom niet gewoon zelf een veriable aanmaken met set ?
Batchfile:
1
| SET %vol% ... |
Of hoe ging dat ook alweer? Maar ik wil niet "hardcoded" de volume naam in mijn batchfile hebben. Die verschilt namelijk per DVD die ik heb. (Mijn batchfile is een autoplay handler die ik gebruik om een bestandenlijst te maken van de DVD die op dat moment in de drive zit, nu wil ik ook bepaalde bestanden kopiëeren naar een map die hetzelfde moet zijn als de volume naam van de DVD).
Een andere oplossing is evt. ook welkom, maar ik denk dat dit de makkelijkste is.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
code:
1
2
3
4
| C:\>for /f "tokens=6" %a in ('vol d:') do echo %a
C:\>echo Movies
Movies |
in %a zit dus je volume naam
If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP
Nu ik op "volume name" en "tokens=6" zoek, vind ik de oplossing ook.ripperke schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:45:
code:
1 2 3 4C:\>for /f "tokens=6" %a in ('vol d:') do echo %a C:\>echo Movies Movies
in %a zit dus je volume naam
Ik denk dat die tokens=6 betekent dat ie het 6e woord pakt ofzo?
Bedankt in ieder geval!!! Hier was ik nooit op gekomen!
EDIT: Nu heb ik nog een probleem. Kan ik ook een variabele gebruiken in het 'vol ..' gedeelte? Ik wil daar 'vol %1' gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door Tanuki op 15-10-2006 14:59 ]
Dit kun je eenvoudig doen met for /f
Deze werkt in een engelstalig omgeving voor de nederlands talige moet je "tokens =x" aanpassen.
code:
1
| for /f "tokens=6 delims= " %a in ('vol') do set vol=%a |
Deze werkt in een engelstalig omgeving voor de nederlands talige moet je "tokens =x" aanpassen.
l0c4lh0st schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:50:
[...]
EDIT: Nu heb ik nog een probleem. Kan ik ook een variabele gebruiken in het 'vol ..' gedeelte? Ik wil daar 'vol %1' gebruiken.
code:
1
2
| set station=C:
for /f "tokens=7 delims= " %a in ('vol %station%') do set vol=%a |
Voila
Pagina: 1