[XP] problemen met installatie op Sata schijf

Pagina: 1
Acties:

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Sinds het overlijden van mijn oude proc/mobo probeer ik mijn oude XP installatie op mijn Sata schijf weer aan de praat te krijgen met een nieuw mobo/proc. Ik heb nu een Asus P4S800D-X mobo (had P4P800-X) en een 3GHz P4. Ik heb 2 Sata schijven en 1 IDE schijf. Windows stond op 1 vd Sata schijven, ik heb het nu even op de IDE schijf gezet. Onder deze nieuwe installatie heb ik de Raid drivers van het mobo geinstalleerd en ik kan de schijven gewoon benaderen.

Als ik met F6 en een driver floppy XP probeer te installeren worden de Sata schijven herkend door de installer. Na het selecteren van de (Sata) partitie waarop ik de installatie wil laten uitvoeren en het bevestigen dat de oude windows overschreven mag worden krijg ik echter de foutmelding dat de driver bestanden niet gekopieerd kunnen worden. Ik heb de drivers van het mobo CD'tje geprobeerd en die van de mobo site.

Als ik de drivers met nLite mee-slipstream worden de schijven helemaal niet herkend en zie ik alleen de IDE schijf. Heb ook zowel de drivers van de CD als van de website geprobeerd.

Heeft iemand enig idee waarom Windows die drivers niet wil installen? Hoe krijg ik Windows weer op mijn Sata schijf?

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Download eens van ASUS de nieuwste driver voor je SATA-Controler. Maar je zegt verder dat de Windows setup je oude versie mag overschrijden, maar doe ook nog een Quick/Full Format van die partitie?

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik neem maar aan dat je met makedisk.exe de drivers op FD heb gezet. Doe dat nog maar 10x want op de een of andere manier werkt het wel maar pas na behoorlijk veel FD's te hebben gebruikt.

ARME AOW’er

• elessar
De nieuwste drivers heb ik idd al gedownload. Ik wil mijn schijf liever niet formatteren omdat ik graag nog zoveel mogelijk instellingen/programma's wil kunnen hergebruiken. Ik neem aan dat je windows gewoon over een bestaande installatie heen kunt zetten.

Nog wat floppies proberen zal ik doen, ik heb er 3 geprobeerd, alledrie hetzelfde symptoom: schijven eerst wel herkennen, maar niet de drivers willen installeren. Kan dat door brakke floppies komen? Heb idd makedisk gebruikt, van de CD en vanuit de download van Asus.

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik heb net even gekeken naar de driver van ASUS en als je nouw op een lege floppy de volgende files zet uit de map DriverDisk 'sisraid', 'txtsetup.oem' en de map 'raid'

En doe even Schijfcontrole op je harddisks misschien zitten er wat fouten op waar door Windows setup moeilijk loop te doen.

Verder zij je dat je meerdere harddisks hebt, dus je zou de data kunnen backuppen en voor je instellingen de "Wizard Bestanden en instellingen overzetten" en dan die partitie formatteren.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• elessar
Ja dat is idd wat er op die floppies staat. Heb er nog wat geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat. Heb de schijf ook gecontroleerd, maar niets gevonden. Ik kan idd alles overzetten naar de IDE installatie, maar dat was nou net m'n grote data-schijf en ik heb mijn OS liever op een partitie waar verder geen zooi op staat. Maarja. Ik blijf nog maar ff rommelen...

• elessar
Giga_Bjorn schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:14:
Verder zij je dat je meerdere harddisks hebt, dus je zou de data kunnen backuppen en voor je instellingen de "Wizard Bestanden en instellingen overzetten" en dan die partitie formatteren.
ehh, waar zit die wizzard eigenlijk? kzie um nie B)

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Start -> alle programma's -> bureauaccessoires -> systeemwerkset -> wizard...

There u go :)

• elessar
Dank u zeer!

• elessar
Nou het is uiteindelijk toch gelukt. Voor de tweakers die misschien ooit tegen dit probleem aanlopen: Na een stapel floppies bedacht ik me dat het ook wel eens de CD zou kunnen zijn, het was een unattended install. Ik heb een andere CD gevonden, maar die was niet bootable. Die heb ik bootable gemaakt met nLite, en daar kwam ik er achter dat je het mee installeren van OEM software kunt aan- en uitvinken. In de uitleg daarbij vond ik dat je dit moet uitvinken als je sata-drivers van een floppy wilt installeren, omdat je anders een foutmelding over een onleesbaar bestand kunt krijgen. Nou verrek zeg, dat had ik :) Waarom het slipstreamen van de drivers niet werkte snap ik dan nog steeds niet helemaal, maar daar zal hetzelfde mee gebeuren denk ik.

Windows staat nu op de goede schijf, maar naast m'n oude windows }:| De oude doet het niet meer, maar veel programma's hoef ik iig niet te herinstalleren. M'n bookmarks doen het gelukkig nog, ben wel al m'n extensies kwijt in FF, maar dat komt wel weer goed. Voorlopig ben ik wel van de straat.

Pagina: 1