nieuwe kopen/upgradu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Okay...ik was dus van plan een geheel nieuwe pc te kopen maar de prijs he...

maar kunnnen jullie vertellen wat ik het beste kan doen ? upgraden of nieuwe kopen met paar oude onderdelen erin ?

ik heb nu:

Celeron300
BX-440B pentium II AGP ATX moederbord
64 mb 100 mhz (kan ik niet naar 133 doen toch want daar moet je moederplank toch geschikt voor zijn ? )
Stealth 3 S540 (koopje destijds)
21 inch monitor (vooral voor films en internet vanuit mijn bed, is wel oud)
15 inch monitor (standaard gebruik)
4*4*16 cdwriter
10*40 DVD/CDROM
40 giga maxtor (niet echt lekker snel)
8,5 giga seagate
Soundblaster (flutkaart)+kutboxjes

Ik dacht persoonlijk in ieder geval aan een nieuwe geluidskaart en surround system van Labtec LCS-2514 (ik lees idd CID em I love my DVD)
En ik wil nog een extra viedeokaart want nu moet ik steeds de monitor snoertjes omwisselen (niet echt een probleem maar toch)en het lijkt me ook wel leuk om bv flight simulator met 2 verschillende views te spelen)
Is 64 mb intern geheugen erbij btw Echt zo'n stuk sneller ?

en dus is mijn vraag; upgraden of nieuwe kopen, ik speel af en toe wel spelletjes en wil dan ook wel de nieuwste kunnen spelen..

budget voor een evt upgrade liever niet meer dan 500/1000,-

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De Matrox G400 dualhead lijkt me echt een kaart voor jou als je niet super-veeleisend bent op 3D-gebied.
Van geluidskaarten heb ik geen verstand, want ik koop ze nooit (krijg ze meestal, of koop ze second-hand).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

- videokaart met 2 uitgangen: Matrox Mill. g400 dual head 16MB/32MB of een extra PCI videkaart. Die Matrox is wel wat minder geschikt voor spellen dan bijv. een GeForce...
- overklok je celeron als het lukt naar 450 (celeron300A?) of een andere processor (cel/cel2/p3/p3e), afhankelijk van wat je mobo aankan (coppermine?)
- +64/128MB pc 133 geheugen (werkt gewoon op 100MHz, altijd handig voor later/overklokken)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:06
Geluidskaart : SB Live 1024 oem

Je systeem is op zich nog snel genoeg, misschien overklokken als een je 300a hebt naar 450.

Je hebt ook een AGP slot he??

Stop er een GeForce in en je het een goeie pc voor games..
64 mb ram erbij scheelt veel in Windows.
Laadtijden in games worden ook minder, dus beter.
133 mhz zou weinig nut hebben, tenzij je zegt dat je binnenkort gaat veranderen van mobo die 133mhz is, dan heb je dat alvast..

Houwe dus die hap en 64 mb ram en Geforce erin, dan kun je voor ong. f 700,- weer veel gamen.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

wow, allemaal (bijna) tegelijk!

ik zou toch pc133 nemen, prijsverschil is relatief klein en het is handig voor overklokken/de toekomst.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
over de viedeoplank:
die matrox g400, is die dus redelijk maar niet echt super maar kan je er dan wel 2 monitoren op aansluiten ?
maar is die wel goed genoeg voor spellen zoals Quake3 en Unreal Tournament ? ik hoef ze niet in 1600*1200 te draaien ofzo...

Maar is er ook een geforce PCI dan ? want als je zegt geforce erbij zetten en het is een AGP kan ik alsnog maar 1 monitor erop zetten, mijn stealth3s540 is ook AGP nl.

over de cpu:
ik weet niet of het een celeron300A is of celeron300, waar kan ik dat zien ? ik heb nl. geen boekje of zoiets erbij gekregen.

ik heb nu mijn celeron 300@328 draaien, ik had hem ook een dagje op 374 maar ben bang dat dat niet goed is zonder extra koeling.

over het geheugen:
ik neem dan dus nog wel 64 mb intern 133 mhz erbij denk ik...133 of 100 kost 20,- extra of zo en dan kan je het misschien later nog gebruiken inderdaad of voor overklokken alhoewel er nu natuurlijk ook 64 intern van 100 mhz inzit dus bij overklokken houd dat de boel tegen.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

De g400 geeft prachtig beeld maar is wat langzamer dan de geforce. Wil je gewoon mooi beeld en een redelijk goede prestatie dan is de g400 erg geschikt.

Er bestaat geen geforce pci. Je huidige stealth zul je dus moeten vervangen door de geforce agp en een goedkoop pci kaartje.

Ik zou inderdaad gewoon de 133 mhz dimmetjes kopen. Ok bij overklokken heb je nu die oude dimm er nog inzitten maar als je die ooit vervangt door een 133 mhz scheelt het je weer wat.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
"De g400 geeft prachtig beeld maar is wat langzamer dan de geforce."

wat is "wat langzamer" ?
Kan ik dan met Quake inplaats van 150 op 100 FPS krijgen ofzo of gaat dat een stuk drastischer ? en wat is het voordeel van een g400 op 2 3dkaartjes ?

heeft die g400 wel meer power dan want die kan toch dan 2 schermen aansturen ?

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Is deze kaart dan dus geschikt voor 2 beeldschermen zoals jullie zeiden ?
zo'n dualhead ?

------
Fl 515,- Matrox G400 Millennium 32 MB dual Retail
------

Verwijderd

Videokaart is duidelijk: Matrox G400 32MB DualHead!

In geval van 2Vid. kaarten moet 1 van de 2 PCI zijn, G400 heeft beste beeldkwaliteit van alle spellen en loopt op spellen ongeveer op snelheid TNT2 Ultra/Voodoo3.

Soundblaster 1024 Player en die boxjes en dan nog even Labtec 2514

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Inderdaad ben het met de rest eens :)

Matrox halen alleen wel ff in pricewatch kijken want bij graficall wassie geloofik 435 kan ik me herrineren. En hoef je dus ook geen tweede te kopen :) :)

Snelheid is echt wel GOED. en 2de monitor out kan ook als tv out dienen :)

over de speakers OPZEKER de Labtecs nemen :) heb ze nu een week en die zijn echt SUPER :) :) :) :) :) :) :) :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
k dan mensen !
het wordt dus upgradu :

matrox mill g400 dualhead 500,-
64 mb 133 mhz ram 380,-
labtec LCS 2514 189,-
Soundblaster 1024 Player Fl 137,-
logitech draadloos toetsenbord+muis 250,- ofzo ?

dat maakt toch wel weer 1456,- PPHOOEE HEE
misschien toch die 64 mb extra ram laten zitten denk ik :(

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

64mb pc133 kan goedkoper!!! http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=1142
(misschien de andere produkten ook?)

ik heb ff gekeken op www.eynstein.nl en daar kwam ik ZONDER DE SPEAKERS (die hebben ze daar niet) op f1017.89 (+ verzendkosten=f1045), dus goed zoeken naar de laagste prijzen!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
als je een geluidskaart zoekt dan moet je er echt een met een a3d aureel chipset kopen (v2) ik heb vandeweek 2ehands nieuw in doos de monster mx300 gehaalt, en ik was echt verblufd van het geluid dat er uit kwam. Ik ben zelf altijd heel sceptis tegen over dit soort dingen, maar omdat ik hem nu voor 100 piek kon kopen ipv 150 in de winkel heb ik hem gekocht en ik ben er echt heel blij mee. Als je het test programma draaid met een hoofdtelefoon op en je doet je ogen dicht, dan hoor je gewoon waar het geluid van dan komt (rondvliegende helikopter) je doet je ogen open en dan klopt het ook nog, echt geweldig deze kaart die kan ik iedereen aanraden, is misschien wel wat duurder dan een standaard kaartje. Verder heb ik die live niet gehoord dus daar ga ik dan ook niet over oordelen.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
naar die geluidskaart ga ik dan zeker ffe kijken, en de prijzen moet ik ook nog ffe op prizewatch bekijken natuurlijk :)

overigens 1045 + 189 is ook nog 1234,- maar ik kijk ffe goed rond op internet voor evt aanbiedingen ofzo voor ik het ga kopen..als iemand nog winkeltips heeft... :)

Verwijderd

64 mb 133 mhz ram 380,- ??

Graficall (en daar leveren ze SNEL):
A-grade 64 MB SDRAM 133 Mhz 229,00

Goh, ik betaalde 3 weken geleden nog voor A-grade 128MB PC-133 SDRAM 280 piek per reepje :)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Bij Mycom die winkel kicks ass

1x A-Merk 64Mb SDRAM 168pins 133Mhz fl. 190,00 fl. 190,00
1x Logitech Cordless Desktop (Muis+Toetsenbord) fl. 215,00 fl. 215,00
1x Matrox G400 32MB 300Mhz Dual-VGA fl. 445,00 fl. 445,00
1x Labtec LCS-2414 25watt RMS Subwoofer fl. 125,00 fl. 125,00
Totaal bedrag incl. BTW fl. 975,00

geluidskaart moet ik nog ffe kijken, ik wil die 3d surround kaart die zo goed klonk, heb hem alleen nog niet kunnen vinden maar zou iets van 150,- moeten zijn

bij elkaar: 1125,-

is te doen...wel iets duurder dan verwacht maar ja..

Pagina: 1