Toon posts:

[XP Pro] Onbekend opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In de inmiddels 3 jarige loopbaan van mijn computer heb ik al erg vaak opstartproblemen gehad. 3 weken geleden heb ik daarom voor de zoveelste keer opnieuw windows geinstalleerd, want het systeem begon te haperen en ik dacht bij mezelf voorkomen is beter dan genezen..

Maar goed, het systeem draaide perfect, alles ging goed tot vandaag. De computer gaf een foutmelding in windows, iets met system32.dll, en 5 seconden later bevroor alles. Ik denk naja, reset knop indrukken en dan maar even schijfcontrole - maar ik kwam windows niet meer in. Vervolgens geprobeerd in veilige modus, daar kwam ik ook niet in. Daarna heb ik de windows cd erin gedaan, die laad wel maar onafhankelijk van welke keuze ik maak in het eerstvolgende keuzemenu, hij geeft een blauw scherm en loopt vast.
Dat ene blauwe scherm is ook meteen het enige dat ik heb, bij de rest v/d crashes krijg ik niks te zien. Op dat blauwe scherm staat het basisverhaaltje en een foutmelding met ntfs.sys.

Ik heb al lange tijd gezocht op google en dit forum, maar omdat het nogal een onduidelijk probleem is voor mij (opstartproblemen voorheen gaven een duidelijke foutmelding zodat ik kon vinden wat de oplossing was) heb ik er toch een topic voor aangemaakt..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

specs:

Windows xp Pro incl. sp2 en laatste updates
msi k8n neo2 platinum s754
amd 64 3200+
Een 120 gig s-ata hardeschijf van maxtor (welk type weet ik niet precies)
geforce 6800gt videokaart
en 1024 mb geheugen.

Ook heb ik in de afgelopen dagen niets veranderd aan het systeem. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik anderhalve week geleden een skin voor windows heb geinstalleerd incl. de iconen voor vista.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Om je probleem met ntfs.sys weer te repareren
Verder wat zeggen de logboeken van windows? (start --> configuratiescherm --> systeembeheer --> logboeken)

Verwijderd

Topicstarter
Spike1506 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:23:
Om je probleem met ntfs.sys weer te repareren
Verder wat zeggen de logboeken van windows? (start --> configuratiescherm --> systeembeheer --> logboeken)
Dank je voor je reactie ik zal die link even bekijken.

Echter, ik kom windows dus niet meer in (dus ik kan de logboeken niet bekijken)... niet in welke mode dan ook, en ook met installatie cd werkt het niet.

Edit: En wat die link betreft, dat zou de perfecte oplossing zijn als ik in de herstelconsole kwam. Doe ik dat echter dan staat er onderaan 'scant hardeschijf van # mb etc. etc. - en kort daarna krijg ik de bsod die mijn verteld dat ntfs.sys ontbreekt..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 14:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:29:
Edit: En wat die link betreft, dat zou de perfecte oplossing zijn als ik in de herstelconsole kwam. Doe ik dat echter dan staat er onderaan 'scant hardeschijf van # mb etc. etc. - en kort daarna krijg ik de bsod die mijn verteld dat ntfs.sys ontbreekt..
de exacte melding is eerder "ntfs.sys is missing or corrupt".

Pak een disk test tool van de HDD fabrikant en test je schijf eens goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:44:
[...]

de exacte melding is eerder "ntfs.sys is missing or corrupt".

Pak een disk test tool van de HDD fabrikant en test je schijf eens goed.
Ja klopt, het is een foutmelding met ntfs.sys - wat precies heb weet ik niet maar wat jij zegt is het ws.

Verder heb ik helaas geen disk test tool -en mocht die te downloaden zijn, ik heb nooit een floppydrive in laten bouwen in mijn computer (leek me een beetje loos) dus ws. wordt dat em ook niet... :/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

de ntfs.sys fout was bij mams der pc gevolg van een 8,4GB grote caviar die was overleden, oud dingetje dus was een keer te verwachten
was overigens géén bsod maar gewoon witte text, a la dos.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:58:
de ntfs.sys fout was bij mams der pc gevolg van een 8,4GB grote caviar die was overleden, oud dingetje dus was een keer te verwachten
was overigens géén bsod maar gewoon witte text, a la dos.
Tja ik hoop dat mijn harde schijf nog niet overleden is dat zou behoorlijk klote zijn. Is nu ws. mijn enige optie om nog een harde schijf aan te sluiten, daar windows op te zetten en vervolgens bestanden en alles terugkrijgen via een hdd recovery programma en vervolgens ws. een nieuwe harde schijf aan te schaffen?

Of weet iemand nog een oplossing..

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:07:
[...]

Tja ik hoop dat mijn harde schijf nog niet overleden is dat zou behoorlijk klote zijn. Is nu ws. mijn enige optie om nog een harde schijf aan te sluiten, daar windows op te zetten en vervolgens bestanden en alles terugkrijgen via een hdd recovery programma en vervolgens ws. een nieuwe harde schijf aan te schaffen?

Of weet iemand nog een oplossing..
een diagnostisch tooltje draaien om je hd te testen, meestal is daar ook wel een versie van voor op een cd ipv floppy

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:49:
Verder heb ik helaas geen disk test tool -en mocht die te downloaden zijn, ik heb nooit een floppydrive in laten bouwen in mijn computer (leek me een beetje loos) dus ws. wordt dat em ook niet... :/
Die zijn er ook als CD-iso image, en je hebt een andere PC (anders had je dit niet kunnen posten.

Geen excuus dus ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
:)

Maar goed jullie raden allebei hetzelfde aan.. enige is dat de brander in mijn computer zit die ik dus in deze moet zien te krijgen..
En waar kan ik een dergelijke hdd tool downloaden?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:14:
[...]

:)

Maar goed jullie raden allebei hetzelfde aan.. enige is dat de brander in mijn computer zit die ik dus in deze moet zien te krijgen..
En waar kan ik een dergelijke hdd tool downloaden?
tsss, das toch simpel. op de site van je hd's fabrikant natuurlijk

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:20:
[...]

tsss, das toch simpel. op de site van je hd's fabrikant natuurlijk
Ja sorry over die vraag dacht ik niet echt na.
Ik denk dat dit er wel okee uitziet; http://www.ultimatebootcd.com/index.html dus dat ga ik maar eens proberen. Dank je wel - ook naar anderen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

Ik heb mbv die cd een maxtor disk check gedaan (of wat het ook precies is..).
Daaruit blijkt dat mijn harde schijf 'certified error free' is.

Windows start echter nog steeds niet op ;) , ik krijg nu niet eens meer het windows logo met balkje eronder te zien (de computer start gewoon direct opnieuw op nadat ik op windows opstarten/windows in veilige modus opstarten heb gedrukt...

wat nu?..

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Met behulp van ntfs4dos kon ik chkdsk uitvoeren en dat heeft em gefixxed. Iedereen bedankt _/-\o_
Pagina: 1