Videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 14:51
ik ben nu al 4 dagen aan het rotzoeken geweest naar video bewerkingssoftware die zo veel mogelijk lijkt op windows movie maker,

Opzich nog niet zo moeilijk, maar de programma's die er een beetje op beginnen te lijken draaien niet op win 2k systeem 128 ram en p3 500 mhz systeem.

ik heb download.com, tucows.com en sourceforge al afgestruint maar nog niks kunnen vinden wat aan de eisen voldoet.

aangezien windows movie maker niet werkt (zie ander topic) ben ik ook dus al een tijd op zoek naar vervangende software.

hoeft niet persé freeware ofzo te zijn, als hij veel op mm lijkt, makkelijk werkt e.d. is het al voldoende voor me.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want ze wil filmpjes gaan maken :p

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je iets simpels zoekt dat op win2k werkt moet je voor Adobe Premiere of MGI Videowave gaan. Nu heb ik zelf nog nooit met moviemaker gewerkt (geen XP hier :P) maar die pakketen zijn gewoon erg gemakkelijk in gebruik, dus het lijkt me dat het daarmee wel moet lukken.

• Mopperman
Terw_Dan schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:59:
Als je iets simpels zoekt dat op win2k werkt moet je voor Adobe Premiere of MGI Videowave gaan. Nu heb ik zelf nog nooit met moviemaker gewerkt (geen XP hier :P) maar die pakketen zijn gewoon erg gemakkelijk in gebruik, dus het lijkt me dat het daarmee wel moet lukken.
adobe premiere.. draait dat op 500 mhz? :o

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 12:12
Mopperman schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:13:
[...]

adobe premiere.. draait dat op 500 mhz? :o
Absoluut. Kies niet voor de laatste versie. Premiere is overigens vrij (behoorlijk) 'profi', dus een pittige inwerk periode en dat wil niet iedere amateur...... Kijk daarom eens naar de consumenten software van Ulead op dit gebied. (Kies niet voor de allerlaatste versie.)

Verwijderd

Sonic Foundy Vegas Video,

zit er tussenin. Je kan er bijna alles mee wat je met Adobe ook kan doen maar ik vind het een stuk overzichtelijker en duidelijker. Is ook een minder zwaar programma voor je pctje..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 14:38 ]

• Mopperman
[b]
Absoluut. Kies niet voor de laatste versie. Premiere is overigens vrij (behoorlijk) 'profi', dus een pittige inwerk periode en dat wil niet iedere amateur...... Kijk daarom eens naar de consumenten software van Ulead op dit gebied. (Kies niet voor de allerlaatste versie.)
hmm...
ulead komt me bekend voor..

ik wou eerst voor pinacle studio gaan (draai ik hier ook op) maar das dara geen succes..

ik zal eens kijken of ik ergens oude versie van ulead kan aanschaffuh.

bedankt alvast, ik hou jullie op de hoogte

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ligt er ook aan wat je gaat doen,
knip en plak werk is vaak geen probleem,

maar als je moet omzetten op een systeem met minimaal SSE 2/3 gaat het net realtime,
met 500 Mhz kan het heel lang gaan duren. Software heb ik hier vandaan geplukt, http://www.videohelp.com/tools ,
en het grootste probleem waar ik altijd tegenaanloop is simpelweg tijd. Als je het raw gaat bewerken dan heb je gigabytes nodig en is je harde schijf het struikelblok.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:38:
Sonic Foundy Vegas Video,

zit er tussenin. Je kan er bijna alles mee wat je met Adobe ook kan doen maar ik vind het een stuk overzichtelijker en duidelijker. Is ook een minder zwaar programma voor je pctje..
Idd. Zelf gebruik ik Sony Video Vegas 6.0 en dat is net zo professioneel als Adobe Premiere maar dan veel gebruiksvriendelijker met gevolg dat je efficïenter hele mooie filmpjes maakt.

Jouw systeem red het nét niet bij de systeemeisen van de lichtere Vegas Movie Studio 6 maar de trial misschien eens proberen? :) http://www.sonymediasoftw...sp?PID=977&FeatureID=8317

• Mopperman
het zou voornamelijk images zijn die tot filmpje/slideshow moeten worden gezet.
of avi files (divx) die geknipt worden en dan weer omgezet worden naar een andere ext.

tijd zal het probleem meestal niet zijn.
Maar de software is opt moment het probleem

• Mopperman
D. Ninjai schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:46:
[...]

Idd. Zelf gebruik ik Sony Video Vegas 6.0 en dat is net zo professioneel als Adobe Premiere maar dan veel gebruiksvriendelijker met gevolg dat je efficïenter hele mooie filmpjes maakt.

Jouw systeem red het nét niet bij de systeemeisen van de lichtere Vegas Movie Studio 6 maar de trial misschien eens proberen? :) http://www.sonymediasoftw...sp?PID=977&FeatureID=8317
ik moet ZEKER weten dat hij op dat systeem draait en het is ook niet mijn systeem. maar dat van een vriendin.
zelf draai ik makkelijke pinnacle studio 10 plus (p4 3.2ghz) maar haar pc red dat niet met die p3.

vandara de vraag hier.
ik ga zometeen eens wat genoemde progjes vergelijken

• Mopperman
iemand een idee waar ik een oude trailversie van ulead videostudio 7 kan vinden?
mag van mij ook nog oudere versie zijn 3 ofzo.. kzit te google maar akkes gaat naar ulead.com en die werkt nie meer,,,

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 12:12
Mopperman schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:41:
iemand een idee waar ik een oude trailversie van ulead videostudio 7 kan vinden?
mag van mij ook nog oudere versie zijn 3 ofzo.. kzit te google maar akkes gaat naar ulead.com en die werkt nie meer,,,
eMule
Pagina: 1