Windows XP ziet Xbox 360 niet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jvdhaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2020
Hallo,

Ik heb al op veel plekken gezocht, maar kan nergens het antwoord vinden (misschien wel omdat het te simpel is?). Ben een n00b op dit gebied.

Affijn, ik draai windows XP home edition (SP2) en heb een Xbox 360 gekocht, die wil ik gebruiken om mijn muziek en foto's van de PC af te spelen.

M'n PC is via een router (linksys WRK54G) aangesloten op het ADSL-modem en zo dus op het internet, werkt allemaal prima. M'n Xbox heb ik ook op die router aangesloten en ook via de Xbox kan ik op het internet. Het lukt me echter niet om de Xbox te laten zien op de PC.

PC heeft ip 192.168.1.100 en de Xbox 192.168.1.101, beide hebben subnetsmaker 255.255.255.0 en bij beide staat ook bij standaardgateway 192.168.1.1.

Ik heb alles gedaan volgens de instructie, de Windows Media Connect software geeft echter de melding dat ie het apparaat niet kan vinden.

Ook pingen naar de Xbox vanaf de PC geeft een foutmelding.

Kortom, de PC en Xbox hangen beide aan het internet, maar er is geen sprake van een netwerk tussen de PC en Xbox.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Met vriendelijke groet,

Jörg van der Haak

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 22:14
Je kunt sowiso geen muziek kopieeren vanaf je pc naar je xbox, je kunt het alleen streamen van je pc naar je xbox. Heb je op je xbox wel je netwerk ingesteld ?

• jvdhaak
Kopieeren is ook niet nodig, ik wil het juist streamen vanaf de PC.

Hoe bedoel je netwerk ingesteld op de xbox?

Ik kan via Network Settings, naar Edit Settings, onder de tab Basic Settings staat het volgende:

IP Settings: automatic
IP Adres: 192.168.1.101
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

DNS Settings: Automatic
Primary DNS Server: 213.73.255.52
Secondary DNS Server: 213.132.189.250

Ik heb op de Xbox gekozen voor Media Center, dan krijg je Checking Network (dat lijkt te werken), dan krijg je een key en dan (na continue) komt ie op een pagina waar ie op moet blijven staan en ik de PC software moet installeren. Daar gaat het fout de Windows Media Connect-software (XboxXPSP2-NLD.exe) gaat wel installeren, maar geeft op een gegeven moment (na een poging om de Xbox te machtigen) de volgende foutmelding:

Configuratie fout.

Kan de Xbox 360 niet vinden. Als u een verbinding wilt maken, dient u ervoor te zorgen dat de Xbox 360 is ingeschakeld en met het thuisnetwerk is verbonden.

Het gaat volgens mij dus ergens fout met het verbinden van de Xbox met het thuisnetwerk.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik je wel een crosscable / straight (afhankelijk van je situatie)?

Heeft ook een computer!

• jvdhaak
Ik gebruik de kabel die ik bij de Xbox heb gekregen, volgens mij zijn de kabels ook niet het probleem (ik kan via de xbox/router wel het internet op (heb wat demo's gedownload, werkt prima). Maar mijn windows ziet de Xbox dus niet, ik denk dat daar het probleem zit, maar ik weet te weinig van netwerken om het zelf op te kunnen lossen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

uihm maat ?

je kan niet de MEDIA CENTER optie gebruiken als je op je pc XP home sp2 draait
je moet XP-MCE (media center edition) op je pc hebben daarvoor

je kunt wel verbinding maken via media connect en dat doe je dan via muziek<> pc op de xbox

ik zou zeggen voeg me toe op LIVE, dan leg ik het je uit... DeFianCeNL

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-10-2006 18:55 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• jvdhaak
Thanks voor de reacties.

Inmiddels ben ik er achter dat op een schone installatie van windows XP (zelfde PC, andere partitie) het wel werkt (zoals je al aangeeft via media connect). Kan dan wel muziek en foto's streamen via de nieuwe installatie, maar nog niet via de normale.

Dus denk dat er iets mis is met mijn windows XP, alleen geen idee wat... boel maar 's een keer opnieuw installeren denk ik.

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 08:09
http://blogs.msdn.com/ala...006/01/19/WMCInstall.aspx
dit werkt
heb er zelf ook mee gesukkeld
Pagina: 1