Toon posts:

Problemen met MSI NX7600

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT'ers

Ik heb nu 2 dagen een nieuwe videokaart gekocht: PCI/E MSI NX7600
Hiervoor had ik een GT6600 die ik NIET had overklokt.

Deze nieuwe videokaart heeft D.O.T. ( dynamic over-clocking technology ) en volgens mij zorgt deze voor problemen. Ik heb de waarden op default staan, ik heb niets overklokt. Ik heb D.O.T. op disabled staan.

Elke keer als mijn computer reboot, dan hoor ik de waarschuwing CPU Overclocking failed of hij start op met Overclocking Failed, press F1 voor setup. Als ik deze exit dan start mijn computer wel gewoon op en herkent ie ook de nieuwe videokaart.

Ik maak me gewoon zorgen om deze waarschuwing bij de (re)boot. Heeft iemand enig idee hoe ik
dit probleem moet oplossen.

En zoja, in de settings van D.O.T. kan je 6 verschillende functies aanklikken, admiraal, general enzo. Weet iemand wat dat inhoud?

bij voorbaat dank

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je de kaart niet overgeklokt hebt dan zal de melding wel gewoon niet kloppen.
Wat DOT inhoudt kun je ook in de manual lezen. Het zijn gewoon verschillende overklokpercentages. Imo werkt het bagger, gewoon zelf overklokken werkt het beste.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik krijg de melding wel constant. Ik moet mijn computer eerst uitzetten en dan weer opnieuw aanzetten elke keer.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen. Ik wil dat deze melding niet meer komt als ik opstart. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

• RoD
  • Niet online

RoD

Doe eens een underclock en kijk of het dan verholpen is?
Overigens is er met de search bijzonder veel over deze melding te vinden. Daar moet de oplossing wel bij staan voor je :)

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 15-10-2006 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die waarden al naar beneden gehaald. Maar dan krijg ik de melding nog. En ik kocht die videokaart natuurlijk voor de nieuwe kwaliteit ten opzichte van de oude. Anders kon ik die oude ook overklokken. Maar ik wil zoiezo niet teveel overklokken ivm de temp in mijn kast, want te weinig ventilatoren

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:53:
Ik heb die waarden al naar beneden gehaald. Maar dan krijg ik de melding nog. En ik kocht die videokaart natuurlijk voor de nieuwe kwaliteit ten opzichte van de oude. Anders kon ik die oude ook overklokken. Maar ik wil zoiezo niet teveel overklokken ivm de temp in mijn kast, want te weinig ventilatoren
Ik bedoelde dat natuurlijk als test, niet als oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
nee oke hahha thanks

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Heb je prongeluk ook een MSI mobo? Dit is namelijk letterlijk wat mijn MSI mobo zegt als ik m'n bios gereset heb.

D.O.T is idd een aantal voorgebakken overclock opties. Die zijn iig niet in staat deze melding te veroorzaken voor zover ik weet. (Ik heb trouwens een NX7600GT op een K8N-Neo4-FI)

Verwijderd

Topicstarter
nee mobo is ASUS p5gd2. Maar ik heb niks in mijn BIOS ge-edit, ook heb ik uberhaupt niets overklokt, niet in mijn videokaart en ook niet zodat mijn cpu omhoog gaat

• Rigi
Miss een stomme vraag, maar heb je al 's op F1 gedrukt en je bios settings (opnieuw) gesaved?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan. staan op auto. met everest zie ik ook dat ie zijn gewone waardes haalt. Niets overklokt.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Elke keer als mijn computer reboot, dan hoor ik de waarschuwing CPU Overclocking failed of hij start op met Overclocking Failed, press F1 voor setup. Als ik deze exit dan start mijn computer wel gewoon op en herkent ie ook de nieuwe videokaart.
Lijkt me dat dat niets te maken heeft met je videokaart. Het gaat namelijk over de processor (CPU). Kijk eens in je bios of alle instellingen voor je processor op de standaardwaarden staan.

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:32:
[...]

Lijkt me dat dat niets te maken heeft met je videokaart. Het gaat namelijk over de processor (CPU). Kijk eens in je bios of alle instellingen voor je processor op de standaardwaarden staan.
ja heb ik gedaan. Ik vond het ook raar dat ie dit doet als ik die nieuwe kaart erin doe.
Maar in mijn BIOS staat alles op standaard of op auto. Ik heb deze gezet toen ik em in elkaar zette, niks ge-edit erin dus tsja... nu ben ik ff radeloos zeg maar |:(

• Rigi
Nja als je alles op auto hebt staan kan deze melding voor zover ik weet geen kwaad, het is natuurlijk wel irritant.. Je hebt niet toevallig iets dat tegen het bios reset knopje drukt oid? Bios batterij los geraakt tijdens het vervangen, of? In die hoek zou ik het zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
het rare is als ik windows afsluit en ik zeg opnieuw opstarten dan doet ie die melding niet. Maar staat mijn comp uit en ik druk hem aan dan wel ??!?! dus daarom denk ik dat er niks tegen mijn bios aanzit ... heb em constant openstaan mijn pc, zie niks raar

Verwijderd

probeer de powermanagement in de bios eens uit te zetten.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:56:
het rare is als ik windows afsluit en ik zeg opnieuw opstarten dan doet ie die melding niet. Maar staat mijn comp uit en ik druk hem aan dan wel ??!?! dus daarom denk ik dat er niks tegen mijn bios aanzit ... heb em constant openstaan mijn pc, zie niks raar
Misschien is de biosbatterij leeg en dat je systeem daardoor zijn instellingen vergeet. Lijkt me trouwens wel vreemd dat die batterij plotseling leeg zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nee instellingen blijven bewaard enzo. Denk niet dat het hiermee te maken heeft thanks voor de reactie dat wel.

• Rigi
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:39:
[...]

ja heb ik gedaan. Ik vond het ook raar dat ie dit doet als ik die nieuwe kaart erin doe.
Maar in mijn BIOS staat alles op standaard of op auto. Ik heb deze gezet toen ik em in elkaar zette, niks ge-edit erin dus tsja... nu ben ik ff radeloos zeg maar |:(
Dus je draait de default values? (aka waar ze naar gereset worden) Dan zullen ze niet veranderen idd. Doe mij 's een lol en verender 's wat? (bv onboard firewire uitzetten oid) Dat opslaan computer helemaal uit en kijken of het er nog staat.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
als je toch aan het testen bent...

zet er de oude 6600 eens weer in om te controleren dat het probleem dan weer weg gaat
kwestie van zeker te zijn dat het niet probleem toch niet uitgelokt wordt door de videokaart

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad die tip had ik ook gekregen dat moet ik nog ff doen maar dan moet ik ook weer ff die drivers eraf halen... thanks voor de tip, eerst nog ff gamen :P
Pagina: 1