Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Je hebt als consument een onderzoeksplicht voor je iets aanschaft, dat betekent dat je zelf moet nagaan of het product of de dienst voldoet aan je wensen. Dit kun je doen door het aan de verkoper te vragen als je niemand in je omgeving kunt vinden die met z'n telefoon met Telfort sim even bij jou komt testen. Dat laatste is zelfs nog beter, omdat bereik alleen buitenshuis gegarandeerd kan worden. Telfort en de verkoper zullen als het goed is dus ook geen garanties kunnen geven voor bereik binnenshuis.
Verder is de netwerkprovider niet verplicht om overal dekking te garanderen, daarop kun je je dus niet beroepen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Owja: voor jou is er misschien nog hoop aangezien ze binnenkort het netwerp van KPN gaan gebruiken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Altijd goed bereik zowel in huis als erbuiten.
Vorig jaar werd dit helaas steeds slechter. Zo slecht dus dat in huis m'n bereik regelmatig weg was.
Ook kreeg ik als m'n bereik dus weg was geweest soms pas dagen later een sms van een voicemeeltje.
Ik vond dat onacceptabel en ben dus weg bij Telfort en sinds een jaar dik tevreden met KPN.
Ok geef toe, zeker niet goedkoop maar altijd bereik, en daarvoor heb ik toch mijn mobieltje !
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hmms, moet er toch maar eens werk van gaan maken dan. Want dit is wel heel irritant. Jullie horen nog wel of het gelukt is.robert-630 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:55:
Hier is te lezen dat het mensen wel gelukt is om op te zeggen.
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Ik heb binnenshuis geen enkel bereik en op straat is het bereik redelijk. Ik vind dit genoeg reden om het abonnement op te zeggen, want ik zit niet de hele dag op straat.B0MBACI schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 01:13:
Heb je in je straat ook geen bereik? Zo nee dan kan je opzeggen, althans mij is dit gelukt met 2 abonnement die ik had genomen en geen bereik had thuis (de abonnementen had ik gelijktijdig afgesloten)
Ik heb naar de klantenservice gebeld, ze hebben mijn klacht in behandeling genomen en ik krijg binnen twee weken een brief met daarin de mogelijkheden voor mij. Ja goed, volgens mij is er maar 1 mogelijkheid en dat is een andere provider zoeken.
Verwijderd
Doorgaans kun je alleen onder het abonnement uit als één van de volgende situaties van toepassing is:
1) Je hebt van te voren navraag gedaan bij een provider (of via een winkel) over de dekking bij jou thuis. Op het moment dat er dan wordt toegezegd dat je binnenshuisdekking moet hebben sta je sterk, uiteraard ondanks het feit dat ze geen binnenshuisdekking kunnen garanderen.
2) Als je *héél erg snel* je klacht aanhangig maakt. De meeste providers bieden de mogelijkheid om een contract binnen 24 uur te annuleren indien je onvoldoende dekking hebt.
Je hebt als consument een onderzoeksplicht (zie ook de reactie van Canaria). Geen enkel netwerk heeft 100% dekking en dus dien je als consument te weten dat er een mogelijkheid is dat netwerk X geen dekking bij je thuis biedt. Derhalve dien je van te voren na te vragen of er dekking is bij je thuis. Indien dat er niet blijkt te zijn en je hebt geen navraag gedaan ben je nalatig geweest. Als je vervolgens dagen of weken wacht met het melden van de klacht c.q. geen pogingen onderneemt om het contract te ontbinden ben je twee keer nalatig geweest. Met het eerste gaan providers nog wel coulant om (als je het maar heel erg snel meldt); met het tweede maken ze doorgaans korte metten.
Overigens: die Kassa-uitzending heb ik zelf ook gezien en ik heb mij er enorm aan geërgerd. De dame van de ombudsman heeft, samen met de volledige Kassa-redactie, helaas de neiging om alleen aan de rechten en niet aan de plichten van een consument te denken. Zoals het verhaal er op de website staat (en is uitgezonden op TV) heb je echt geen poot om op te staan; bij de geschillencommissie of een rechtbank zouden deze personen nul op het rekest hebben gekregen. Ze zijn gewoon nalatig geweest (geen navraag gedaan, te laat geklaagd). Toezeggingen achteraf gelden uiteraard niet. Als ze nou eerder navraag hadden gedaan over het netwerk (dus voor het zetten van een handtekening onder een contract) was het uiteraard een ander verhaal geweest. Dit was overigens niet de eerste keer dat Kassa op het gebied van mobiele telecom (en nagenoeg alle andere onderwerpen) gruwelijk onderuit is geklapt. Die redactie is gewoon onprofessioneel, laks en nalatig. Dat is jammer, want er kijken nogal wat mensen naar. [/rant tegen Kassa]
Ik heb naar de klantenservice gebeld, mijn klacht doorgegeven en ik krijg nu binnen twee weken een brief met daarin wat de mogelijkheden zijn voor mij.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:11:toon volledige bericht
Om even wat duidelijkheid te scheppen:
Doorgaans kun je alleen onder het abonnement uit als één van de volgende situaties van toepassing is:
1) Je hebt van te voren navraag gedaan bij een provider (of via een winkel) over de dekking bij jou thuis. Op het moment dat er dan wordt toegezegd dat je binnenshuisdekking moet hebben sta je sterk, uiteraard ondanks het feit dat ze geen binnenshuisdekking kunnen garanderen.
2) Als je *héél erg snel* je klacht aanhangig maakt. De meeste providers bieden de mogelijkheid om een contract binnen 24 uur te annuleren indien je onvoldoende dekking hebt.
Je hebt als consument een onderzoeksplicht (zie ook de reactie van Canaria). Geen enkel netwerk heeft 100% dekking en dus dien je als consument te weten dat er een mogelijkheid is dat netwerk X geen dekking bij je thuis biedt. Derhalve dien je van te voren na te vragen of er dekking is bij je thuis. Indien dat er niet blijkt te zijn en je hebt geen navraag gedaan ben je nalatig geweest. Als je vervolgens dagen of weken wacht met het melden van de klacht c.q. geen pogingen onderneemt om het contract te ontbinden ben je twee keer nalatig geweest. Met het eerste gaan providers nog wel coulant om (als je het maar heel erg snel meldt); met het tweede maken ze doorgaans korte metten.
Overigens: die Kassa-uitzending heb ik zelf ook gezien en ik heb mij er enorm aan geërgerd. De dame van de ombudsman heeft, samen met de volledige Kassa-redactie, helaas de neiging om alleen aan de rechten en niet aan de plichten van een consument te denken. Zoals het verhaal er op de website staat (en is uitgezonden op TV) heb je echt geen poot om op te staan; bij de geschillencommissie of een rechtbank zouden deze personen nul op het rekest hebben gekregen. Ze zijn gewoon nalatig geweest (geen navraag gedaan, te laat geklaagd). Toezeggingen achteraf gelden uiteraard niet. Als ze nou eerder navraag hadden gedaan over het netwerk (dus voor het zetten van een handtekening onder een contract) was het uiteraard een ander verhaal geweest. Dit was overigens niet de eerste keer dat Kassa op het gebied van mobiele telecom (en nagenoeg alle andere onderwerpen) gruwelijk onderuit is geklapt. Die redactie is gewoon onprofessioneel, laks en nalatig. Dat is jammer, want er kijken nogal wat mensen naar. [/rant tegen Kassa]
Telfort site (ik vindt het trouwens bullshit wat hier boven staat maar dat terzijde)Het netwerk van Telfort is van uitstekende kwaliteit door meer dan 2600 zendmasten en heeft een dekking van meer dan 99,2 procent van de Nederlandse bevolking. Voor Telfort heeft het netwerk altijd de hoogste prioriteit.toon volledige bericht
Voor beoordeling van de kwaliteit geeft de dagelijkse belpraktijk de doorslag. Krijg ik als gebruiker direct verbinding, en hoe vaak wordt de verbinding ongewenst verbroken? Deze vragen worden behandeld in kwaliteitsonderzoeken van bijvoorbeeld de Consumentenbond en testrapporten die gedaan worden in stedelijke gebieden, snelwegen en N-wegen. Hieruit blijkt telkens weer dat de netwerken van de verschillende mobiele aanbieders in Nederland niet voor elkaar onderdoen en dat Telfort een uitstekend netwerk heeft.
Om je optimaal van onze diensten te laten profiteren, bouwt Telfort voortdurend extra zendmasten bij. Onder meer om de capaciteit uit te breiden, want dat speelt een belangrijke rol bij mobiele telefonie en datacommunicatie. Dit bepaalt immers het aantal gesprekken dat tegelijkertijd gevoerd kan worden.
Evenementendekking
Bij diverse grote evenementen zoals Lowlands, Mystery Land en Beach Pop, genereert Telfort extra dekking en capaciteit. Dit door middel van het plaatsen van tijdelijk extra zendmasten. Telfort doet dit omdat veel mensen tegelijkertijd vanaf één punt van het netwerk van Telfort gebruik moeten kunnen maken met optimale kwaliteit.
Mja, hopelijk gaan er in (rond?) januari dingen veranderen dat Telfort ook van de zendmasten van KPN gebruik mag maken. Zo dat de meeste dekkingsproblemen opgelost moeten zijn...
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Als je geluk hebt is één van die opties contractsontbinding zonder verdere kosten. Soms zijn providers coulant, maar dat ligt er ook aan hoe snel de klacht is gemeld. Binnen 24 uur is het sowieso geen probleem; hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker het verder wordt.Wou T schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:13:
[...]
Ik heb naar de klantenservice gebeld, mijn klacht doorgegeven en ik krijg nu binnen twee weken een brief met daarin wat de mogelijkheden zijn voor mij.
Alors.
Ja dat weet ik dus niet. Ik heb nu een GPRS abonnement bij Telfort, maar daar kan ik geen gebruik van maken als ik op het KPN netwerk zit. Dat is dus weer niet zo handig. Heb er over gebeld naar de klantenservice, maar die wisten er nog geen oplossing voor.Stereotomy schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:06:
Geldt die overschakeling ook voor GPRS, of moet je dan opeens GPRS kosten gaan betalen bij KPN
Want mn broertje heeft een mobiel van Tele2.. die dus met Telfort netwerk werkt.. en dat is niet altijd even sterk...
KPN heeft daarintegen erg sterk netwerk...
[edit]
Heb het al getest op zijn mobiel...
Als ik KPN netwerk forceer dan krijgt die geen connectie
Of is het nu gewoon zo, dat als je op Telfort netwerk zit ook connectie heb met de KPN torens?...
[ Voor 30% gewijzigd door BiG-GuY op 11-11-2006 23:45 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
OK, dat is goed nieuwsDie Bruine schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:07:
Voor iedereen die het gemist heeft. Telfort is nu van KPN. En voor het tweede kwartaal van 2007 (zo ongeveer dan) zal elke Telfort user via KPN bellen. Het Telfort netwerk wordt namelijk gewoon uit gezet. Trust me
En ik bekijk net dat plaatje... ik woon in de randstad (naast Amsterdam) en zelfs daar heb ik niet goed bereik... ben benieuwd hoe erg het dan was in het noorden en zuiden van nederland... ze zullen het daar niet voor niks sneller hebben ingevoerd...
[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 12-11-2006 13:23 ]
Bron?Die Bruine schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:07:
Voor iedereen die het gemist heeft. Telfort is nu van KPN. En voor het tweede kwartaal van 2007 (zo ongeveer dan) zal elke Telfort user via KPN bellen. Het Telfort netwerk wordt namelijk gewoon uit gezet. Trust me
En als ik een EDGE abonnement heb bij Telfort, maar dat wordt uitgezet, dan heb ik geen EDGE bij KPN. Hoe verklaar je dat dan?
Alors.
Hoe weet je dat ? staat er dan doodleuk KPN in je schermpje ipv Telfort ?LoneGunman schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:19:
Het roamen via KPN gebeurd inderdaad op sommige plekken nu al, maak er zelf ook gebruik van in de regio Friesland. Wel erg handig hoor, ik op sommige plekken op m'n werk nooit ontvangst (nieuwbouw), nu dus via KPN wel.
Dat zou een naaistreek eerste klas zijn.Wou T schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:56:
Wel kan ik geen gebruik meer maken van mijn EDGE abonnement van TelfortEn zoals in het artikel staat: de kosten blijven hetzelfde...
Stel je bent in een gebied met 2/4 streepjes (voldoende) ontvangst voor Telfort en 4/4 (uitstekend) voor KPN, en je telefoon kiest daardoor automatisch KPN, dan kun je niet meer van EDGE gebruik maken. Dit terwijl als het niet zou roamen op KPN, je vast ook nog prima van EDGE op het Telfort netwerk gebruik kunt maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Stereotomy op 12-11-2006 22:26 ]
Alors.
Hangt ervan af hoeveel mensen van EDGE gebruik maken, en of dat rendabel is. Als het winst geeft hoef je het niet uit te schakelen natuurlijk. Niet elke smartphone heeft UMTS/HSDPA aan boord. Ik ben bewust naar Telfort overgestapt voor EDGE bijvoorbeeld, dan zou het een behoorlijke naaistreek zijn als ze het halverwege uit gaan zetten.BiG-GuY schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:37:
Uiteindelijk wanneer ze compleet gefused zijn zal het hele EDGE gebeuren gedeactiveerd worden... lijkt me dat ze dan alleen nog HSDPA/UMTS gaan aanbieden...
Dus ik denk dat ze dan niet op zo'n korte termijn gaan doen. Er zijn ook gewoon veel voordelen van EDGE nu boven UMTS. Edge heeft zo'n 95-98% coverage in Nederland. UMTS alleen in grote steden. Dus als je vaak in de trein werkt zoals ik, dan is UMTS niet echt handig. Het is ook een bekend fenomeen dan sommige smartphones heel snel batterij level verliezen vanwege dat constante omschakelen van UMTS naar GPRS, omdat de dekking nu eenmaal niet echt geweldig is.
En EDGE vind ik echt wel snel genoeg om goed ermee te kunnen werken.
Alors.
Je telefoon kiest als het goed is altijd het eigen netwerk en alleen bij geen bereik die van KPN. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn.Stereotomy schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:24:
[...]
Dat zou een naaistreek eerste klas zijn.
Stel je bent in een gebied met 2/4 streepjes (voldoende) ontvangst voor Telfort en 4/4 (uitstekend) voor KPN, en je telefoon kiest daardoor automatisch KPN, dan kun je niet meer van EDGE gebruik maken. Dit terwijl als het niet zou roamen op KPN, je vast ook nog prima van EDGE op het Telfort netwerk gebruik kunt maken.
Bovendien lijkt het me dat dit een tijdelijk probleem is. Zal vast snel wel kunnen, alleen dan wel helaas op GPRS snelheid. Maar ja, liever dat dan helemaal geen bereik!