Oi
Ik zit hier nou op een ouwe packard bell met
AMD Athlon 800 mhz
320MB SD-RAM
Geforce 4 MX440 64MB
100GB HD in totaal
erg verouderd systeem dus
maargoed ik kan er nog redelijk op werken
Nou wil ik dus een simpele pc voor op me kamer, zal vooral gebruikt worden voor internet, msn, downloaden, muziek, dvdtje kijken. heel af en toe ook Photoshop CS en Counterstrike 1.6
Dit is wat ik zelf al heb samengesteld:
Behuizing
57 Aopen H450E Minitower 350W Zwart/Zilver
Een minitower dus i.v.m weinig ruimte. Ik heb deze gekozen omdat Aopen een goed merk is en de kast ziet er zelf ook strak uit. Er zit een 350W voeding bijgeleverd dat lijkt me ruim voldoende, en dat voor 6 tientjes
Moederbord
52 MSI K9VGM-V
Vereisten voor het moederbord waren
- mATX
- onboard sound
- onboard video
- PCI Express x16 slot
Dit moederbord heeft dat allemaal, zo hoef ik nu geen losse geluidskaart/videokaart te kopen maar kan ik later altijd nog upgraden.
Processor
42 AMD Sempron 2800+ BOXED (Socket AM2)
Cheap ass processor
werk met deze ook op mn werk en is eigenlijk wel voldoende voor mij. Ook hier kan ik altijd nog upgraden naar een snellere processor.
Geheugen
58 PQI 512MB PC4200 DDR2 SDRAM
512MB lijkt me voldoende voor nu, kan altijd een reepje bij.
Ik las hier dat pc4200 genoeg is als je niet van plan bent te gaan overclocken. Het prijsverschil tussen PC4200 <> PC5300 <> PC6400 is echter zeer klein bij PQI, is het dan toch beter om bijv. PC6400 te pakken? En is PQI een beetje goed merk, of beter iets in de trend van Kingston of Corsair nemen?
Harde Schijf
56 Maxtor 160GB (DiamondMax 17, 7200RPM, 16MB, SATAII)
Het prijsverschil tussen 80GB en 160GB was niet groot dus maar gegaan voor 160GB.
Ik heb voor deze HD gekozen door de 16MB buffer. Kan ik toch beter een Hitachi of Seagate nemen?
In totaal kom ik dan uit op €265 bij iComputers
Zoals je ziet wil ik dus een heel simpel pctje maar wel mogelijkheid om te kunnen upgraden in de toekomst, ik hoor graag op- en aanmerkingen van jullie
Ik zit hier nou op een ouwe packard bell met
AMD Athlon 800 mhz
320MB SD-RAM
Geforce 4 MX440 64MB
100GB HD in totaal
erg verouderd systeem dus
Nou wil ik dus een simpele pc voor op me kamer, zal vooral gebruikt worden voor internet, msn, downloaden, muziek, dvdtje kijken. heel af en toe ook Photoshop CS en Counterstrike 1.6
Dit is wat ik zelf al heb samengesteld:
Behuizing
57 Aopen H450E Minitower 350W Zwart/Zilver
Een minitower dus i.v.m weinig ruimte. Ik heb deze gekozen omdat Aopen een goed merk is en de kast ziet er zelf ook strak uit. Er zit een 350W voeding bijgeleverd dat lijkt me ruim voldoende, en dat voor 6 tientjes
Moederbord
52 MSI K9VGM-V
Vereisten voor het moederbord waren
- mATX
- onboard sound
- onboard video
- PCI Express x16 slot
Dit moederbord heeft dat allemaal, zo hoef ik nu geen losse geluidskaart/videokaart te kopen maar kan ik later altijd nog upgraden.
Processor
42 AMD Sempron 2800+ BOXED (Socket AM2)
Cheap ass processor
Geheugen
58 PQI 512MB PC4200 DDR2 SDRAM
512MB lijkt me voldoende voor nu, kan altijd een reepje bij.
Ik las hier dat pc4200 genoeg is als je niet van plan bent te gaan overclocken. Het prijsverschil tussen PC4200 <> PC5300 <> PC6400 is echter zeer klein bij PQI, is het dan toch beter om bijv. PC6400 te pakken? En is PQI een beetje goed merk, of beter iets in de trend van Kingston of Corsair nemen?
Harde Schijf
56 Maxtor 160GB (DiamondMax 17, 7200RPM, 16MB, SATAII)
Het prijsverschil tussen 80GB en 160GB was niet groot dus maar gegaan voor 160GB.
Ik heb voor deze HD gekozen door de 16MB buffer. Kan ik toch beter een Hitachi of Seagate nemen?
In totaal kom ik dan uit op €265 bij iComputers
Zoals je ziet wil ik dus een heel simpel pctje maar wel mogelijkheid om te kunnen upgraden in de toekomst, ik hoor graag op- en aanmerkingen van jullie