[XP] Installatie onterecht als illegaal aangemerkt? *

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 21:44

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik krijg sinds zonet ineens een melding tijdens het opstarten van windows XP waar instaat:

U bent mogelijk de dupe van software vervalsing. Ik heb toch echt 100% een betaalde versie van XP.
Als ik op, los dit probleem op druk start windows normaal op en krijg ik geen melding. Ik kan oiok gewoon alles doen en updaten lukt ook nog.

Ik ga MS even bellen, meer mensen die dit wel eens hebben gehad? Wat kan de oorzaak zijn?

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
oorzaak: illegale (vaak volume license) key gebruikt.

A wise man's life is based around fuck you

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
spyware denk ik.
run even een virus en spyware scanner en kijk wat er gebeurt. ;)

Verwijderd

via de search van microsoft zelfs :P http://search.microsoft.c...etlang=en-US&q=remove+wga

Verwijderd

oorzaak:

- Dat je meerdere pc's in huis hebt waarop je deze versie geinstalleerd hebt.
- in je pc een grotere schijf hebt gezet, hierdoor heeft je pc (schijf) een andere id nr.
- je cd uitgeleend hebt aan anderen en deze jouw cdkey gebruiken?

Verwijderd

phemelrijk schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:40:
Ik krijg sinds zonet ineens een melding tijdens het opstarten van windows XP waar instaat:

U bent mogelijk de dupe van software vervalsing. Ik heb toch echt 100% een betaalde versie van XP.
Als ik op, los dit probleem op druk start windows normaal op en krijg ik geen melding. Ik kan oiok gewoon alles doen en updaten lukt ook nog.

Ik ga MS even bellen, meer mensen die dit wel eens hebben gehad? Wat kan de oorzaak zijn?
Je zegt het zelf al, misschien ben je de dupe van vervalsing

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 18:02

CdD

Heeft, als het goed is, te maken met dat "Genuine Advantage" van Microsoft..
Als je nou eens hier heen gaat om je XP te laten valideren, wat gebeurt er dan?

99pixels.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ondanks de meerdere behulpzame tips in dit topic is er echt maar 1 ding wat je kan doen; en dat is Microsoft bellen. Andere opties kunnen we je niet aan helpen; dus neem contact op met Microsoft en laat desnoods nog even horen wat het geworden is. Ik pas je topictitel nog even aan

(XP) SOFTWARE VERVALSING > [XP] Installatie onterecht als illegaal aangemerkt? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Als je zeker weet dat het legaal is moet je MS bellen.
Ze helpen je prima (eigen ervaring).

Er is ook een hotfix op internet te vinden die de Windows Genuie Check omzeilt.
Links geef ik niet :X

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik zou geen hotfix nodig hebben, het is een legale versie op 1 pc geinstalleerd. IK heb net de validatie check gedaan en kan gewoon valideren en ben als legitieme gebruiker bekend.

Ik ga MS bellen :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:13

Coldcat

HODL

Links hoef je helemaal niet te geven. Als je zeker bent dat je een officiële versie van Windows XP hebt dan heb je daar bewijs voor, cd/boekjes. Als je Microsoft belt moeten ze altijd kunnen controleren dat jij in het bezit bent van de juiste software. Ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen voor een oplossing, je zult waarschijnlijk wel nieuwe registratie info krijgen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:56:
Als je zeker weet dat het legaal is moet je MS bellen.
Ze helpen je prima (eigen ervaring).

Waarom niet? De wga remover staat gewoon in de meuktracker.
meuktracker: RemoveWGA 1.02

Kan de TS even verder met zijn PC, ik vermoed dat MS moeilijk bereikbaar is op een zondag ;) toch?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:56:
Heb het dan ook niet over. ;) De TS heeft een legale windows en het zou wel heel raar zijn om met een truc je legale windows aan de gang te helpen.

Edit: zou het kunnen zijn dat ik wel erg langzaam typ? :*)

[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 15-10-2006 12:04 . Reden: Ja, ik typ erg langzaam :*) ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
marquis schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:02:
[...]

Heb het dan ook niet over. ;) De TS heeft een legale windows en het zou wel heel raar zijn om met een truc je legale windows aan de gang te helpen.
idd, ik krijg ze niet op zondag te pakken, maar in windows werkt alles nog. Zal morgen even bellen met ze en vragen hoe dit op te lossen :)

Ga iig een virusscan /spyware scan doen :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
mm, het is nog vreemder, maar probleem lijkt opgelost., Ik heb op de pc 2 accounts. Die van mijn meisje is beperkte rechten.

Ik starte haar account en zag dat er GEEN bureaublad meer was. Allemaal foutmeldingen en kreegn op haar account direct een melding dat dit mogelijk illegale versie was. Alle mappen waren uit haar acount verdwenen, persoonlijke map / bureaublad e.d.

Ik heb haar account verwijderd, duurde zo een 10 minuten :S erg lang imo, start de pc opnieuw op, weg melding. Ik start nu mijn account op, niets aan de hand.

Gek. Proberen nu voor haar nieuw account te maken.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
phemelrijk schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:05:
[...]

idd, ik krijg ze niet op zondag te pakken
Wel raar dat een MILJARDEN bedrijf als MS niet even wat mensen op zondag kan laten werken? Bedrijven als de hoogovens of de lokale pizza bakker kunnen dat toch ook?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
flowerp schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:29:
[...]

Wel raar dat een MILJARDEN bedrijf als MS niet even wat mensen op zondag kan laten werken? Bedrijven als de hoogovens of de lokale pizza bakker kunnen dat toch ook?
uiteraard maar dan niet voor consumenten maar wel voor MS partners en bedrijven met supportcontracten :)

* Zwelgje heeft 24x7x365 support bij MS :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 15-10-2006 13:34 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

flowerp schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:29:
[...]

Is ook gewoon een bedrijf dat winst wil maken. Voor de gemiddelde consument mag je blij zijn dat er ondersteuning is in het weekend, maar is het geen recht. Voor de bedrijven is de ondersteuning, al dan niet betaald, beter.

En lokale bakker of pizza boer verkoopt ook echt als zijn zaak op zondag open is, een vergelijking die niet zo maar op gaat :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
ik heb ze niet meer nodig, dus dat scheelt, toch maar de pizzalijn bellen straks, haha.

Maar na een nieuw account te hebben aangemaakt lijkt de melding te zijn verdwenen. Ik denk dat de missende mappen in haar account het probleem waren.

Eind goed al goed.
Pagina: 1