Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe boot niet na nachtje werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat ik al veel topics tegen ben gekomen hier die gaan over dit type mobo kan ik niet tot een goede oplossing komen.

mijn probleem:

Na windows XP Pro geinstalled te hebben, EN de bij behorende software en reboots stond mijn pc een nachtje aan omdat ik wat bestanden over moest zetten.

tot ik deze morgen mijn beeldscherm aanzette en zag dat de startbalk een effe blauw vlak was geworden. (ik kon mijn mouspointer nog wel gewoon bewegen) Niets reageerde meer, dus toen maar de reset knop ingedrukt.

Toen begon het booten van mijn systeem, tot hij aankwam bij het aanmeldscherm van windows. daarna booten de pc zichzelf en kwam ik steeds minder ver. Nu is het verste waar ik kom tot ongeveer net na het laden van de BIOS.

mijn specs zijn:

1 x Asus P5W-DH Deluxe
1 x Intel Core2 6600 @ factory speed
2 x 1GB Corsair XMS2
1 x WD Caviar 37 GB 10000 rpm als boot disk
2 x 320 GB WD alszijnde RAID1
1 x 7950GT videoplank
1 x Antec 450Watt PSU + Sonata II case
1 x Artic Freezer Pro7 cpu FAN
1 x Case fan

lijkt me redelijk compatible met elkander.

wie-o-wie kan mijn opweg helpen tot een oplossing

ojaa, ik heb ook al m'n bios geupgrade naar versie 1407
en wat mijn ook opviel is dat mijn bios aangeeft (bij hardware monitor) dat mijn MB 48 graden is (CPU = 31)

cheers

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 11:33 ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Je zou je geheugen kunnen testen met memtest86+ (http://www.memtest86.com). Als je geheugen heel veel fouten bevat wordt de boel corrupt.
Als je toch opnieuw aan het installeren bent zou je nog een keer een verse xp install kunnen doen.
Als het nog kan probeer dan in veilige modus op te starten en kijk of hij dan wel boot.

[ Voor 22% gewijzigd door Ernie op 15-10-2006 11:42 ]

Verwijderd

je explorer.exe is gecrasht, waarschijnlijk een driver probleem.

De handige methode is dan ctrl-shift-esc, dan nieuw proces en explorer.exe starten, dan doet ie het weer.

Test eerst de hardware, daarna kale xp install zonder drivers (welke drivers heb je allemaal nodig? ik hb er niet veel) en dan stukje bij beetje opbouwen en testen.

De drivers van de cd zijn niet heilig, wat je niet gebruikt, niet instaleren (is ie nog sneller ook)
Had je de jmicron driver geinstalleerd? de oude versie had deze verschijnselen, maar enkel als er ook echt iets aanhangt en zo te zien hangt er bij jou niks aan, dan best ook de driver niet instaleren, die op de cd is buggy as hell.

en een WD caviar met 10.000rpm? Zal wel een Raptor zijn zeker?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:53:

en een WD caviar met 10.000rpm? Zal wel een Raptor zijn zeker?
klopt, (tis nog vroeg he ;) )

ik draai nu memtest-86 V3.2 en ik zie een met rood gevult scherm voor mij... ik denk dat dus het geheugen van de pc erg brak is.

Verwijderd

Topicstarter
ben er door wat geklooi achter gekomen dat windows crasht bij het laden van jgogo.sys (en jawel, dat is het bestand voor de onboard RAID van Jmicron)

nu eens windows installeren zonder deze crap driver.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Die Jmicron controller kan je ook uitzetten in de BIOS btw.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:32:
ben er door wat geklooi achter gekomen dat windows crasht bij het laden van jgogo.sys (en jawel, dat is het bestand voor de onboard RAID van Jmicron)

nu eens windows installeren zonder deze crap driver.
Zelf gebruik ik deze wel heb even de driver versie opgezocht voor als je die micron wel wil gebruiken.

Heb versie 1.9.4.0

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:14:
[...]

klopt, (tis nog vroeg he ;) )

ik draai nu memtest-86 V3.2 en ik zie een met rood gevult scherm voor mij... ik denk dat dus het geheugen van de pc erg brak is.
Rood = slecht
Veel rood is nog veel slechter. Voor je verder zoekt zou ik de kapotte module isoleren en als je een vervangend exemplaar hebt test het dan daar mee. Als hij dan foutloos is windows installeren en kijken of het werkt. Je zou ook nog even de kapotte module in een ander systeem kunnen testen. Misschien is er een compatibiliteitsprobleem. (ik weet te weinig over dit mobo om daar veel zinnigs over te zeggen.)
Pagina: 1