noob vraag? USB Printer install

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
LS,

Ik ben voor een oom van mij bezig om ze cannon mp170 te installeren (printertje). Maar dit wil niet.

Ik heb aanvankelijk bij de installatie waarschijnlijk ff de printer aan gesloten, om vervolgens tegen windows te zeggen dat install ik zo wel. Het wegklick princiepe ;/

Hoe dan ook, nu herkent de pc de printer niet meer. Als ik hem middels usb er in steek, krijg ik de melding dat
"het usb apparaat wordt niet herkent" als ik dan iets verder kijk zie ik
"Een van de usb apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herrkent het apparaat niet meer"

Wat ik al geprobeerd heb,
scan voor hardware changes *geen resultaat
met behulp van update driver de goede locatie van de driver op gegeven *ziet driver niet als compatible ivm storing
Binnen printers geprobeert een USB poort aan te maken *lukt stomweg niet, ook niet als ik voor een driver zoek in c:\windows\inf
*printer zelf geinstalleerd door bij de stuurprogramma's van de afdrukserver de printer neer te pleuren.
Alle 4 USB poorten geprobeert / eindeloos resets

Maar ik kom er echt niet uit en hoop dat een van u me een beetje in de goede richting kan druken ;)

Chipset = NForce4 (in een Pundit p1-ah1)
Cannon MP 170

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:35

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een canon driver downloaden en installeren? Bij mijn eigen was het zo dat je eerst de driver moest installeren voor de printer aan te sluiten...Maar probeer hem opnieuw op te starten en dan een canon driver zonder de printer eerst te verbinden te installleren..

Verwijderd

In de handleiding staat (ik heb sinds kort een mp150) dat je eerst de software moet installen, en dan staat er dikgedrukt daarna pas printer aansluiten. Dus eerst ff de driver installen en dan weer aansluiten

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
was drivers al aan 't installen, dank voor de suggestie ;)

Betreft het eerst installeren van drivers, dan aansluiten van printer, ik dacht inderdaad beschreven te hebben dat dit de veroorzaker van mijn probleem was. Tof dat je het nog even benadrukt ;) Vanzelfsprekend heb ik dit ook al geprobeert, sorry had ik idd niet beschreven.

[ Voor 13% gewijzigd door Four op 15-10-2006 11:32 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Heb je al in apparaatbeheer gekeken? Miss dat je printer daar is geregistreerd en daar nu is uitgeschakeld of weet ik wat. (wegklikken met verkeerde buttons kan verkeerd uitpakken ;))

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
staat er enkel als onbekend apparaat

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat onbekende apparaat weggooien, printer afkoppelen, en de installatie opnieuw beginnen, dan zou het moeten werken...

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
had ik idd ook al geprobeerd ;) Heb het beestje maar mee naar huis genomen, geef pc wel terug aan hem als het allemaal werkt, dan mag ie middels handleiding gaan installen. Ik durf te wedden dat printer het dan wel doet ;)

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Sorry voor kick van een week. Maar ondanks de reinstall krijg ik de printer nog steeds niet aan de praat. Zelfs niet als ik het netjes volgens de handleiding probeer. Er lijkt toch een conflict te zijn ;( Ik ga natuurlijk proberen de nieuwste drivers voor de chipset te installen. Maar kunnen jullie nog meer dingen aangeven welk ik mischien kan proberen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zal eerst alle USB (sub)devices die de mislukte installatie heeft aangemaakt moeten verwijderen.
Deze hebben nu immers al PNP_ids aangemaakt die toch niet willen werken.

Even in Devmgmt.msc zorgen dat je alle devices ziet, ook diegenen die ooit geinstalleerd zijn maar niet meer aanwezig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 23-10-2006 20:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
BackSlash32 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:57:
Je zal eerst alle USB (sub)devices die de mislukte installatie heeft aangemaakt moeten verwijderen.
Deze hebben nu immers al PNP_ids aangemaakt die toch niet willen werken.
Ik denk niet dat dit gaat helpen, aangezien er een volledige reinstall van windows heeft plaats gevonden. Dus de device zijn z.g.a.n. geinstalleerd.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Voor correcte afhandeling topic:

Aan het prutsen geweest in bios, nav een tip via via.

USB 2.0 controller uit gezet. Nu werkt alles, printer loopt enkel nog wel te zeuren dat ie een USB 2.0 wil hebben ;)

Ik voel me zo stom dat ik dit nou niet even geprobeerd had ;)

Bedankt voor alle reply's ;) Ik hoop dat als er ooit nog iemand dit topic leest, deze post een toegevoegde waarde heeft ;)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Helaas voor jou reageer ik net iets te laat, maar als je deze melding krijgt wil er in %windir%\setupapi.log nog wel eens relevante informatie staan.

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Ik reageer even in dit topic omdat het over bijna hetzelfde probleem gaat.
Ik heb een canon pixma mp170 die heeft goed gewerkt tot ik ging verhuizen. Na de verhuizing heeft er eerst geen printer op de computer aangesloten gezeten.
Toen ik de printer weer wilde aansluiten werd het apparaat niet herkend. Telkens als ik hem aanzet meld windows usb apparaat niet herkend. Ik heb het stuurprogramma verweidert en opnieuw geinstalleerd toen de printer weer aangesloten maar het probleem bijft hetzelfde. het usb apparaat word niet herkend.

Ik heb het vermoeden dat er een deel van de vorige instalatie is achter gebleven wat nu een conflict opleverd met opnieuw installeren.
Mijn vraag is nu hoe weet ik zeker dat ik alle onderdelen verwijderd heb. Dan zou een nieuwe instalatie wel mogelijk moeten zijn.

Omdat ik deze computer niet allen gebruik en er erg veel programma's op staan die ik niet meer opnieuw kan installeren is het helaas geen optie om de computer opnieuw te installeren.

Adrian- werkt en leert

Pagina: 1