Probleem met isdn splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-03 13:31
Mijn vader heeft een nieuw namelijk: WL-153 MIMO XR.
Helaas kunnen we hem niet aansluiten op de isdn splitter (waar de oude router op aangesloten zat), want deze gebruikt een andere kabel. De WL-153 MIMO XR heeft juist een modem nodig waarbij de aansluiting een gewone netwerkkabel is maar die kan ik niet vinden.

Mijn inzet lijkt een beetje laag (sorry :'( ), maar ik heb gewoon geen verstand van netwerken :? enz.

foto:
Afbeeldingslocatie: http://empc.nl/ProductPlaatjes/All/4518.gif
Op deze foto gaat de middelste aansluiting naar de router, die niet past op de nieuwe.
Zijn er alternatieven voor deze of kan ik ergens een converter kopen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 18:29
RJ11 plugjes passen als het goed is gewoon in een RJ45 gaatje. Als je alleen een telefoonkabel hebt, kan je die gewoon in je modem en splitter steken.

Wat voor modem heb je dan?
Zoals ik het zo lees, probeer je je router direct op je splitter aan te sluiten?

[ Voor 32% gewijzigd door Jimster op 15-10-2006 00:21 ]

• danielkraak
Jimster schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:16:
RJ11 plugjes passen als het goed is gewoon in een RJ45 gaatje. Als je alleen een telefoonkabel hebt, kan je die gewoon in je modem en splitter steken.
Dus ik kan gewoon de dunne kabel (rj 11 denk ik) in het slot van de nieuwe router doen (rj 45 denk ik).
thx for responding :)

[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 15-10-2006 00:18 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 18:29
danielkraak schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:18:
[...]
Dus ik kan gewoon de dunne kabel (rj 11 denk ik) in het slot van de nieuwe router doen (rj 45 denk ik).
thx for responding :)
Nee, van je splitter naar je modem. En je modem moet dmv een netwerkkabel naar je router.

• danielkraak
Ik heb het modem op het plaatje of is dat geen modem :?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
Nee het plaatje is een splitter
En daar moet je je modem op aansluiten

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

ISRA punt -> Splitter -> Modem -> evt. Router (Tenzij die al in de modem zit en voldoet)

Je mist zegmaar het 'modem' gedeelte..

Oude modem terugzetten dus en naar de WAN-interface van je router een kabeltje. Geen idee of je modem aan bridgen doet oid. In het allermakkelijkste geval krijg je automatisch een extern IP toegewezen, anders kan het wat lastiger gaan en is het handig je modem in bridge te gooien.

Beetje niveau wordt hier wel verwacht, als GoTters tegenwoordig een modem en een splitter niet meer uit elkaar kunnen halen :'(

[ Voor 63% gewijzigd door BHQ op 15-10-2006 11:35 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:15
Kortom: Een modem kopen (waar is je originele modem?) en die aansluiten op je wifi router, of (goedkoper) een alles-in-1 apparaat halen. (al ken ik ze zo niet met modem en mimo-gecombineerd, alleen normaal 11g)

je moet dus wel een annex B modem hebben (ISDN variant)

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 15-10-2006 13:44 ]

• danielkraak
[b][message=26658864,noline]

Beetje niveau wordt hier wel verwacht, als GoTters tegenwoordig een modem en een splitter niet meer uit elkaar kunnen halen :'(
Ik ben pas 14 :X

[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 15-10-2006 20:42 ]

• BHQ

BHQ

Dat maakt niet uit, ik liep op m'n 11e al rond en wist het al te onderscheiden.. (don't tell em :X)

[ Voor 19% gewijzigd door BHQ op 15-10-2006 21:05 ]

• danielkraak
Yapser schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:01:
[...]

Dat maakt niet uit, ik liep op m'n 11e al rond en wist het al te onderscheiden.. (don't tell em :X)
Maar ik heb een leven :9

• BHQ

BHQ

*proest* :D

• danielkraak
Owja en ik heb ondertussen al een f*cking hekel aan dit forum. er zijn altijd mensen die slim willen zijn en bij andere mensen hun ogen willen uitsteken. |:(

[ Voor 22% gewijzigd door danielkraak op 15-10-2006 22:37 ]

Verwijderd

danielkraak schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:36:
Owja en ik heb ondertussen al een f*cking hekel aan dit forum. er zijn altijd mensen die slim willen zijn en bij andere mensen hun ogen willen uitsteken. |:(
Als je nu al zo begint te doen...

Verwijderd

rustig aan rustig aan

dat WL-153 MIMO XR ding van jouw vader is alleen een internet verdeel kastje (draadloze router)

waarschijnlijk had je hiervoor een router van Alcatel of SpeedTouch, dat zijn zogenaamde internet verdeel kastjes met modem.

het verschil is dat het modem het internet en jouw vaders netwerk aan elkaar knoopt, vervolgens wordt dit verdeeld door de router, gedraad, maar draadloos kan ook. Dat laatste doet dus de WL-153 MIMO XR.

Maar daar zit geen modem in, dus die kan je niet direct aansluiten op de Alcatel splitter, dus je hebt nog een apart modem nodig als tussenschakel voor het internet en je vader's draadloze netwerk.

zie ook het plaatje van sitecom:
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/files/wl-153-schema.jpg

wat je nou het beste kan doen is dat WL-153 MIMO XR ding terugbrengen naar de winkel en een modem nemen waarvan er een draadloze router al inzit.

Als dat niet meer gaat, moet je op zoek naar een apart ADSL modem, welke bij voorkeur geen router functionaliteit heeft (twee routers op jouw vader's netwerk gaat niet goed)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 22:49 ]

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:46:
rustig aan rustig aan

dat WL-153 MIMI XR ding van jouw vader is alleen een internet verdeel kastje (draadloze router)

waarschijnlijk had je hiervoor een router van Alcatel of SpeedTouch, dat zijn zogenaamde internet verdeel kastjes met modem.

het verschil is dat het modem het internet en jouw vaders netwerk aan elkaar knoopt, vervolgens wordt dit verdeeld door de router, gedraad, maar draadloos kan ook. Dat laatste doet dus het WL-153 MIMO XR kastje.

Maar daar zit geen modem in, dus die kan je niet direct aansluiten op de Alcatel splitter, dus je hebt nog een apart modem nodig als tussenschakel voor het internet en je vader's draadloze netwerk.

zie ook het plaatje van sitecom:
[afbeelding]

wat je nou het beste kan doen is dat WL-153 MIMO XR ding terugbrengen naar de winkel en een modem nemen waarvan er een draadloze router al inzit.

Als dat niet meer gaat, moet je op zoek naar een apart ADSL modem, welke bij voorkeur geen router functionaliteit heeft (twee routers op jouw vader's netwerk gaat niet goed)
thx _/-\o_, ik ga terug. In de winkel zeggen ze hier ook niks van maar nu snap ik hoe alles in zijn werk gaat. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 15-10-2006 22:52 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

danielkraak schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:36:
Dan stel ik voor dat jet je heil ergens anders gaat zoeken.. Met een dergelijke instelling kom je hier nergens. :(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.