eSata wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• delarou
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11-2025
Hallo,

Heb net een Vantec NexStar 3 NST-360SU gekocht die ik voornamelijk met eSata wil gebruiken.
Mijn systeem is een Asus A8N SLI Deluxe met als externe harde schijf Western Digital WD2000.

Als ik de Vantec aansluit via eSata lukt het gewoon niet. WinXP herkend niet eens de externe HD en met USB lukt het wel.

Zijn er bepaalde instellingen die ik moet doen?

alvast bedankt,

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een addonics expres esata card en de Nexstar 3.

In de boot sequence wordt de hdd wel herkend, in Windows wordt geen device gevonden.
Addonics kan niet helpen, omdat de kaart wel herkend wordt. Zij steken het op de Nexstar. Ik heb het kaartje al verwisseld, maar dat hielp niet.

Nu ga ik de Nexstar ruilen. Ben benieuwd of dat het is.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
probeer ook de harddisk eens op sata-150 te jumperen. Extern sata-300 werkt bij meerdere sata behuizingen niet goed. Ik heb er zelf twee die met sata150 goed werken en op sata300 problemen geven.

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
heb je 'm nu aan de praat gekregen?
ik heb namelijk ook een eSATA probleem met mijn Vantec op mijn Asus P5B-E mobo en Maxtor DiamondMax10 disk :/

Verwijderd

Eh k heb hier een WD2000JB, icm een ASROCK moederbord, en k krijg de zaak ook ni werkende...
XP "ziet" de interne hdd als een SATA, er staat ook op de sticker van de hdd "wd2000jb caviar SE "
vooral dat SE intrigeert mij ,want dat wordt op de Western Digital -site niet echt genoemd.

Op een andere pc met een ASUS-moederbord wordt deze schijf intern gezien als een SATA-hdd, maar ook hiero geen HDD in xp aan te maken/te partitioneren.....

is deze schijf een sata-voorloper, met zo'n opzet-print voor ide/sata, want deze schijf heeft gewoon een ide-connectie......
en wat te doen om deze te laten werken met XP?

iemand enig id?