Benq DW1625 gaat niet open

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 11:06
Ik heb een probleem met mijn brander. Deze doet helemaal niets meer. Op de pc stond de nero geinstalleerd waarop ook de lightscribe functie beschikbaar was. Deze is later verwijderd en heb ik de gewone nero6 geinstalleerd. Sindsdien doet de brander niets meer. Gaat ook niet open (powerledje is uit). Tevens na formatteren geen resultaat. Is de brander nu defect of is er nog iets aan te doen? Kon op de benq site ook niks vinden van een firmware update (ook niet op tweakers).
In de bios en windows zelf wordt de schijf wel gezien.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Probeer eens de stroomkabel losmaken van de pc, dan pc aanzetten, dus knop ingedrukt houden,
hierna de pc weer normaal opstarten.(met kabel)
Of tijdens aanzetten van de pc de knop van de brander drukken, op en neer.
Of bootcd proberen.
Of in een andere pc proberen.

• MaFFia
Al het bovenstaande geprobeerd en met niets als resultaat .
Echter op de andere pc vind hij wel de Dvd brander en wil hij wel de software instaleren zeg maar , maar zodra de daarbij behorende cd word gebruikt vind hij niets :s
We zijn nu nog verder op de andere pc bezig om wat aan software te vinden , maar wederom brand het powerlampje niet , gaat wederom weer niet open , maar wordt wel weer gezien door Bios en windows.

Verwijderd

Ik herken je probleem, had dit ook een keer.....
Hij stond toen ook niet in mijn computer... bij jou neem ik aan ook niet?
Een oplossing toen was, om een stukje uit het register te gooien, waarna
ik de pc weer opnieuw had opgestart.
Windows herkende hem toen wel weer....
Kan de regel nu alleen niet vinden met google :|...
Even zoeken en ik weet zeker dat het dan weer werkt! ;)

Edit: probeer dit is:
Cannot Access CD-ROM and "Code 31" Error Message in Device Manager After You Remove Adaptec Easy CD Creator from Your Computer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 22:39 ]

• MaFFia
Nou in mijn bios is hij te zien en in windows ook gewoon als station. Als ik dubbel klik blijft er een zandloper zichtbaar. Als ik nero opstart dan slaat deze ook vast. Ik heb de brander ook eens bij apparatenbeheer verwijderd en opnieuw opgestart. Dan ziet de pc nieuwe hardware en installeerd hij deze. Maar werken doet hij nog niet.

• MaFFia
Werkt ook niet. Ik heb de brander ook in een andere pc gezet en hier werkte deze ook niet.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je ook al met een ander programma zoals Deepburner Free of Imgburn geprobeerd?

• MaFFia
Ik denk niet persoonlijk dat het aan het software leg . Waarom deze redenatie , omdat ik de pc in zen geheel al heb geformateerd , zij het dat er nog wat ergens achter is gebleven en joost mag weten wat wat deze complicatie geeft .Aangezien ik nog geen eens de lade open krijg .
Ik heb dit verschijnsel ooit eens gehad een x aantal jaar terug met men plextor flikker . Hetgeen wat ik me daarvan kon hernineren was dat hij bij de pc shop gefixed werd en het met bussen :S te maken had ofzo .

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Zelfs de lade wil niet open.
Zit er misschien een cd/dvd in die drive vast?
Anders probeer eens een dunne spijker/naald/bijgeleverd pennetje in het gaatje voorin je brander.
Hiermee forceer je de lade open, kan helpen.
Anders zorg dat de brander alleen op de ide kabel zit, en zet hem eens op master of cable select.
Voedingskabel nakijken, verwisselen met andere molex, of andere ide kabel.
Chipset/IDE drivers van je moederboard geladen?
In het bios met de instellingen van je drive rommelen/resetten?
etc...

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Dit had ik vorige week ook.
Had per ongeluk verkeerde firmware opgezet.
Met WinDWFlash de laatste firmware geflasht en toen was alles weer goed.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Hmm... volgens mij ook wel eens zoiets gehad. Toen lag het aan de IDEkabel dacht ik. Ik had toen een eigen flatcable gebruikt ipv de bijgeleverde. Dat zorgde er om 1 of andere reden voor dat de drive niet goed functioneerde.

Bijgeleverde kabel gebruikt en gezorgt dat deze niet tegen andere kabels aanlag. Sindsdien geen problemen meer. Wellicht helpt het dus een andere IDEkabel te gebruiken, waarbij ik er maar vanuit ga dat je geen SATA brander hebt.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1