[Nvidia 6600N] Vastlopers bij DirectX

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 23:09

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Begin dit jaar via via een pc gekregen, een Pentium 4 1,7 Ghz.
Deze PC bevat een MSI 845Pro2 moederbord (specs geven aan: 3.3V video cards are not supported)

Nu heb ik daar een nieuwe AGP videokaart ingezet, een Asus 6600N AGP kaart met 256 MB.
Nu werkt deze prima, tot ik de videokaart echt aan het werk zet, zoals DirectX, OpenGL enz.
Vaak begint de PC dan te stotteren, het beeldscherm gaat uit, en als ik maar lang genoeg wacht reset de PC zichzelf volledig.
De videokaart is aangesloten inclusief de hulpvoedingskabel van de voeding.

Omdat de oorspronkelijk PSU dit niet ging trekken heb ik ook de voeding vervangen door een wat zwaarder exemplaar, een Sweex (:X) 350 watt voeding.

Ondanks dat blijft de PC zichzelf resetten bij wat zwaarder grafisch werk.

Gisteren een Hauppauge 150 PVR kaart gekocht, gisteravond deed deze het prima icm MCE2005, vandaag kon ik 'm niet meer aan de praat krijgen, de PC bleef zichzelf resetten, zelfs al als ik een filmpje wou afspelen.

Ik heb al op internet rondgezocht en ik zie dat een veel voorkomend probleem met dit type videokaart de voeding is.

Mijn vraag aan jullie:
- zou er iets met de videokaart niet goed zijn?
- is die voeding gewoon bagger
- kan het moederbord niet goed met de videokaart overweg

Jullie mening wordt zeer op prijs gesteld ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Voeding is gewoon niet goed denk ik.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Vandaag een Enlight 450 watt voeding gehaald. Onder XP mediacenter kon ik weer TV kijken, zij het zeer schokkerig. Ik denk ook dat dit niet met de voeding te maken heeft.
Echter onder mijn andere XP installatie Google Earth geprobeerd (PC was nu lekker warm gedraaid ;)), beeld ging op zwart, gevolgd door een herstart.
M.a.w. een 450 watt voeding helpt ook niet. Gelukkig kan ik de voeding terugdoen naar de winkel (had afgesproken dat dit mocht als het euvel niet verholpen was).

Moet ik nu een nóg zwaardere voeding halen? :?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:53

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Kijk maar eens goed naar de condensatoren bij je processor.
Deze reeks borden had ook nog last van slechte kondensatoren.
En juist dit soort wazige problemen wijzen hierop.

Ik heb zelf een paar maanden geleden ook m`n MSI 845D weg kunnen gooien, bijna alle condensatoren waren lek/bol.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Ik heb zowat hetzelfde probleem. Ik had een socket A ASROCk moederbord 3000Mhz, 1 gB DDR, ...
Wegens een defect van men radeon 9800 pro kocht ik een geforce 6600 GT. NU heb hetzelfe probleem. Het werkt prima normaal, tot ik spelletje opstart, film afspeel (zelfs surf waar een filmpje afgespeeld wordt online). Dan gaat de cpu naar 100% en gaat alles supertraag en schokkerig tot je reset.

Van spelletje speel ik enkel Unreal tournament van 99 dat dus niet zoveel vereist van systeemeisen. Toch schokt dit zo hard. Ik heb ondertusse de grafische kaart gaan omwisselen, een nieuw socket A moederbord met nieuwe processor gestoken en nieuw latje DDR geheugen.(nieuw gekocht)

Nog steeds hetzelfde probleem. Het is dus geen hardware probleem denk ik. Van elke Harde schijf is herzelfde probleem (ook via externa HD). Bij "zware" dingen hangt hij gewoon vast. iemand nog een idee om te proberen? Formateren heb ik al 3 keer gedaan trouwens

Alvast bedankt!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Zal vanavond de condensatoren eens nader inspecteren.. Ik wou de PC op den duur toch al gaan upgraden (waardoor ook een nieuwe videokaart nodig is), maar goed dan weet ik waar ik aan toe ben ;)

Verwijderd

CAP-Team schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:58:
Zal vanavond de condensatoren eens nader inspecteren.. Ik wou de PC op den duur toch al gaan upgraden (waardoor ook een nieuwe videokaart nodig is), maar goed dan weet ik waar ik aan toe ben ;)
Ik heb net een nieuw moederbord sinds vorige week, dus ik denk niet dat het stuk is, maar ik heb alle hardware vervange, dus ik gok eerder op software... (driver, codec, ...)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Gisteren dus de condensatoren eens bekeken, maar geen rare bolle of geknapte condensatoren gezien.
Vreemd is wel dat als de computer nog "koud" is, dat ik dan wel grafische dingen kan doen met DirectX/OpenGL, maar dat als de computer "warm" is, dit niet meer lukt.
Ik zal eens gaan kijken of ik wat temps kan opvragen.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb je toevallig "automatisch herstarten" al uitgezet? zoniet, doe dit en misschien krijg je dan een BSOD scherm (met hopelijk een foutmelding)
ik heb bijvoorbeeld al gezien bij iemand dat een reepje geheugen pas fouten begon te maken eens het op temperatuur was (geen leuk probleem om uit te vissen btw)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
De enige BSOD's die ik heb gezien (automatisch herstarten zet ik altijd standaard uit), gaven een foutmelding mbt. de Nvidia driver. Maar soms komt er geeneens een BSOD, maar gewoon een keiharde reboot.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Vanavond Vista RC2 eens geprobeerd te installeren, ging op zich goed, totdat de videokaart driver geïnstalleerd werd, toen bevroor de boel. Na een herstart moest de installatie helemaal opnieuw gebeuren. Zo gedaan, na nog wat haperingen toch alles geïnstalleerd, zowaar heel even met Vista en Aero look kunnen spelen. Toen opeens een BSOD met een melding over faulty hardware en page corrupt.

Ik begin zo langzamerhand te twijfelen of de videokaart wel in orde is..

Pagina: 1