Begin dit jaar via via een pc gekregen, een Pentium 4 1,7 Ghz.
Deze PC bevat een MSI 845Pro2 moederbord (specs geven aan: 3.3V video cards are not supported)
Nu heb ik daar een nieuwe AGP videokaart ingezet, een Asus 6600N AGP kaart met 256 MB.
Nu werkt deze prima, tot ik de videokaart echt aan het werk zet, zoals DirectX, OpenGL enz.
Vaak begint de PC dan te stotteren, het beeldscherm gaat uit, en als ik maar lang genoeg wacht reset de PC zichzelf volledig.
De videokaart is aangesloten inclusief de hulpvoedingskabel van de voeding.
Omdat de oorspronkelijk PSU dit niet ging trekken heb ik ook de voeding vervangen door een wat zwaarder exemplaar, een Sweex (
) 350 watt voeding.
Ondanks dat blijft de PC zichzelf resetten bij wat zwaarder grafisch werk.
Gisteren een Hauppauge 150 PVR kaart gekocht, gisteravond deed deze het prima icm MCE2005, vandaag kon ik 'm niet meer aan de praat krijgen, de PC bleef zichzelf resetten, zelfs al als ik een filmpje wou afspelen.
Ik heb al op internet rondgezocht en ik zie dat een veel voorkomend probleem met dit type videokaart de voeding is.
Mijn vraag aan jullie:
- zou er iets met de videokaart niet goed zijn?
- is die voeding gewoon bagger
- kan het moederbord niet goed met de videokaart overweg
Jullie mening wordt zeer op prijs gesteld
Deze PC bevat een MSI 845Pro2 moederbord (specs geven aan: 3.3V video cards are not supported)
Nu heb ik daar een nieuwe AGP videokaart ingezet, een Asus 6600N AGP kaart met 256 MB.
Nu werkt deze prima, tot ik de videokaart echt aan het werk zet, zoals DirectX, OpenGL enz.
Vaak begint de PC dan te stotteren, het beeldscherm gaat uit, en als ik maar lang genoeg wacht reset de PC zichzelf volledig.
De videokaart is aangesloten inclusief de hulpvoedingskabel van de voeding.
Omdat de oorspronkelijk PSU dit niet ging trekken heb ik ook de voeding vervangen door een wat zwaarder exemplaar, een Sweex (
Ondanks dat blijft de PC zichzelf resetten bij wat zwaarder grafisch werk.
Gisteren een Hauppauge 150 PVR kaart gekocht, gisteravond deed deze het prima icm MCE2005, vandaag kon ik 'm niet meer aan de praat krijgen, de PC bleef zichzelf resetten, zelfs al als ik een filmpje wou afspelen.
Ik heb al op internet rondgezocht en ik zie dat een veel voorkomend probleem met dit type videokaart de voeding is.
Mijn vraag aan jullie:
- zou er iets met de videokaart niet goed zijn?
- is die voeding gewoon bagger
- kan het moederbord niet goed met de videokaart overweg
Jullie mening wordt zeer op prijs gesteld
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X