I reject your reality and substitute my own!
Probeer eerst eens op te starten in Safe Mode. Als dat niet lukt kunnen we eventueel andere dingen gaan proberen.
Console of open firmware?mkanon schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:22:
Ik start net m'n Mac op G4 met tiger, en hij komt nietvoorbij het opstartschermpje waarin ik m'n user kan kiezen, en ik krijg meteen een console voor m'n neus... wat ik hier ook intyp ik kom niet verder...
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hij kan zijn username al invoeren en is dus al voorbij de open firmware lijkt mij.
Wat kan zijn is dat er een en ander in de war geraakt is, log eens in met je korte username en wachtwoord en typ vervolgens
en vervolgens
dan voer je je wachtwoord nogmaals in en start hij opnieuw op.
Zo kreeg ik m'n iMac G3 weer aan de praat na een update van 10.4 naar 10.4.7
code:
1
| diskutil repairPermissions / |
en vervolgens
code:
1
| sudo shutdown -r now |
dan voer je je wachtwoord nogmaals in en start hij opnieuw op.
Het troubleshoot-lijstje van macosxhints is altijd wel handig. Maar ik geloof dat de TS wel voldoende tips heeft nu, eerst maar kijken of-ie nog terugpost.MahRain schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:23:
Wat kan zijn is dat er een en ander in de war geraakt is, log eens in met je korte username en wachtwoord en typ vervolgens [...] dan voer je je wachtwoord nogmaals in en start hij opnieuw op.
[ Voor 7% gewijzigd door ramlal op 15-10-2006 14:44 ]
Pagina: 1