Toon posts:

Basisprincipe CSS-menu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in websites gebaseerd op CSS. Nu valt het me op dat men bij een menu de HTML-code op elke pagina (dus bij elk menu-item) laat terug keren.
Bestaat hier geen andere oplossing voor? Want als ik het goed begrijp zou je nu bij een wijziging in het menu alle pagina's moeten doorlopen om de HTML-code te wijzigen. :?
Of is dit de reden dat veel mensen nog websites bouwen met frames?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Met serverside talen als PHP doe je iets als include(menu.html). Je hoeft dan alleen menu.html aan te passen.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Zoals djluc al zei; dat soort gedoe moet je server-sided doen (of antiek met 'n iframe oid). CSS is puur een markup, het 'onthoud' nergens oid, zie 't als verf oid; je gebruikt het om de boel op te leuken, iets weg te werken of juist te laten zien, niet om iets erbij te "verzinnen" of "maken".

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 21:25
Dit heeft niets te maken met CSS, maar goed...

De beste manier om gebruik te maken van een menu is idd door deze dmv. een serverside scripting taal zoals PHP te includen in je HTML bestand. Nog handiger is het als je je hele menu dynamisch maakt en er een CMS achter hangt, waarmee je met behulp een paar muisklikken menuitems kunt toevoegen, wijzigen en verwijderen...

Als je geen beschikking hebt over een server side scripting taal en afhankelijk bent van losse HTML bestanden, is een editor met een "find & replace" functie ook een optie...

[ Voor 19% gewijzigd door equationunequal op 14-10-2006 21:11 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 15:33

tweakraiser

I have such sites to show you

Je kunt ook op basis van templates werken (zogenaamde dwt bestanden), dan kun je ook in een keer alle pagina's wijzigen.

Strava | Webdesign

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
tweakraiser schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:15:
Je kunt ook op basis van templates werken (zogenaamde dwt bestanden), dan kun je ook in een keer alle pagina's wijzigen.
uhmm dwt templates zijn van frontpage.. Je kan peter een echte template engine gebruiken dan zoals Smarty.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik kan hier zeker verder mee!! Ik zal eens uit gaan zoeken wat voor mij de beste optie is!

Verwijderd

dwt == dreamweaver template, weinig frontpage dus...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 12:45 . Reden: ai, het was laat.... ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

...weinig...

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 06:15:
dwt == dreamweaver template, weinig frontpage dus...
En in frontpage wordt het Dynamic Web Template genoemd, ook dwt dus :) . Zie http://office.microsoft.c...tance/HA010775891033.aspx

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1