hogeschool aanbod: goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

• deliverer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07-2025
Onze hogeschool heeft een aanbieding van laptops.
Deze laptop kost met btw 800€. Vrij goedkoop dus, maar ik vroeg me een paar vragen over de hardware.
80 GB hd is al zeker goed , ongeveer het maximum indien je de batterij lang genoeg wil laten meegaan. 1 gig ram valt ook goed mee. Een totale ghz van 3,32 is zeker niet slecht.
Dan mijn vragen:
- Is een kleiner scherm (bv hier: 15.4" ipv 17") zoveel voordeliger voor de batterij? (ook indien je de lichtsterkte van het scherm vrij laag zou zetten)
- 224 mb gedeeld geheugen klinkt me eerder slecht in de oren. Dit is dus vooral geen game-laptop? Is een systeem met maar 224 gedeeld geheugen aan te raden voor applicaties als photoshop,vidual C++ ,oracle en apache ?
- Hoe is de videokaart over het algemeen (eigen ervaring ermee zou geweldig zijn hier)? (deze is het belangrijkst)

De link onder de afbeelding van de laptop leidt naar https://dclick.dolmen.be/...400_BUSINESS_NOTEBOOK.pdf
een volle beschrijving van wat die serie inhoud, misschien dat er nog algemene extra info uit te halen valt dat nadelen vertoont.

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/8341/untitled1ni1.jpg

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Om even wat zaken duidelijk te maken:
Een totale ghz van 3,32 is zeker niet slecht.
Zo kun je dat niet zien. Met een dualcore processor kun je 2 processen op de snelheid van 1,66 ghz af laten werken. Het werkt niet dubbel zo snel in kloksnelheid.
- Is een kleiner scherm (bv hier: 15.4" ipv 17") zoveel voordeliger voor de batterij? (ook indien je de lichtsterkte van het scherm vrij laag zou zetten)
Het scheelt niet veel qua batterij. Het scheelt WEL veel in grootte van je laptop!
224 mb gedeeld geheugen klinkt me eerder slecht in de oren. Dit is dus vooral geen game-laptop? Is een systeem met maar 224 gedeeld geheugen aan te raden voor applicaties als photoshop,vidual C++ ,oracle en apache ?
Een Intel GMA950 is absoluut geen gamerskaart, maar zeker voldoende voor de applicaties die jij noemt. Tevens is de GMA950 Vista Ready.
- Hoe is de videokaart over het algemeen (eigen ervaring ermee zou geweldig zijn hier)? (deze is het belangrijkst)
Ik heb een GMA900 in mijn laptop. Een absoluut flutding om mee te gamen, voor de rest werkt hij prima.

Voor 800 euro zou ik em trouwens wel kopen, is vrij goedkoop voor een dergelijke laptop!

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-10-2006 19:36 ]

Verwijderd

Houdt er ook rekening mee dat je videokaart geheugen afsnoept van je RAM-geheugen. Overigens vind ik €800,- een koopje voor een laptop als deze..

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
pricewatch: HP/Compaq nx7400 (Core Duo T2300E; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Pro)

Als je dan ziet dat de specs minder zijn en de prijs hoger is het aanbod van die hogeschool absoluut niet slecht! Het is verder (qua behuizing enz) dezelfde laptop denk ik.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:35:
Houdt er ook rekening mee dat je videokaart geheugen afsnoept van je RAM-geheugen. Overigens vind ik €800,- een koopje voor een laptop als deze..
In 2D heeft hij volgens mij 8MB of 16MB wat ie gebruikt, 3D maximaal 224. CIIW :X

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Goede laptop, zou ik nemen, maar jouw beargumentering in de openingspost raakt kant noch wal. ;) De grootte van je harde schijf is niet van invloed op het energieverbuik, de snelheid van je harde schijf (5400 rpm of 7200 rpm) echter wel.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Je hebt volgens mij geen tv out? dat is handig als je films wil kijken op je tv bvb

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:45:
Je hebt volgens mij geen tv out? dat is handig als je films wil kijken op je tv bvb
Er zit wel een VGA uitgang op. Daarmee kan ik hier met een LCD tv films kijken op 1024x768.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zolang je geen games speelt, is dit een prachtlaptop. HP Business lijn met goede bepantsering en service (lees: beschaafde RMA-termijnen). Dualcore, 1GB ram, 5400rpm harde schijf,... kortom alles dat je van een laptop verlangt zolang je geen games speelt. En de prijs maakt het helemaal goed.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
(lees: beschaafde RMA-termijnen)
De service is echt goed. Ik had problemen met mijn NX6125 en belde ff op. De volgende dag werd de laptop al opgehaald en ik had em ook vrij snel weer terug. Kon gewoon de laptop los mee geven zonder verder iets en kreeg em netjes verpakt weer terug.
Pagina: 1