Maximale resolutie videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
De monitor van mijn ouders heeft het begeven. Nu hebben ze dus een nieuwe flatscreen nodig. Je hebt tegenwoordig echter al zeer goedkoop 19" widescreen flatpanels. Zo is er eentje van Iiyama al voor 219 euro bij Alternate (en ook Acers, maar ik denk dat die eerste beter is).

Iiyama 19" Monitor

Nu vraag ik mij alleen af: Is de videokaart die in de (inmiddels 4 jaar oude) pc ligt nog wel goed genoeg? Het gaat hier om een AMD 2400+je met een 64MB Nvidea Geforce 4 MX 420 kaart erin gebakken. Kan deze de resolutie van 1440x900 wel aan?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Qua aantal pixels zal dat echt geen probleem zijn, ik heb hier PCI kaartjes van nog vele jaren daarvoor liggen die al 1920x1280 ofzoiets ondersteunen.

Alleen weet ik niet hoe het precies zit met dergelijke breedbeeld resoluties?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kort maar krachtig.

JA!

(niet voor te gamen @ max natuurlijk ;) )

Maar voor windows werkt het prima

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

op deze pagina

http://www.computerstunt....4-mb-mx420-vga-kaart.html

kan onderaan wel zien welke resoluties het aankan. Was btw simpel te vinden met google ;)

• deejaylethal
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:15:
op deze pagina

http://www.computerstunt....4-mb-mx420-vga-kaart.html

kan onderaan wel zien welke resoluties het aankan. Was btw simpel te vinden met google ;)
Nou, dat viel me toch nog tegen. Bovendien wilde ik het even zeker hebben. Ik ben niet zo thuis in videokaarten, vandaar :)

Maar bedankt!

Ohh, en wat denken jullie? Die Iiyama of die acer?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zie de door jou genoemde resolutie daar helemaal niet tussen staan, dus waarom je nu ineens tevreden bent met dat antwoord :?

Zoals ik dus al zei, het aantal pixels is inderdaad totaal geen probleem, maar hoe zit het met het kunnen instellen van dergelijk "moderne" en "afwijkende" breedbeeldresoluties?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Nou als het alleen voor windows zal zijn maakt het denk niet zo heel veel uit, maar zou ik voor de Iiyama gaan gezien die acer niet in voorraad is :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Orion84 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:15:
Qua aantal pixels zal dat echt geen probleem zijn, ik heb hier PCI kaartjes van nog vele jaren daarvoor liggen die al 1920x1280 ofzoiets ondersteunen.

Alleen weet ik niet hoe het precies zit met dergelijke breedbeeld resoluties?
Als je driver het support dan gaat het prima.
deejaylethal schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:17:
[...]

Nou, dat viel me toch nog tegen. Bovendien wilde ik het even zeker hebben. Ik ben niet zo thuis in videokaarten, vandaar :)
Het is op zich heel simpel. Voor een resolutie van 1440*900 heb je 5MB videogeheugen nodig als je hem op een kleurdiepte van 32bit zet.
dit is heel simpel te berekenen. Je pakt het aantal horizontale pixels, vermenigvuldigt deze met het aantal vertikale pixels. Dat vermenigvuldig je weer met het aantal bits dat je gebruikt. Deel dit door 8388608 en je hebt de grootte in MB.

• deejaylethal
Maar pakt ie dus zo'n breedbeeld formaat wel goed?
Want dat is dus wel vitaal. Ik moet geen rare schermen krijgen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

deejaylethal schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:29:
Maar pakt ie dus zo'n breedbeeld formaat wel goed?
Want dat is dus wel vitaal. Ik moet geen rare schermen krijgen...
De nvidiadriver ondersteunt gewoon breedbeeld resos (werk nu op 1680*1050 op een nvidiakaartje). Dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)

• deejaylethal
Wat denken jullie dat de beste keus is?
Ik heb een budget van 200-220 euro voor dit scherm. Heeft iemand enig idee welke monitor ik het beste kan nemen? Er wordt niet gegamed op deze pc, dus dat maakt niet uit.

Ergens een aanbieding oid?

[ Voor 6% gewijzigd door deejaylethal op 15-10-2006 13:35 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Wat dacht je van een Samsung 940BW, dat is een breedbeeld, heb hem zelf ook en bevalt me erg goed.
19" 1440x900, precies je budget.

www.ping-win.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
Nu vraag ik mij alleen af: Is de videokaart die in de (inmiddels 4 jaar oude) pc ligt nog wel goed genoeg? Het gaat hier om een AMD 2400+je met een 64MB Nvidea Geforce 4 MX 420 kaart erin gebakken. Kan deze de resolutie van 1440x900 wel aan?
Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Waar heb je zelf op gezocht? Wat vond je toen? Waarom was dat onduidelijk? Zonder dit soort info ben je nog niet klaar om een GoT topic te openen, want het lijkt zo alsof je zelf geen moeite gedaan hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.