[MEM] Problemen met PQI CL3 PC4200 Turbo Memory

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 22:32
Ik heb hier een setje van 2 GB PQI PC4200 CL3 Turbo Memory liggen.. Mijn pc (Intel Core 2 Duo, Asus P5W DH Deluxe). Bij het installeren van windows stopte hij al en na een restart kreeg ik een PAGE_DEFAULT_ERROR. Hierna heb ik maar Memtest uitgevoerd. Hij draait nu een half uurtje en ik heb al 3 miljoen errors en nog geen één pass. Doe ik iets verkeerd of heb ik echt brak geheugen?

_@/'

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als je bios instellingen met het geheugen goed staan heb je waarschijnlijk gewoon erg rot mem, probeer eens de bankjes los van elkaar en desnoods in andere sloten combinatie's etc.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Steephh
GoldenSample schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:54:
als je bios instellingen met het geheugen goed staan heb je waarschijnlijk gewoon erg rot mem, probeer eens de bankjes los van elkaar en desnoods in andere sloten combinatie's etc.
Ik zal nog eens alle instellingen nalopen. Maar volgens mij staan ze standaard goed..

_@/'

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Steephh schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:57:
[...]
Ik zal nog eens alle instellingen nalopen. Maar volgens mij staan ze standaard goed..
Doet er niet toe. Zet ze desnoods handmatig op de juiste waarden. Asus is nu eenmaal geen kei op het gebied van geheugenondersteuning en vereist vaak dat je je aan de QVL houdt. Update het BIOS naar de laatste versie, stel de betreffende timings handmatig in en let hierbij ook op de Vdimm.

Als het dan nog niet werkt is het een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het geheugen niet compatibel is met het moederbord, of natuurlijk andersom.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 14-10-2006 19:04 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 19:35
Check wat je geheugen nodig heeft aan voltage en geef dat op in je BIOS ?
Mja .. r00n zegt t eigenlijk allemaal al :X

[ Voor 23% gewijzigd door sjhgvr op 14-10-2006 19:11 ]

oisd.nl

• Steephh
r00n schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:03:
[...]

Doet er niet toe. Zet ze desnoods handmatig op de juiste waarden. Asus is nu eenmaal geen kei op het gebied van geheugenondersteuning en vereist vaak dat je je aan de QVL houdt. Update het BIOS naar de laatste versie, stel de betreffende timings handmatig in en let hierbij ook op de Vdimm.

Als het dan nog niet werkt is het een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het geheugen niet compatibel is met het moederbord, of natuurlijk andersom.
Ok.. Waarschijnlijk is het een brakke DIMM.. Dit geheugen staat niet op de QVL list.. Ik heb alles iig handmatig ingesteld, één DIMM bleef die errors geven, de andere tot nu toe geen en ik ben die nog aan het testen.. Nu hoop ik dat het maar aan één DIMM ligt, dan kan ik die andere misschien RMA'en.. De bios moet ik nog updaten, maar ik denk niet dat dit echt van belang is..

_@/'

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Steephh schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:09:
[...]
Ok.. Waarschijnlijk is het een brakke DIMM.. Dit geheugen staat niet op de QVL list.. Ik heb alles iig handmatig ingesteld, één DIMM bleef die errors geven, de andere tot nu toe geen en ik ben die nog aan het testen.. Nu hoop ik dat het maar aan één DIMM ligt, dan kan ik die andere misschien RMA'en..
Je hebt ook de Vdimm ingesteld op 2,0V wat volgens deze pagina vereist is voor deze modules?
De bios moet ik nog updaten, maar ik denk niet dat dit echt van belang is..
Het BIOS updaten naar de laatste versie is altijd aan te raden, zeker als je problemen ondervindt. Gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet ;)

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 19:35
Als dadelijk blijkt dat die ene wel goed werkt, vervang dat geheugenslot dan eens door die andere.
Run dan de memtest nogeens. Als er dan errors komen weet je dat t aan de dimm ligt, anders ligt t aan t moederbord en kan een bios upgrade idd uitkomst bieden.

oisd.nl

• Steephh
Ok, hij heeft met die ene DIMM succesvol gepassed. Nu even kijken of het me lukt die andere op te lossen.

_@/'

• Steephh
Dat is dus niet gelukt.. Ik heb van alles geprobeerd met instellingen, onder andere de nieuwste bios erop gezet en nog een paar keer memtest uitgevoerd.. Het is dus duidelijk dat het aan die ene module lag. Ik heb RMA aangevraagd en nu is het dus wachten op een nieuwe. :P

_@/'

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Steephh schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:53:
Dat is dus niet gelukt.. Ik heb van alles geprobeerd met instellingen, onder andere de nieuwste bios erop gezet en nog een paar keer memtest uitgevoerd.. Het is dus duidelijk dat het aan die ene module lag. Ik heb RMA aangevraagd en nu is het dus wachten op een nieuwe. :P
Voor de duidelijkheid: Weet je zeker dat je de Vdimm op 2,0V hebt ingesteld, zoals ik eerder vroeg?
Als dat zo is kun je inderdaad gaan RMA'en :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 15-10-2006 21:05 ]

• Steephh
r00n schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:05:
[...]

Voor de duidelijkheid: Weet je zeker dat je de Vdimm op 2,0V hebt ingesteld, zoals ik eerder vroeg?
Als dat zo is kun je inderdaad gaan RMA'en :)
Jazeker. Bij AI Overclockng het Memory Voltage op 2.00V ingesteld. B)

_@/'

Pagina: 1