Ik heb een Logitech MX500, MX510 en MX700 muis die nog met mouseware werken. Is al bekend of hier nog Vista ondersteuning voor komt? Nu installeert die software iig niet onder vista.
Verwijderd
Vraag logitech.
Ze zullen de software vast wel bijwerken zodra Vista uit de beta is.
Webcam's zal een ander verhaal worden.
Ze zullen de software vast wel bijwerken zodra Vista uit de beta is.
Webcam's zal een ander verhaal worden.
ik heb hier een mx700 en ik kan mij herrinneren dat ik mouseware wel kon installerenVerwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:35:
Ik heb een Logitech MX500, MX510 en MX700 muis die nog met mouseware werken. Is al bekend of hier nog Vista ondersteuning voor komt? Nu installeert die software iig niet onder vista.
Het is een oud topic, maar wel een recent probleem. Ik heb nu twee installaties waarbij ik beide muizen niet kan installeren. Het betreft:
- Windows Ultimate -> Logitech Mouseman Dual Optical
- Windows Home Premium -> Logitech MX510
Als ik naar de Logitech site ga om drivers te downloaden zegt 'ie doodleuk "VISTA". Maar je kunt niets downloaden. Iemand ervaring?
- Windows Ultimate -> Logitech Mouseman Dual Optical
- Windows Home Premium -> Logitech MX510
Als ik naar de Logitech site ga om drivers te downloaden zegt 'ie doodleuk "VISTA". Maar je kunt niets downloaden. Iemand ervaring?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Omdat dit eronder staat:spaceboy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:47:
We raden u ten sterkste aan iTouch en/of MouseWare te verwijderen voordat u naar Windows Vista migreert.
iTouch en MouseWare hebben geen ondersteuning voor Windows Vista, en kunnen tijdens en na migratie naar dit besturingssysteem problemen opleveren.
Nadat u iTouch en MouseWare verwijderd hebt, zorgt het ingebouwde stuurprogramma van Windows voor de basisfunctionaliteit van uw Logitech-apparaten. Geavanceerde functies zijn niet beschikbaar.
N.B.
Logitech onderzoekt of ondersteuning voor een aantal oudere apparaten in SetPoint opgenomen kan worden. Controleer de webpagina Logitech.com/downloads geregeld op beschikbare updates.
Ik heb het over fresh installs. En voor zover ik zie/weet zit er in Vista (zowel Ultimate als Home Premium) dan geen ondersteuning voor een 3e muisknop en/of duimknop. Iets waarvoor ik die muizen in de eerste plek heb. Als ik 2 knops muis-ondersteuning wil koop ik wel een Fuji-muisje van 2 euro.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Begrijpend supportsites lezen is nog steeds lastig zie ik 
ITouch/MouseWare wordt niet ondersteund met Vista (werkt geloof ik ook niet eens).
Alternatief van Logitech daarvoor is Setpoint, maar die ondersteunt oudere devices weer niet.
Met daarbij de vriendelijke vraag of je wil upgraden naar nieuwe hardware van Logitech uiteraard
ITouch/MouseWare wordt niet ondersteund met Vista (werkt geloof ik ook niet eens).
Alternatief van Logitech daarvoor is Setpoint, maar die ondersteunt oudere devices weer niet.
Met daarbij de vriendelijke vraag of je wil upgraden naar nieuwe hardware van Logitech uiteraard
offtopic:
Iets minder aangebrand mag ook wel naar je medegebruikers toe.
Lees de toon van je afgelopen postings er nog eens op na?
Nodigt niet echt uit tot vrolijk discussieren of behulpzaamheid 
Lees de toon van je afgelopen postings er nog eens op na?
[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 28-05-2007 21:43 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Goed punt. Welgemeende excuses van deze kant.alt-92 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:38:
Begrijpend supportsites lezen is nog steeds lastig zie ik
offtopic:
Lees de toon van je afgelopen postings er nog eens op na?Nodigt niet echt uit tot vrolijk discussieren of behulpzaamheid
Mijn aangebrandheid is het regelrechte gevolg van hardware-fabrikanten die wel heel makkelijk de consumenten laten barsten. Maar ik zie in dat ik me daarvoor op de verkeerde personen afreageer. Mea culpa.
Mijn oude MX700 deed het prima onder Vista Ultimate, MouseWare ook.
Wat is een ander woord voor synoniem?
whehe
ok.
Logitech Wireless set, ook geen officiele ondersteuning meer.
Aan de andere kant betekent dat wel dat die F-functie toets tenminste de default F1/12 reeks gewoon vasthoudt
Tja, wat zal ik zeggen... Ik zit met hetzelfde hoorspaceboy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:41:
Mijn aangebrandheid is het regelrechte gevolg van hardware-fabrikanten die wel heel makkelijk de consumenten laten barsten.
Aan de andere kant betekent dat wel dat die F-functie toets tenminste de default F1/12 reeks gewoon vasthoudt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
WHOEI, * iceheart migreert NU naar vistaalt-92 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:59:
Ik snap het ook niet. Mijn Logitech G5 (ja, ik heb 3 pc's... I know... overkill) doet het flawless. Wat is er zo anders/moeilijk aan de MX510 en de Dual Optical.Tsunameh schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:47:
Mijn oude MX700 deed het prima onder Vista Ultimate, MouseWare ook.
Of heeft iemand een workaround (dat mag best een smerige regedit hack zijn ofzo) om die laatstgenoemde muizen onder Vista aan de praat te krijgen? Ik hoef niet de hele Mouseware functionaliteit (mag wel, hoeft niet), het gaat mij om bij beide muizen om de duimknop.
Any help == welkom!
en setpoint installeren werkt dat niet??
mijn logitech optical click! (naam van ut beesie) heeft standaard mouseware, maar het schijnt dat die mijn ook onder een andere naam, wel van logitech, met een keyboard verkocht word, en ik kan dus gewoon de setpoint drivers installeren... (en me 3e muis werkt)
mijn logitech optical click! (naam van ut beesie) heeft standaard mouseware, maar het schijnt dat die mijn ook onder een andere naam, wel van logitech, met een keyboard verkocht word, en ik kan dus gewoon de setpoint drivers installeren... (en me 3e muis werkt)
Inderdaad een HEEL groot voordeel, man wat heeft me dat een frustraties opgeleverd! Maar zeg, ik wil toch graag een MX-510 die 100% functioneert. Ik heb nu al een lamme hand van die kilometers die mijn muis nu extra moet afleggen (samen met de hand natuurlijk). Ik krijg de snelheid van de muis gewoon niet zoals ik hem op mijn vorige pc had
Zijn er niet on-officiële drivers hiervoor? Ik heb namelijk een Desktop MX set (inc. MX700) en die bevalt mij nog prima, zie geen reden die te vervangen...
Toch zou ik graag mijn play/pauze, stop, volgende, vorige toets willen gebruiken.
Ik heb trouwens ook het vage probleem in Vista zodra de PC eenmaal is vergrendeld, het toetsenbord en muis dan niet meer werkt. Ik kan mijn pc dus ook niet ontgrendelen... Het enigste wat helpt dan is de pc uit te doen en weer aan te doen. Een gewone reset voldoet niet, wat kan dit zijn?
Toch zou ik graag mijn play/pauze, stop, volgende, vorige toets willen gebruiken.
Ik heb trouwens ook het vage probleem in Vista zodra de PC eenmaal is vergrendeld, het toetsenbord en muis dan niet meer werkt. Ik kan mijn pc dus ook niet ontgrendelen... Het enigste wat helpt dan is de pc uit te doen en weer aan te doen. Een gewone reset voldoet niet, wat kan dit zijn?
ik idemEleanorNL schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:37:
[...]
Inderdaad een HEEL groot voordeel, man wat heeft me dat een frustraties opgeleverd! Maar zeg, ik wil toch graag een MX-510 die 100% functioneert. Ik heb nu al een lamme hand van die kilometers die mijn muis nu extra moet afleggen (samen met de hand natuurlijk). Ik krijg de snelheid van de muis gewoon niet zoals ik hem op mijn vorige pc had
Ik kreeg mijn mx510 prima aan de praat 
Helemaal precies weet ik het niet meer maar het ging ongeveer als volgt.
Gewoon downloaden en instaleren en netjes wachten op de foutmelding.
Dan nogmaals instaleren (rechtsklik: run as administrator en xp compatible)en ik geloof dat je hier dan adminrechten moet hebben (dus even wachten op het donker worden van het scherm enzo)
Als het goed is doet ie nu een poging tot instaleren. aan het einde kreeg ik een vraag of de software goed was geinstaleerd
Volgens windows was dat niet echt het geval namelijk maar toch maar op ja geklikt
En toen deed alles het opeens naar behoren
Het werkt al maanden prima zo
Nogmaals ik kan een stapje vergeten zijn maar het komt er op neer dat ik stug bleef instaleren.
Helemaal precies weet ik het niet meer maar het ging ongeveer als volgt.
Gewoon downloaden en instaleren en netjes wachten op de foutmelding.
Dan nogmaals instaleren (rechtsklik: run as administrator en xp compatible)en ik geloof dat je hier dan adminrechten moet hebben (dus even wachten op het donker worden van het scherm enzo)
Als het goed is doet ie nu een poging tot instaleren. aan het einde kreeg ik een vraag of de software goed was geinstaleerd
Volgens windows was dat niet echt het geval namelijk maar toch maar op ja geklikt
En toen deed alles het opeens naar behoren
Nogmaals ik kan een stapje vergeten zijn maar het komt er op neer dat ik stug bleef instaleren.
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Verwijderd
Ik heb laatst upgrade Xp ->Ultimate gedaaan en MX510 werkt gewoon ALLEEN in bijv Wolfenstein: ET werken de knoppen allemaal zoals bij XP, maar bij bijv ET:QW werken ze niet meer.. De thumb buttons doen het daar nu niet, terwijl ze het wel deden in XP...
om maar even een kleine toevoeging te doen:
zoals hierboven reeds is vermeld;
Gewoon de drivers voor XP downloaden. Voordat je ze opent met rechts erop klikken en ergens in een tabblad 'openen met win xp sp 2 ondersteuning' aanklikken.
Daarna opent het bestand gewoon en kun je de xp drivers onder vista installeren.
Setup menutje met knoppen toewijzen etc. werkt naar behoren!
Gaat in mijn geval om Logitech MX 500 + Windows Vista Business 32bit
Gewoon de drivers voor XP downloaden. Voordat je ze opent met rechts erop klikken en ergens in een tabblad 'openen met win xp sp 2 ondersteuning' aanklikken.
Daarna opent het bestand gewoon en kun je de xp drivers onder vista installeren.
Yes, heb sinds dit weekend ook uitgevonden dat SetPoint 3.30 van Logitech gewoon onder Vista Ultimate werkt. Dus ik heb nu weer al m'n knoppen available van m'n MX510.Mijulio schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:53:
Blijft slecht hoor, die ondersteuning van Logitech op dit gebied... Als je gewoon je MX510 selecteert en voor Vista kiest krijg je doodleuk een melding dat je het kunt bekijken. Ik bedoel: fijn dat de linker- en rechtermuisknop het doen. Maar daar koop je geen dure Logitech voor...
Verwijderd
Mouseware drivers van XP doen het gewoon op mijn MX510.
Mijn eerdere comment met probleem is nu verholpen door even in de software de knoppenfuncties opnieuw aan te geven. Nu werken weer gewoon alle knoppen in alle spellen!
Dat setpoint is dus helemaal niet nodig.
Mijn eerdere comment met probleem is nu verholpen door even in de software de knoppenfuncties opnieuw aan te geven. Nu werken weer gewoon alle knoppen in alle spellen!
Dat setpoint is dus helemaal niet nodig.
Met 64-bit zal dit niet werken waarschijnlijk?Mijulio schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:53:
Ik las zonet onderstaande op het Logitech forum:
Of compmode naar Vista zetten?
edit: zonet getest en op het eerste zicht lijkt alles te werken
edit 2: na reboot vallen de functies van de multimedia toetsen weg, maar het groene VOLUME balkje is er nog steeds en ook PLAY en STOP werken
Iemand dit mss al geprobeerd?I finally got it working and I don't know why I didn't try this before...
I downloaded the xp driver for itouch, it222enu.exe, and installed it after changing it to compatibility mode "XP Service pack 2".
It installed fine. Then, before running it for the first time, I went to the Logitech/itouch folder and changed the compatibility mode of all the .exe files. I changed them all to "windows XP service pack 2". I rebooted and voila, it works. It's not pretty, but all the media keys work, and you even get the green head's up display on your monitor. I only wanted the media keys to work with winamp, I wasn't bothered about the rest (but it all works).
I hope this helps someone, and I apologise if this has been posted before. I didn't find any information leading to this when I was searching, so thought I would share it in the hope that it might help someone else out.
EDIT; For what it's worth, I'm running Vista Ultimate x86.
Of compmode naar Vista zetten?
edit: zonet getest en op het eerste zicht lijkt alles te werken
edit 2: na reboot vallen de functies van de multimedia toetsen weg, maar het groene VOLUME balkje is er nog steeds en ook PLAY en STOP werken
[ Voor 9% gewijzigd door stoicz op 17-09-2007 16:04 ]
Pagina: 1