Host will site offline gooien

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:00
Hmm... ik zit momenteel in een rot situatie.
Ik heb sinds juni ongeveer een virtual hosting account bij een provider wiens naam ik voorlopig nog maar even niet noem. 100GB datatraffic max en 500MB ruimte was ruim voldoende voor mijn site.
Echter ik heb een vrij drukbezochte community (5200 leden en circa 5 a 6000 pageviews per dag) die draait op phpBB. Gemiddeld zijn er altijd wel zo'n 20 a 30 gebruikers online (soms 40~50 in de piekuren).

De host zegt nu dat mijn site de CPU van de server te zwaar belast / te veel load bezorgd. Ze dreigen om de site periodiek offline te halen om de load te minderen. Men zegt dat ik andere klanten overlast bezorg (hoewel me dat vrij stug lijkt.. zo zwaar zijn die paar queries nou ook weer niet).
Ik blijf met 40GB traffic per maand ruimschoots binnen de limiet en vind verder in de voorwaarden ook geen woord over CPU load.

Kan een host dit zomaar maken? Ik heb voor het contract voor 1 jaar getekend dus dan zou ik ook minstens weer tot aan juni van deze dienst gebruik moeten kunnen maken lijkt me?

Ik heb al om logfiles verzocht maar deze nog niet ontvangen. Als alternatief wordt geboden een dedicated pakket te nemen dat een kostenstijging van circa 800€ op jaarbasis veroorzaakt. Da's niet te doen voor een niet-commerciële (en gratis) community. Zelfs met donaties en sponsoren valt dat nauwelijks op te brengen...

Ik ben geïnteresseerd naar hoe anderen met deze situatie om zouden gaan en sta open voor tips om een dergelijke site evt. ergens anders onder te brengen... Momenteel is ie namelijk offline en eigenlijk kan ik downtime niet permitteren :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij heb je een wederzijdse overeenkomst en als zij je een alternatief willen aanbieden (voor hetzelfde bedrag), dan staan ze daar vrij in. In dit geval moet het wel blijven bij aanbieden ipv opdringen...

En periodiek offline halen is natuurlijk geen alternatief :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf zou ik een eigen server aanschaffen en die bij een colo brengen. De kosten van de server kan je verspreid over 3 jaar aftrekken; en eventueel onderhuren aan derden.

Waarschijnlijk gaat je provider het op een Fair use Policy gooien; die is vast opgenomen in de algemene voorwaarden.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Tja als jij sec hebt afgesproken dat je onder je datalimiet blijft .. en dat doe je , kan je je hoster daar gewoon op wijzen. En melden dat als hij je site offline haalt je een advocaat op zijn dak gooit.
Je kan natuurlijk wel meedenken met je hoster , je site zal waarschijnlijk wel meegroeien en een virtual server is natuurlijk geen onuitputtelijke rekenbron.....

• Hamish
  • Niet online
hoewel geen ervaring met ISP's op dit vlak hier mijn opmerkingen:

Zoals jij 't vertelt houd je je keurig aan de voorwaarden die het contract stelt.
Dit betekent dat je host zich er ook aan moet houden.

Loop 's lang de rechtswinkel met je contract.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik vraag me af op wat voor bak je gehost wordt en wat er nog meer allemaal op draait. Ik beheer voor een noors hostingbedrijf een serverparkje: mysql server, 2 mailservers, 1 webserver en nog wat windows webhosts die ik zelf niet beheer. Op de linux webserver draaien 350-400 VHosts, de mailservers trekken samen iets van 1200 domeinen incl spam en virusscan en de databaseserver doet iets van 75 MySQL databases en 5 postgresql databases.
We hebben nog maar 1x gehad dat een klant echt overlast bezorgde, deze klant klaagde overigens zelf ook over de slechte prestatie voor zijn toepassingen. Een kijkje in de logs leerde ons dat de klant elke minuut een volledige backup stond te trekken van zijn postgresql database. De klant wilde hier niet mee stoppen en uiteindelijk is dit uitgelopen op dat de klant een ander hostingbedrijf heeft gezocht.
Het lullige was alleen wel dat toen de klant eenmaal vertrokken was, en zijn PostgreSQL database dus ook, dat die databaseserver nog steeds raar deed. Uiteindelijk bleek gewoon dat die server, die ook als 2e DNS gebruikt werd, gewoon veel te zwaar belast werd met DNS queries. Lullig als daarvoor een klant wegloopt :X (P3 1.13GHz, 3x36GB RAID-5, 1.5GB geheugen is nou niet echt super voor een DB server, tegenwoordig trekt die bak backups en staat er nu een Dual Xeon 3.2GHz de hele dag uit z'n neus te vreten en tussendoor eens wat queries te serveren)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Tja wij hebben precies hetzelfde probleem gehad met onze communitie. Verschillende hosts geprobeerd, er waren er zelfs bij die ons automatisch offline haalde omdat hun servers de drukte niet aankon! Toen hebben we ergens een dedicated hosting genomen dat was wel aardig maar niet snel genoeg. Nu hebben we een eigen server in switchpoint hangen met komst voor 2e als DB server omdat tijdens piekuren nogsteeds de CPU belasting extreem hoog is.. Die forums eten behoorlijk wat resources.

Onze communitie is iets drukker, ongeveer 10.000 hits per dag, 2400 members op vBulletin en ongeveer 100 man online in de avond uren

• ScuL
BtM909 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:17:
periodiek offline halen is natuurlijk geen alternatief :/
Uiteraard niet.
AvOn schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:18:
Zelf zou ik een eigen server aanschaffen en die bij een colo brengen. De kosten van de server kan je verspreid over 3 jaar aftrekken; en eventueel onderhuren aan derden.

Waarschijnlijk gaat je provider het op een Fair use Policy gooien; die is vast opgenomen in de algemene voorwaarden.
Zou kunnen idd maar is ook een forse investering. Ik zal het dan geheel uit eigen zak moeten gaan voorschieten en hopen dat ik er wat mee terug verdien. Daarbij heb ik de kennis ook niet om een server geoptimaliseerd en hackerproof in te richten :{ (thuisserver lukt wel...)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:18:
Je kan natuurlijk wel meedenken met je hoster , je site zal waarschijnlijk wel meegroeien en een virtual server is natuurlijk geen onuitputtelijke rekenbron.....
Ofcourse maar hij wist wat hij in huis haalde gezien ik bij mijn vorige host ben weggegaan omdat de capaciteit niet meer toereikend was. In principe is phpBB een pakket dat op heel veel virtual hosting servers draait en moet in die zin ook geen problemen veroorzaken.
_JGC_ schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:17:
Ik vraag me af op wat voor bak je gehost wordt en wat er nog meer allemaal op draait
Ik heb even snel gekeken. Er draaien circa 30 sites op de server (in virtual hosting) allen gewoon mySQL alleen geen idee hoeveel db's dat zijn. Ook een DNS (mail neem ik aan ook)... That's it.
Hardware specs weet ik niet.. is overigens Apache/Linux/PHP/mySQL wat erop staat.

Mijn pagina's genereren tussen de 9 a 14 SQL queries per mainpage (stuk of 5 a 6 in subpagina's).
Dus ik denk dat je gemiddeld kan zeggen 8 queries maal 5000 = 40.000 SQL queries per dag.

[ Voor 12% gewijzigd door ScuL op 14-10-2006 20:53 ]

Verwijderd

Modbreak:Ik weet niet wat je bedoelingen zijn hiermee, maar het lijkt op spam...

Daarnaast heb je ergens de regels niet goed gelezen, het lijkt wel een mailtje met aanhef en groetjes!!

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 15-10-2006 23:55 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Trouwens Scul, je mag hem ook wel tijdelijk op een colo server van mijn bedrijf draaien.

In't kader van MyStyle zullen we maar zeggen ;)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• ScuL
Alvast bedankt voor de suggesties. Ik ben nu even wat dingen aan het vergelijken en aan het denken wat de beste stap is om te nemen (ook met het oog op de toekomst natuurlijk).

Kom er nog op terug :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De gebruiker blijft binnen de gestelde/afgesproken limieten. Als nu blijkt dat andere gebruikers er hinder van hebben zal de host zich moeten beraden of het platform wat ze aanbieden wel zo geschikt is. Om de gebruiker in te perken is wel erg makkelijk, dan moeten ze de load met een technische oplossing maar verdelen op die machine.

Wat een onzin dat 'periodiek afsluiten' :s

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ScuL
Mhm. Het zit me ook niet lekker. Ik wil eerst een alternatief voor de site hebben (dat is prioriteit #1) - downtime is gewoon een slechte zaak. Daarna gaan we kijken aan we aan het gecreeërde probleem kunnen doen. Want betalen voor een jaar en slechts een paar maanden gebruiken is natuurlijk ook niet wat je wilt..

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt ook je verhaal posten op www.webhostingtalk.nl, dan krijg je allemaal aanbiedingen. Check wel of dat de aanbiedende provider een reputatie heeft als iemand die je in geval van problemen niet laat zitten (bijvoorbeeld door hier de naam te posten, of door steekproefsgewijs ervaringen te lezen via de GoT search en Google).

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mag ik vragen wat je nu ongeveer betaald? en wat je maximaal kwijt wil?
want colocation/dedicated met 100gb per maand kan een stuk goedkoper dan 800 euro per jaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 16-10-2006 00:14 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:01
Wat ik wel zou doen is de algemene voorwaarden doorlezen, daar kan in staan dat een applicatie niet meer dan xx procent cpu time mag innemen (of iets in die richting). staat dat er niet in, dan mogen ze je afaik niet offline halen.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Waarschijnlijk gooit de provider het gewoon op FUP.
Dan heb je de logs nodig om het tegendeel te kunnen bewijzen.

[ Voor 42% gewijzigd door Murcielago op 16-10-2006 09:34 ]

PSN: djmurcielago

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De meeste (grotere) ISPs hebben in hun AVs toch wel een soort 'behoudt alle rechten [...] om de continuiteit van de diensteverlening te kunnen (blijven) garanderen' clausule vrees ik ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1