forum werkt ineens niet meer help?

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 12:47

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
ik krijg tegenwoordig deze melding, maar ik snap niet wat ik moet aanpassen en waar.
heb al gekeken via lycos beheer mysql en op google gezocht. mysql is geupdate van 4 naar 5 ofoziets. help?

mySQL query error: SELECT mod.mid as is_mod, m.id, m.name, m.mgroup, m.password, m.email, m.allow_post, m.view_sigs, m.view_avs, m.view_pop, m.view_img, m.auto_track,
m.mod_posts, m.language, m.skin, m.new_msg, m.show_popup, m.msg_total, m.time_offset, m.posts, m.joined, m.last_post,
m.last_visit, m.last_activity, m.dst_in_use, m.view_prefs, g.*
FROM ibf_members m
LEFT JOIN ibf_groups g ON (g.g_id=m.mgroup)
LEFT JOIN ibf_moderators mod ON (mod.member_id=m.id OR mod.group_id=m.mgroup )

...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Welk forum heb je het over?
Is het jou forum?
Wat voor forum draai je? phpbb?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als de database is geupgrade, dan is het idd van belang om te weten welke forum software je draait. 9 van de 10 open source fora hebben dan waarschijnlijk een upgrade script liggen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb een forum van invision boards een jaar of 2 gedownload en dat zoals er toen beschreven stond op de site gezet. maar nu werkt het dus gewoon niet meer. kunnen julli hier iets mee?
het forum ding was een index.php

[ Voor 108% gewijzigd door earthforce op 14-10-2006 19:19 ]

...

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
1 :?
Je moet kijken of je forum ook ondersteuning heeft voor MySQL 5.
Omdat je het via lycos draait, neem ik aan dat de update voor jou is gedaan, en dat je niet MySQL 4 meer kan gebruiken?

/edit: aha, als je ook nog zegt welke foutmelding je precies krijgt, kunnen we je misschien verder helpen :)

[ Voor 15% gewijzigd door mithras op 14-10-2006 19:20 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden en er aan gedaan?
Wellicht staan er topics op het Invision Forum met problemen met upgraden van mysql 4 naar 5

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Mithras86 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:20:
[...]

1 :?
Je moet kijken of je forum ook ondersteuning heeft voor MySQL 5.
Omdat je het via lycos draait, neem ik aan dat de update voor jou is gedaan, en dat je niet MySQL 4 meer kan gebruiken?

/edit: aha, als je ook nog zegt welke foutmelding je precies krijgt, kunnen we je misschien verder helpen :)
hallo klopt, lycos heeft zelf de update gedaan en de mysql 4 werkt nu niet meer. de foutmelding die ik krijg is als ik op de site kijk
www.gerard-lenorman.net/forum/index.php

ik heb zelf al gezocht op de lycos pagina en op google en hier op tweakers maar ik snap het geheel van mysql tal niet en ik weet ook niet waar ik moet beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door earthforce op 14-10-2006 19:22 ]

...

Verwijderd

Heb je de laatste versie van Invision draaien (als je m 2 jaar geleden geinstalleerd hebt, en daarna niet meer, zal dat wel niet).

Is de laatste versie wel geschikt voor mysql 5?

<EDIT>
Op http://www.invisionpower....products/board/index.html staat:

Invision Power Board requires PHP 4.3+ and either MySQL 3.23+ (4.x highly recommended), MSSQL or Oracle 9i for database storage. MySQL 5.x not yet supported - news on MySQL 5.x support coming soon.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 19:26 ]

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:25:
Heb je de laatste versie van Invision draaien (als je m 2 jaar geleden geinstalleerd hebt, en daarna niet meer, zal dat wel niet).

Is de laatste versie wel geschikt voor mysql 5?
ik weet niet of deze oude versie geschikt is maar ik weet ook niet meer waar ik de gratisversie van invision toen gedownload heb. beetje stom misschien maarja als iets werkt laat je het soms ook gewoon met rust :)

...

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
earthforce schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:21:
[...]

hallo klopt, lycos heeft zelf de update gedaan en de mysql 4 werkt nu niet meer. de foutmelding die ik krijg is als ik op de site kijk
www.gerard-lenorman.net/forum/index.php

ik heb zelf al gezocht op de lycos pagina en op google en hier op tweakers maar ik snap het geheel van mysql tal niet en ik weet ook niet waar ik moet beginnen.
Software Requirements

Invision Power Board requires PHP 4.3+ and either MySQL 3.23+ (4.x highly recommended), MSSQL or Oracle 9i for database storage. MySQL 5.x not yet supported - news on MySQL 5.x support coming soon.

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ai dat is niet zo best dus tot die tijd kan ik niets met invision forum doen?
heeft iemand nog een alternatief gratis forum?

...

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
google?

phpbb is wel goed

gang is alles

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees ook ff Verwijderd in "forum werkt ineens niet meer help?"

Volgens mij zit daar je oplossing nl. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Verwijderd

earthforce schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

ai dat is niet zo best dus tot die tijd kan ik niets met invision forum doen?
heeft iemand nog een alternatief gratis forum?
MyReact, phpBB, google...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
dit heb ik gelezen op de site, maarja als het nu niet ondersteund wordt kan ik het toch ook niet oplossen, en dat phpbb.com is dat een alternatief forum dat ik kan downloaden ofzo?

...

Verwijderd

earthforce schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:44:
[...]

dit heb ik gelezen op de site, maarja als het nu niet ondersteund wordt kan ik het toch ook niet oplossen, en dat phpbb.com is dat een alternatief forum dat ik kan downloaden ofzo?
Nou ja zeg..... iets meer initiatief kan ook wel... Lees eerst op phpbb.com wat het is, probeer het, en als je dan nog vragen hebt stel ze dan pas.
Of wil je dat wij voor jou een lijst met cons en pro's geven van elk verkrijgbaar forum?
Pagina: 1