Toon posts:

Corsair 1024MB word gezien als 256MB

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gezocht in de database mischien niet goed haal deze anders maar weg.

Het probleem :

Ik heb net 1024Mb geheugen gekocht van Corsair type : 128MX64 deze word gezien door mijn PC als 256 MB. :(

Specs van mijn PC

Asrock 939dual-Sata2
1024 corsair (morgen ruilen) defect?? :(
Amd athlon64 3800+ (volgende week Dual 4000+ met 2x1mb cache O+ )
nvidia 7600GT 256MB

mischien biosupdate uitvoeren of is dit type niet geschikt voor het asrock bord.

Alvast bedankt voor het lezen.

greets,
Jeff

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid
#

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

*

Geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet.
*

Geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?).
*

Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen en geef beslist géén ellenlange uitdraai van een of ander diagnoseprogramma, zoals Sisoft Sandra. Verwijzingen naar signatures of specificaties elders op het Internet zijn ook not-done, aangezien ze aan veranderingen onderhevig zijn.
*

Geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt.
*

Geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is).
*

Vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot met de Hangen en opstartproblemen troubleshooter en wat de resultaten ervan zijn.
*

En niet onbelangrijk: vat het probleem samen in een zo duidelijk mogelijk topictitel. Dus niet "pc probleem", maar bijvoorbeeld "Asus P4P800 Deluxe crasht met BAD_POOL_CALLER".
Je geeft geen specs van het geheugen (opschrift van de chips!), bovendien lijk je niet gekeken te hebben of de ULi M1695 wel met 512Mbit chips overweg kan, of dat deze reep op de QVL van de mobo voorkomt. Kijk eens eerst naar al die dingen, waarschijnlijk komt daar een antwoord uit, maar zoals je het hier post kunnen we er weinig mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.