Geen beeld tijdens opstarten op on board EN externe Kaart

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-07 23:32
Hallo,

Ik heb een bestaande HDD, met daarop mogelijk nog een halfgaar besturingssysteem, geprikt op een wat ouder MoBo.
Nu sluit ik alle kabels aan en start het systeem, maar mijn monitor start niet mee. Geeft nog steeds aan (middels knipperend LEDje in de aan/uit knop) dat er geen signaal AW is.

Nu lijkt het me dat ik toch wel iets zal moeten zien, als bios gegevens, vóór hij daadwerkelijk met Windows start. Sterker nog. Zelfs zonder Besturingssysteem zou ik nog beeld moeten krijgen, lijkt me!

Het MoBo had voorheen een 3D kaartje erop geprikt. En werkte daar goed mee.
In de huidige situatie wilde ik de on board kaart gebruiken. Toen dat niet wilde heb ik een andere 3D kaart erin gezet. Ook weer zonder resultaat.
Kan ik uberhaubt instellingen veranderen? Anders gezegd; kan ik niet op een of ander manier beeld krijgen via de Bios oid?

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 09:51
probeer die ene werkende kaart nog eens om uit te sluiten dat de agp kaart die je nu gebruikt kapot is.

Geeft het moederbord uberhaupt wel een opstartpiepje? (ff je speakertje aansluiten natuurlijk :))
Als dat niet zo is zit er waarschijnlijk iets niet helemaal lekker met het moederbord. Doe dan eens een biosreset.

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-07 23:32
Die ene kaart heb ik niet meer.
Piepjes naw omdat ik geen speaker op het systeem heb. Zal ik even naar moeten zoeken denk ik.
Het moederbord is wel goed. Tenminste, tot vorige week wel. Hij komt bij vrienden vandaar die van mij een MoBo upgrade heeft gekregen. Hun oude Moederbord gebruik ik weer om de PC van mijn ouders wat op te krikken.
Je kent het wel. 1 nieuw onderdeel. Een paar dagen inzet en veel mensen tevreden. :)

Anyway,
De monitor reageert ook niet op de on-board Videokaart. Ook niet wanneer er geen andere PCI videokaart aanwezig is.

Maar Bios reset..
Dat gebeurt toch dmv even loskoppelen van Backupbatterij toch?