PC doet het niet meer op andere monitor?!?

Pagina: 1
Acties:

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02-2025
Ik heb voor een kameraad een PC in mekaar gezet:

Mobo: Asus MBI P5LD2-VM (met interne VGA)
Proc: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHZ
Geheugen: 512 DDR2

Ik heb m thuis in mekaar gezet, alles werkte prima, hij was aangesloten aan een LCD van Dell.

Vandaag belde mn kameraad en zei hij dat het beeldscherm zwart bleef, de computer ratelde wel door maar van beeld geen sprake. De monitor is nog getest op een andere computer en die werkte prima.

Hoe is dit in godsnaam mogelijk? 8)7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44
Tijdens het vervoeren iets losgeraakt/kapot gegaan misschien? Eerst met een andere monitor proberen lijkt me wel verstandig.

The devil is in the details.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
probeer eens het beeldscherm op dezelfde poort aan te sluiten als die LCD. Als je voor LCD een DVI poort hebt gebruikt en voor het beeldscherm van je kameraad een VGA dan kan het zijn dat de VGA aansluiting kapot is. Controleer de beeldschermstekker eens op gebogen pinnnetjes en zet de resolutie is heel laag met een lage refresh rate (640x480 60Hz).
Misschien kan die monitor van je kameraad de resolutie van de nieuwe pc niet aan en geeft hij daarom een zwart beeld. (dat heb ik ook met mijn beeldscherm)
Als je kameraad niet iemand is met gemiddelde computerkennis laat hem dan eens de voedings en beeld kabel controleren. (of hij wel goed in het beeldscherm en computer zit aan de achterkant)

[ Voor 14% gewijzigd door Ernie op 14-10-2006 17:46 ]

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 17:55
Die andere monitor is misschien een CRT?
Soms kan windows de twee beeldschermen omgooien.
Jouw LCD was waarschijnlijk aangesloten via DVI, die CRT analoog.

succes

specs

• alex4allofyou
arno e schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:42:
probeer eens het beeldscherm op dezelfde poort aan te sluiten als die LCD. Als je voor LCD een DVI poort hebt gebruikt en voor het beeldscherm van je kameraad een VGA dan kan het zijn dat de VGA aansluiting kapot is. Controleer de beeldschermstekker eens op gebogen pinnnetjes en zet de resolutie is heel laag met een lage refresh rate (640x480 60Hz).
Misschien kan die monitor van je kameraad de resolutie van de nieuwe pc niet aan en geeft hij daarom een zwart beeld. (dat heb ik ook met mijn beeldscherm)
Als je kameraad niet iemand is met gemiddelde computerkennis laat hem dan eens de voedings en beeld kabel controleren. (of hij wel goed in het beeldscherm en computer zit aan de achterkant)
Hij heeft een VGA aansluiting, kan niet anders aangezien er geen andere aansluiting opzit.

De resolutie aanpassen van de monitor neem ik aan? Hij krijgt zelfs niet het bootup schermpje waar je in de BIOS kan kijken. Is het zo met de huidige moederborden dat DOS ook op hogere resoluties loopt? Veel (hardware) computerkennis heeft hij niet, daarom heb ik er zo mn bedenkingen bij.

TNKZ

• alex4allofyou
tiepeks schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:44:
Die andere monitor is misschien een CRT?
Soms kan windows de twee beeldschermen omgooien.
Jouw LCD was waarschijnlijk aangesloten via DVI, die CRT analoog.

succes
CRT idd.

Beide VGA

Misschien moet ik het geheugen clearen van de BIOS.

TNKZ

• alex4allofyou
Hahn schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:39:
Tijdens het vervoeren iets losgeraakt/kapot gegaan misschien? Eerst met een andere monitor proberen lijkt me wel verstandig.
Zit ik ook aan te denken idd, maar gebeurt eigenlijk praktisch nooit, balen is het, het komt net over alsof ik met dat ding heb lopen prutsen :/

TNKZ

Verwijderd

Misschien kan de monitor de resolutie niet aan.
Als dat het is kan je in safe mode starten om resolutie te wijzigen

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Zoals het er naar uitziet, is de Onboard-vga niet in orde. Als het resetten van de bios niet helpt, dan kun je ervan uit gaan dat ie stuk is. Dat is dan gewoon pech hebben :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• alex4allofyou
Xadeon schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:15:
Zoals het er naar uitziet, is de Onboard-vga niet in orde. Als het resetten van de bios niet helpt, dan kun je ervan uit gaan dat ie stuk is. Dat is dan gewoon pech hebben :/
Dat zou kunnen idd, dan is het tijdens het vervoer gebeurt.
Pagina: 1