Fancontrol XFX 7900GT

Pagina: 1
Acties:

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb sinds een week een XFX 7900GT. Ik ben zeer tevreden over de prestaties maar wat maakt die een klereherrie. :X Nu heb ik Rivatuner geprobeert maar dit werkt niet . Ik kan de Fan niet regelen.
Mijn vorige XFX 7600 GT deed dit automatisch met Coolbits als ik gewoon surfde hoorde je hem bijna niet en als ik ging gamen ging de Fan harder.
Dit werkt dus niet met de 7900 GT.

Ligt dit aan de kaart of zijn er progjes waar ik de Fan mee kan controleren.

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

het ligt aan xfx
ze moesten ergens op bezuinigen |:(

ik hem hem meteen vervangen voor een zalman scheeld ook al 300% herry

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

Scharrelkip schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:32:
Ik heb sinds een week een XFX 7900GT. Ik ben zeer tevreden over de prestaties maar wat maakt die een klereherrie. :X Nu heb ik Rivatuner geprobeert maar dit werkt niet . Ik kan de Fan niet regelen.
Mijn vorige XFX 7600 GT deed dit automatisch met Coolbits als ik gewoon surfde hoorde je hem bijna niet en als ik ging gamen ging de Fan harder.
Dit werkt dus niet met de 7900 GT.

Ligt dit aan de kaart of zijn er progjes waar ik de Fan mee kan controleren.
zet er een hardware matig fan controller tussen heb ik ook gedaan werkt perfect
niet vergeten tijdens gamen de fan harder te zetten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 17:45 ]

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Dit is een gekend probleem wanneer je een XFX 7900GT hebt. Ik had juist hetzelfde voor. Gewoon een support ticket openen op de XFX-website en je probleem uitleggen. Vraag naar een BIOS-update.

Na maximum een tweetal dagen krijg je een antwoord met een link naar een juiste BIOS-versie voor jouw kaart. Er zijn zoveel verschillende versies 7900gt van XFX dat je best via de support werkt om zeker te zijn dat je de juiste BIOS krijgt.

Met de nieuwe BIOS werkt de fancontrol perfect. Bij het opstarten hoor je de fan. Iets voordat hij in Windows zelf zit (wanneer hij de nVidia drivers laadt) valt het lawaai van de koeler weg. Bij het opstarten van een spel gaat de fan weer aan.

Je bent best van de koeler niet te veranderen. Je wil toch leuk genieten van de levenslange garantie?

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 17:22
Even een aanvulling hierop: ook op internet zijn deze biossen te vinden (oa bjorn3d). Ik had een kaart met een 470 core snelheid. De kaart liep ook stabiel op 550/800 (de snelste 7900gt versie, zie de site van xfx). Dus snelste bios er in geflashed, en werkt perfect.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:13

Nemesizz

Untouchable

Ik heb ook een XFX 7900GT en de fan maakt ookal zo'n pokke herrie ondanks dat ie niet warm word.

Nu ben ik dus ook wel opzoek gegaan op internet, maar daar beweren sommige sites dat er helemaal geen fancontroller inzit dus dat ie altijd op volle rpm blijft kachelen. Ik lees hier nu dus ook reacties dat ie wel controlled is. Kan het zijn omdat het verschillende modellen zijn?

Rivatuner heb ik ook geprobeert, maar werkte hier ook niet.

En de hardwarematige oplossing van Mr_evil, is dat een zelfbouw regelaar of kun je die ergens kopen? (ik heb wel regelaars voor gewone cpu/casefans, maar deze heeft een erg klein stekkertje).

• needless to say
Nemesizz schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:11:
Ik heb ook een XFX 7900GT en de fan maakt ookal zo'n pokke herrie ondanks dat ie niet warm word.

Nu ben ik dus ook wel opzoek gegaan op internet, maar daar beweren sommige sites dat er helemaal geen fancontroller inzit dus dat ie altijd op volle rpm blijft kachelen. Ik lees hier nu dus ook reacties dat ie wel controlled is. Kan het zijn omdat het verschillende modellen zijn?

Rivatuner heb ik ook geprobeert, maar werkte hier ook niet.

En de hardwarematige oplossing van Mr_evil, is dat een zelfbouw regelaar of kun je die ergens kopen? (ik heb wel regelaars voor gewone cpu/casefans, maar deze heeft een erg klein stekkertje).
Euhm, lees toch gewoon mijn post?

Je moet contact opnemen met de XFX-support. Die geven u dan een link naar een bios voor je kaart die de fan wel kan regelen. Even de BIOS flashen en hij is mooi stil wanneer hij idle staat.

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 17:22
Zoek op www.xfxforce.com exact welk type 7900gt je hebt (pv-t71g-u**). Kijk daarna op even op de kaart/doos naar de code, en dan met name de laatste 4 letters.
Haal vervolgens het allerlaatste letter hiervan weg, en je houdt (als je een vivo kaart hebt zoals ik) een code over, zijnde uce of ucf of ucl of ucp.

Download dan op http://www.bjorn3d.com/pa...x.php?act=viewall&start=2 het juiste bios (ik heb dus zelf de snelste genomen) en flashen. Voila,geen straaljager meer. Wellicht ten overvloede: flashen op eigen risico.

Zie ook http://www.bjorn3d.com/forum/showthread.php?t=10961 voor uitleg

Zie ookVerschil 7900GT's voor uitleg.

[ Voor 12% gewijzigd door rodemannetje op 28-12-2006 20:54 ]

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 10:38
needless to say schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:32:
[...]

Euhm, lees toch gewoon mijn post?

Je moet contact opnemen met de XFX-support. Die geven u dan een link naar een bios voor je kaart die de fan wel kan regelen. Even de BIOS flashen en hij is mooi stil wanneer hij idle staat.
Ja, dat dacht ik ook met mijn UDF3.. Ik flash dus de bios zoals aangegeven.. Restart me pc, pof overal artifacts... ben blij dat ik nog een PCI kaartje achterdehand had.. :P kon ik hem even terug flashen.. Maar kben in die 2 maanden nog niet echt opgeschoten..

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• needless to say
Uiteindelijk heb ik toch gezwicht en vandaag een Zalman vf900cu gekocht :p. Alhoewel de fancontrole "werkt", was ik toch niet 100% blij. Hij was vrij stil in 2D-toepassingen. Wanneer je een 3D-toepassing opstart, draait de fan echter direct op volle toeren, zelf al is de kaart koud.

In NFS Most Wanted haperde hij soms voor 1 seconde, wat me doet vermoeden dat de kaart op dat moment iets te warm wordt.

Zelf in 3D wanneer hij bijna niets te doen heeft (Aero in Vista RC2 of Beryl in Ubuntu) draait de fan op volle toeren en gaat hij pas na een tiental minuten trager draaien.

De VF900 houdt de kaart koeler in de laagste stand van mijn fancontroller (7V) dan in de hoogste stand met de standaard koeler, en hij is nog stiller ook!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54

Pinjataaa

Hit me!

Even offtopic.. Ik heb een Asus 7900GT, nouja eigenlijk heeft het geeneens een merk..
Deze maakt gigantisch veel lawaai en ik kan het nu echt niet meer aan :^)
Is hiervoor ook een bios te vinden, of weet iemand iets waarmee ik mijn bios kan editten ofzo?

Verwijderd

Pinjataaa schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:18:
Even offtopic.. Ik heb een Asus 7900GT, nouja eigenlijk heeft het geeneens een merk..
Deze maakt gigantisch veel lawaai en ik kan het nu echt niet meer aan :^)
Is hiervoor ook een bios te vinden, of weet iemand iets waarmee ik mijn bios kan editten ofzo?
riva tuner
coolbits
als je nvidia moederbord heb kan je nvidia utilities halen (kan je alles instellen)
5\7volt mod
zalman koeler
en via de bios kan het ook (niet aan te raden)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:11:
[...]

riva tuner
Werkt niet, detecteerd niets
coolbits Werkt niet, detecteerd niets
als je nvidia moederbord heb kan je nvidia utilities halen (kan je alles instellen): Hoe?
5\7volt mod Vervalt de garantie.. ik ga niet meer met mn koeler knoeien
zalman koeler Te duur, ik heb helaas geen 40 euro voor een koelertje
en via de bios kan het ook (niet aan te raden) Instellen in de bios?
iig bedankt
Pagina: 1