Volume Control venster buiten bereik muis

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik zit al een paar dagen met een frustratie. Ik heb windows XP pro sp2 Engels met een nvidia 7600GT met 2 beeldschermen 1 800x600 CRT en een HDTV over de DVI/HDMI. Mijn desktop is uitgebreid over beide schermen. Als ik nu de Volume Control open, komt er idd in de taakbalk een tab, maar het venster vliegt naar links naast de desktop. Ik kan alleen maar move, minimize en close kiezen, move werkt dus niet. Ik kan nu dus niet meer de volumes aanpassen.

Weet iemand een quick fix hiervoor? Voordat ik van alles moet gaan proberen te gaan herinstalleren zonder garantie op goede afloop. Ik heb al met de beeldschermconfiguraties gewerkt, gewisseld van primair beeldscherm, hogere resoluties etc.

• sewer
  • Laatst online: 22:11
Ik denk dat het snelste was om even de search te gebruiken, dan had je gezien dat deze vraag al vaker is voorgekomen en dat je met regmon kunt zien waar die coordinaten staan in de registry.

Maar goed, op mijn laptop staat het in HKCU\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Applets\Volume Control\SigmaTel Audio

• Initial G
  • Laatst online: 23:37
Ik heb gezocht idd, de sleutel die jij noemt heb ik niet, had al gezocht in het register. Toch maar de audiodriver opnieuw geinstalleerd en nu hij is terug, toch raar, geen idee hoe het gekomen is...

Toch bedankt

• sewer
  • Laatst online: 22:11
Ik was er al een beetje bang voor, omdat SigmaTel een specifiek merk is. Maar heb je geen HKCU\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Applets\Volume Control key, en daaronder een sleutel met de DWORD-tekenreekswaardes x en y? Die 2 waardes bepalen de linkerbovenpositie van het schermpje.

Maar goed, het is al opgelost...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Initial G schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:20:
Als ik nu de Volume Control open, komt er idd in de taakbalk een tab, maar het venster vliegt naar links naast de desktop. Ik kan alleen maar move, minimize en close kiezen, move werkt dus niet.
Ook niet met de cursor toetsen op je keyboard? Zo verplaats ik dingen als ik vergeten ben ze op de primary monitor te zetten en ik log via Remote Desktop in.

(oeh, eng, zonder muis werken :P )

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2006 19:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device