[XP Pro] XP sluit Computer blijft aan

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 07:22
Ik heb het probleem als ik een xp computer afsluit dat hij XP wel afsluit en dan lijkt het of dat de computer ook uit gaat maar dan knippert het scherm en blijft aan.(lapje blijft ook groen).

Als ik dan op de computer kast kijk blijft het lampje ook aan en de pc schakelt zichzelf niet uit.

Ik vond via google veel en ook via tweakers, deze kwamen met de oplossing om bij energiebeheer onder tab ATM of ziets het vinkje aan te zetten.
Dit heb ik gedaan alleen dit werkte niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
eh bedoel je dat dan fan's nog draaien, of dat alleen je mobo lampje (en het lampje van je muis + tobo) nog brandt? Dat laatste is namelijk normaal aangezien er 5v op je PC blijft staan zolang je de voeding niet uit zet.

• eatualive
Klopt, de voeding blijft ook draaien. (de fan ervan)

Het mobo lampje weet ik dat dat brand maar ook het lampje van de pc zelf brand dat hij aan is.
En hij stuurt de monitor aan zodat hij niet in standby kan komen.

[ Voor 61% gewijzigd door eatualive op 14-10-2006 17:08 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
heb je al een nieuwe XP install geprobeert?
nee -> doen
ja -> mischien is zo'n stekkerblok met zo'n rood knopje wel wat voor je, als je dan windows afgesloten hebt zet je die uit en krijgt je pc geen stroom meer -> en is die uit :)

• eatualive
leonpwner1 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:09:
nee -> doen
ja -> mischien is zo'n stekkerblok met zo'n rood knopje wel wat voor je, als je dan windows afgesloten hebt zet je die uit en krijgt je pc geen stroom meer -> en is die uit :)
Ik heb toch liever dat hij netjes afsluit, herinstallatie kan altijd maar dat is niet zo lang geleden gebeurd en hoop toch op een kleine instelling.

Herinstallatie is laatste redmiddel.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:09:
nee -> doen
bij sommige beeldschermen als je de stekker eruit haalt meot je hem weer opnieuw instellen.
althans bij die van mij

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:13:
[...]

bij sommige beeldschermen als je de stekker eruit haalt meot je hem weer opnieuw instellen.
althans bij die van mij
Dat slaat nergens op, of heeft ie misschien toevallig zn OS geladen terwijl die uit staat? (met stroom erop) 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
eatualive schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:00:
Ik vond via google veel en ook via tweakers, deze kwamen met de oplossing om bij energiebeheer onder tab ATM of ziets het vinkje aan te zetten.
Dit heb ik gedaan alleen dit werkte niet.
Kun je iets duidelijker zijn welk vinkje je hebt aangezet (of uitgezet)? En er brandt volgens jou een lampje op de pc, maar betekent dat dat hij in stand-by modus zit (dus dat je hem weer kan wekken door op spatie te drukken of de muis te bewegen), of niet?

En misschien kun je ook nog wat info geven over je PC. Bijvoorbeeld over de hardware (eventueel nuttig voor ACPI-compliancy) en of je een servicepack draait (zo heb na even googlen bijv. een hotfix gevonden voor SP1).

Kon de computer van te voren wel goed afsluiten, of heb je dit probleem altijd al gehad? In het eerste geval, denk dan eens goed na of je rond de periode dat het probleem voor het eerst optrad je een driver of service hebt geinstalleerd.

[ Voor 29% gewijzigd door sewer op 14-10-2006 21:35 ]

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Heb je wel in je BIOS APM / ACPI functie aan staan? en zoals sewer ook al zegt heeft hij het eerst wel gedaan.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Pagina: 1