Toon posts:

Leenbord gekregen met lekkende condensator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een PC winkel een leenbord gehad ivm het RMA-en van mijn DFI bord. Alleen het leenbord heeft een condensator die opengegaan is.

Mijn vraag is nu:

Is het verstandig om mijn CPU, GPU en geluidskaart met dit bord te gebruiken of raden jullie het af ?

Afbeeldingslocatie: http://www.phantom88.demon.nl/DFI%20Bord%20Leen.jpg

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:57

Hu9o

Schokkend

Die dingen zullen er wel niet voor niets op zitten, dus gewoon het zekere voor het onzekere nemen en niets aansluiten.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

markvt

Peppi Cola

Ik heb apparaten gezien die het lange tijd deden zonder problemen ondanks een lekkende condensator de vraag is alleen hoeveel impact de lekkende condensator heeft...

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 14:10

Leejow(saait)

Blater

Gewoon niet doen. Als je het "leen"bord nu nog terugbrengt en even om een andere vraagt dan blaas je niets op. Als je eigen spullen kapot gaan door dit soort bordjes ben je nog verder van huis.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom maar dit verwacht je niet van een PC winkel die een goede shopsurvey heeft. Een niet wetende, vertrouwende consument sluit dit zo aan met alle gevolgen van dien.

Het lijkt alsof de condensator alleen maar de voltage van het PCI express slot 1X regelt maar ja zeker is dit niet te zeggen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:54

Zoefff

❤ 

Sowieso zou ik de winkel direct inlichten dat die condensator kapot is. Of hebben ze je dit bord met een kapotte condensator meegegeven? Dat zou ik wel een slechte zaak vinden dan.

Condensatoren worden onder andere gebruikt om spanningsdippen op te vangen. Het hangt een beetje af van de rest van de hardware die je gebruikt, maar als die hier niet zo goed mee om kan gaan dan kan een lekkende condensator wel een instabiel systeem veroorzaken.

Het lijkt er op dat die condensator bedoeld is voor het 2e slot, maar voor het zelfde geld heeft 'ie stiekem een hele andere functie ;)

Mijn advies: Niet gebruiken, en gewoon zorgen dat die knakkers je als een malle een nieuw leenbord opsturen. Je klant opzadelen met niet (goed) werkende spullen is natuurlijk not-done, ook in het geval van een tijdelijk leenbord.

[ Voor 16% gewijzigd door Zoefff op 14-10-2006 16:38 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik word er gek van, het is bekend dat dit bord dikke problemen heeft met de ULi chip maar ik krijg van die winkel geen ander merk, hij wordt eerst opgestuurd naar 1 of ander servicecenter in Duitsland. Op DFI-street, zie link http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=53169, is nog bijna niemand waar het probleem is opgelost.

Hoe nu verder te handelen ? Straks houden ze het bord en dan ben ik 211 euro kwijt.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb op een oud bord ook eens 2 condensatoren gehad die lekten, ik heb 2 nieuwe gehaald uit een velleman shop en ik heb ze vervangen, het bord draait perfect zonder problemen :).
maar als het nog in garantie is zou ik er afblijven ;)

edit: kijk het bord goed na of er niet nog andere zijn waarvan het kopje wat opgericht is of lekt.

[ Voor 17% gewijzigd door pm1 op 14-10-2006 18:30 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:48
Als ik dat bord zo bekijk op je foto heb je een gerepareerd bord meegekregen, ik ken geen fabrikant die 2 soorten elco's doorelkaar gebruikt als ze van dezelfde waarde zijn. Als je naar de bovenkant van die dingen kijkt heeft de ene een X op de bovenkant en de andere een misvorkmde K op de bovenkant. De enige borden die ik met zoiets gezien heb zijn mijn eigen borden, die ik idd gerepareerd heb met elco's van andere dode borden.

Verwijderd

Als je meer over lekkende condensatoren wilt weten moet je op http://www.badcaps.net/ kijken, ze hebben ook een forum. :)
Pagina: 1