waar zitten mijn frontpaneel pennen op mijn MOBO?

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
Hallo,

Onlangs heb ik een computer samengesteld van wat oude onderdelen die ik nog had liggen.
Op zich geen problemen ondervonden, tot ik de draden van mijn frontpaneeltje (HDDLed, PowerLed, start- en resetbutton, etc) aan wilde sluiten op mijn Moederbord.
Wat ik altijd gewend was, was een rijtje pennen met bijschrift wat hun funktie was.

Nu heb ik echter wel een aantal van die pinnen zitten, maar geen omschrijving van wat ze doen.

Het gaat om een Moederbord van Fujitsu-Siemens, model D1219-A10.
Op de site van F-S loop ik vast op het downloaden van de Handleidingen. :/
Mijn vragen nu:
Is F-S zo eigenzinnig dat het alleen "eigen" stekkers accepteerd?
En kan iemand mij die pinconfiguratie uitleggen zodat ik eea correct kan aansluiten?

Oja! de kast is van Packerd Bell en heeft een al net zo "afwijkend(?)" stekkertje :)
MvG

Fantomaz

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Packard Bell heeft inderdaad een eigenwijze manier van die mobo-headers, heb hetzelfde probleem gehad..

Bij mij was de oplossing simpel.. Pak de powerconnector, en ga prutten.. werkt die, sluit dan de anderen aan... Geen idee of het schadelijk is, maar dat systeem draait 3 jaar na dato nog prima.. :Y)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een fotootje van het moederbord en de oude connector zou handig zijn. :)

Veel meer kan ik niet zeggen: gewoonlijk zitten de connectors aan de rand van het moederbord maar let op met het "blind" aansluiten van die dingen, voor het weet zit je op de front USB aansluitingen of jumperpennetjes je HDD LED aan te sluiten en dat kan nadelige gevolgen hebben.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Front USB ziet er ietsje anders uit toch? Volgens mij zie je het verschil wel.

• Admiral Freebee
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:38:
Front USB ziet er ietsje anders uit toch? Volgens mij zie je het verschil wel.
Op vele moederborden is het verschil zeer duidelijk maar op een aantal (vooral oudere) borden ziet alles er uit als een hoop koperen pennetjes. Zonder foto kan je moeilijk oordelen of er makkelijk verwarring ontstaat of niet.

• Fantomaz
Ik ga er wel vanuit dat het om een grote connector gaat die op het moerderbord geprikt moet worden.
Ik meende dat te herinneren van de oude F-S behuizing waar dit MB uit kwam.
De (setjes van) pinnen waar ik uit kan kiezen zijn allemaal ongemerkt en zitten her en der verspreid over het MB.
Er is echter 1 die voor een connector bedoels zal zijn. Deze is "verpakt" in een kunststof rand, zoals je gewend bent van IDE headers.
Ik ben er vrij zeker van dat dit de goeie is.
Alleen dan de vraag... Hoe is de verdeling van die pinnen. Even korstsluiten doe ik liever niet. Stel dat het net een LED aansluiting is...

• Admiral Freebee
  • Niet online
USB headers zitten vaak ook verpakt in een "kunststof rand". Ik stel toch voor dat je een foto trekt want op deze manier is het nogal moeilijk om raad te geven.

• Fantomaz
Admiral Freebee schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:48:
USB headers zitten vaak ook verpakt in een "kunststof rand". Ik stel toch voor dat je een foto trekt want op deze manier is het nogal moeilijk om raad te geven.
Accoord...
Geef me even de tijd.
Ik zal ze ZSM maken en posten.

• Fantomaz
Schiet mij maar lek 8)7

Zoekende naar een foto van het moederbord op Internet (bij gebrek aan camera op dit moment) loop ik tegen deze site aan:
http://www.fujitsu-siemen...oards/FSC/D1219/D1219.htm

Nou ja... dat is hem dus...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vreemde plek voor die connectors :) Goed dat je dat prentje gevonden hebt!

• Fantomaz
Admiral Freebee schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:03:
Vreemde plek voor die connectors :) Goed dat je dat prentje gevonden hebt!
Yep!
Maar nu wel werkend...
Tenminste... De aansluiting en de startknop.
Nu de rest nog. (=Ander Topic. :))
Pagina: 1