Kan titel even worden aangepast??
Ik ben bezig een preken uploader te maken voor mijn dominee. Nu heb een simpel upload script waarmee je allerhande files kunt uppen naar de map "bestanden".
Nu zoek ik een manier om de naam van een bestand dat geupload is te filteren en in een MySQL database te zetten. Ik heb de volgende scripts:
Script voor het schrijven naar DB:
In dit script staat $userfile, dit is het POST veld van een pagina waar je kan bladeren en een bestand kan selecteren. Buitenom dat dit niet werkt (hij pakt op een of andere manier de text uit het invul vak niet) zou ik dan ook nog iets krijgen als C:\preken\preekvan24oktober2004.doc. Dat is dus ook niet de bedoeling, heb alleen de bestandsnaam.doc nodig.
het upload bestand ziet er als volgt uit:
De invul velden op de html pagina
Ik hoop dat de vraagstelling een beetje duidelijk is. Zal het nog een keer samenvatten:
Ik moet dus de bestandsnaam van de geuploade bestanden hebben, deze in de DB plaatsen, vanwaar ik ze weer kan aanroepen in een ander script om zo links van de files te maken.
Ik ben bezig een preken uploader te maken voor mijn dominee. Nu heb een simpel upload script waarmee je allerhande files kunt uppen naar de map "bestanden".
Nu zoek ik een manier om de naam van een bestand dat geupload is te filteren en in een MySQL database te zetten. Ik heb de volgende scripts:
Script voor het schrijven naar DB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php
include ('connect.php');
$datum = $_POST['datum'];
$omschrijving = $_POST['omschrijving'];
$userfile = $_POST['userfile'];
$query = ("INSERT INTO toevoegen (datum,omschrijving,userfile) VALUES ('$datum','$omschrijving','$userfile')");
mysql_query($query) or die(mysql_error());
?> |
In dit script staat $userfile, dit is het POST veld van een pagina waar je kan bladeren en een bestand kan selecteren. Buitenom dat dit niet werkt (hij pakt op een of andere manier de text uit het invul vak niet) zou ik dan ook nog iets krijgen als C:\preken\preekvan24oktober2004.doc. Dat is dus ook niet de bedoeling, heb alleen de bestandsnaam.doc nodig.
het upload bestand ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?
if ($_POST['Submit'])
{
$name = $_FILES['userfile']['name'];
copy($_FILES['userfile']['tmp_name'], "bestanden/$name");
echo "Bestand geupped";
}
?> |
De invul velden op de html pagina
code:
1
2
3
4
5
| <form action="prekentoevoegen.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="form1">
Selecteer een preek: <input name="userfile" name="userfile" type="file" id="userfile"> <BR><BR><BR>
Datum: <input type=text name=datum value="dd-mm-jjjj"><br><br>
preekomschrijving:<input type=text name=omschrijving><br><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit"> |
Ik hoop dat de vraagstelling een beetje duidelijk is. Zal het nog een keer samenvatten:
Ik moet dus de bestandsnaam van de geuploade bestanden hebben, deze in de DB plaatsen, vanwaar ik ze weer kan aanroepen in een ander script om zo links van de files te maken.
[ Voor 0% gewijzigd door Gumball op 14-10-2006 14:43 . Reden: Titel aanpassing plz. ]