mATX mobo gevoed door ATX voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 00:19
Ik doe een poging tot het samenstellen van een PC. Ik heb hiervoor het P5VD2-MX mobo van ASUS uitgekozen. Deze wil ik gevoed laten worden door een Cooler Master PSU ATX (430W). Is dit mogelijk of moet ik dan gaan klooien met aansluitingen veranderen oid? Past een mATX mobo in een Cooler Master Centurion 5 kast?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:39

lordsnow

I know nothing

Volgens mij is de voeding aansluiting op een mATX moederbord toch gewoon hetzelfde als op een ATX moederbord? En een mATX mobo past volgens mij wel overal in.

Verwijderd

Dat past prima. mATX heeft dezelfde posities voor de mounting holes als gewoon ATX, alleen zit er een (ik geloof) tweetal extra mounting holes in, die je - bij een oudere kast die geen daarmee corresponderende schroefgaten heeft - gewoon kunt vullen met van die plastic afstandhoudertjes.

Ik heb onlangs nog een ASrock 939 mATX-bordje in een (zeer oude) ATX-kast gebouwd en dat paste prima. Er bestaan overigens geen aparte mATX- of ATX-voedingen, er zit alleen verschil tussen 20- en 24-pins voedingen, omdat in de nieuwere ATX-specificaties is voorzien in extra kabelparen voor een extra 12V-lijn (i.v.m. dualcore processoren).

Verwijderd

als je hem in een atx kast inbouwt , neem je een atx voeding, als je hem in eem mATX kast zet zonder voeding neem je een mATX voeding (sff voeding)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Technisch gezin is een microATX mobo niks anders dan een ATX-mobo waar men een stuk afgezaagd heeft. Deze kleinere mobo's passen dus perfect in gewone ATX-kasten en werken 100% met gewone ATX-voedingen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid. Een mATX voeding verschilt alleen maar doordat hij kleiner is (en dus gewoonlijk minder vermogen kan geven). Maar als je een ATX kast hebt kan je gewoon een ATX voeding gebruiken, deze heeft dezelfde aansluitingen als een mATX voeding.

Ik heb trouwens ook een mATX moederbord met een ATX voeding in de Centurion 5 ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
ATX PSU werkt perfect samen met mATX bord; stekkers zijn identiek :) Zie ook de manual van dat moederbord, staat vast wel in wat je moet hebben qua voeding.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 00:19
oke, bedankt mensen.....
Pagina: 1