Kan IEMAND dit vage prijsverschil verklaren ?

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
http://tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=14107

Dat is wel een ERG groot verschil. Dat kan toch haast niet kloppen ( heb de goedekope site gechecked... staat er echt voor die prijs)

Geen inspiratie

Verwijderd

Dat klopt zeker wel hoor. 128 mb infineon was laats ook rond de 160 ofzo...

Verwijderd

Inderdaad wazig, zal wel 8ns geheugen zijn, dus wordt overclocked verkocht

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:32
wowowow, dat is wel een groot prijsverschil he? Infineon is toch gewoon het (A-)merk? Dan is, volgens mij, 289 goedkoop en 5xx duur.
Is wel erg vreemd idd :?

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

Kan wel denk ik. Heb een paar weken terug al 128MB 7,5 ns Infineon gekocht bij Mycom voor f170. Dan is die prijs bij Gistron best mogelijk. Die anderen zijn iig veuls te duur.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 30 januari 2001 23:32 schreef gansje het volgende:
Kan wel denk ik. Heb een paar weken terug al 128MB 7,5 ns Infineon gekocht bij Mycom voor f170. Dan is die prijs bij Gistron best mogelijk. Die anderen zijn iig veuls te duur.
ik heb ook bij Mycom 2x 128mb pc133 infineon gekocht voor fl 170,- de stuk. :9

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Algemene regel: koop op beurs-

Prijzen op de PC Discount afgelopen weekend in E'hoven:

Voor 128MB PC-133 (7.5ns):
Computerland: 130,-
Grafi-call: 134,-
Jin computers:130,-

Ik heb zelf bij een of andere lokale tent 7ns (dus CAS 2) voor 130,- gehaald op die beurs.

Maar ja, voor Mushkin betaal je al gauw het viervoudige. Da's wet van vraag en aanbod. Als een of andere jandoedel die ZEKER wil weten dat z'n RAM op 150MHz kan draaien bereid is 800,- neer te tellen, dan wordt ook voor dat soort prijzen verkocht.

Oslik blyat! Oslik!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:54
hehe
133 mhz 128 mb dane eltec is nog maar 140 piek
whoei!

PVoutput

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Als je gewoon een willekeurig stripje hebt. Hoe weet je dan hoeveel ns het is? staat dat op de chip of moet je dat vragen in de winkel, of moet je maar hopen dat het goed is, en het thuis testen met sisoft Sandra of iets van vergelijkbare strekking om te weten hoeveel ns het geheugen is ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 14:46 schreef martijn12345 het volgende:
Als je gewoon een willekeurig stripje hebt. Hoe weet je dan hoeveel ns het is? staat dat op de chip of moet je dat vragen in de winkel, of moet je maar hopen dat het goed is, en het thuis testen met sisoft Sandra of iets van vergelijkbare strekking om te weten hoeveel ns het geheugen is ?
Meestal staat het vermeld op de chips van de geheugenmodule zelf. Je ziet dan een reeks cijfers die eindigen op b.v. -7.5 wat dus inhoud dat het 7.5 ns chips zijn. Doorgaans zijn de chips op PC133 modules 7.5 ns en die op PC100 modules 8 ns. (Met uitzondering van de wat duurdere merken en overclockersgeheugen)

Verwijderd

ik koop mijn infineon geheugen voor 285 piek, maar dan heb ik wel 256mb ;)
en 140 piek voor 128
allemaal 133mhz cas2-2-2

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
en hoe weet ik dan of het cas2 of cas3 is ?

Geen inspiratie

• saturn21
  • Laatst online: 06:23
Het probleem is dat er een verschil zit tussen Infineon Simm's en Simm's met Infineon DRAM's erop.

In het eerste geval komt zowel de PCB als ook de DRAM's van Infineon, in het tweede geval alleen de DRAM's.

En daar zit dus wel degelijk kwaliteits- en prijs-verschil tussen.

Een DRAM fabrikant als Infineon/Micron/LGS/Hyundai/OKI/Morsel etc zal selectie toepassen op hun producten. De goede/snelle exemplaren gaan naar A-merk Simm Packagers toe (Mushkin bijvoorbeeld)die ze vervolgens op hun eigen PCB's zetten en verkopen tegen "A-merk" prijzen.

De DRAM's die hun specs net halen worden aan de "B" Simm Packagers verkocht.

De grap is meestal dat deze B-Merk Simm's verkocht worden als bijvoorbeeld Infineon, terwijl het echte merk "IRL" of een ander wat onbekender merk is.

Op het gebied van DRAM's zelf zijn er trouwens geen echte B-merken meer. De Big-Players zoals LGS, Hyundai, Oki, NEC, Infineon, Morsel, Micron, Kingston etc beheersen de markt.

Koop je dus super-el-cheapie geheugen, dan zullen de DRAMettjes voor 99% zeker toch van een A-merk afkomen (al herkennen veel mensen merken als Morsel niet zo makkelijk aan de hand van de DRAM's, waardoor dat soort merken vaak als B-merken worden gezien)

Maakt dat de el-cheapo Simmetjes met Infineon geheugen nou slecht ? Nou nee helemaal niet, alleen is de kans dat je er de 200mhz mee haalt misschien ietsjes kleiner :)

Verwijderd

Ik heb Mtec (Micron) @ 146 Mhz cas 2 en dat was toen der tijd nog echt el cheapo (250 piek :()

• Loft
  • Laatst online: 21-08 20:22
Op woensdag 31 januari 2001 02:42 schreef dion_b het volgende:
......
Ik heb zelf bij een of andere lokale tent 7ns (dus CAS 2) voor 130,- gehaald op die beurs.
.......
Die ns heeft te maken met de MHz waar het geheugen in theorie MAXIMAAL op kan lopen.
7ns kan in theorie maximaal 100/0.7 = 142.beetje aan.
CAS2 of CAS3 geeft aan hoeveel klokcycli er nodig zijn voordat de geheugenmodule de juiste rij gelezen heeft en over kan gaan de kolok te adresseren.
(CAS2 is daarin dus sneller dan CAS3)

7 ns is niet per definitie CAS2. Kan wel, hoeft niet. (vaak kun je dit ook nog apart instellen)

7,5 ns is WEL CAS3 indien dit draait op 133 MHz

Verder uitleg heb ik geen zin om te tikken :)
maar staat wel vermeld op de site van :
De conclusie hier, de uitleg in het nummer van januari 2001
http://www.computertotaal.nl/testlab/geheugennr1.phtml

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Snik....:'(
Kep in september voor 525 piek Crucial 128 MB PC133 CL2 gekocht. Toen was m'n geld op en nu is m'n systeem nog niet klaar. PRijsdalingen zijn niet eerlijk..

This title is for sale, please send me a PM

Pagina: 1