alleen winamp starten geen startbalk of computer rechten

Pagina: 1
Acties:

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoi,

na veel zoeken en vloeken kom k er nog niet uit.

ik heb mijn pc staan, en die moet mee naar een feestje, hiervoor wil ik er voor zorgen dat alleen winamp opstart, en voor de rest niets op het scherm, geen startbalk, deze computer enz enz.

als ik via gpedit.msc ga werken, geldt dit voor alle gebruikers, maar ik wil specifiek dat ene account hebben en de rest normaal.

dus wat wil ik:
na login, winamp opstarten, en verder niets.

hoe doe ik dit?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Ik geloof dat je ergens kan wijzigen wat er als allereest moet opstarten in windows. Normaal is dit natuurlijk Explorer.exe. Als je dit wijzigt in het pad naar Winamp dan start alleen winamp op maar krijg je geen bureaublad.

• Gratje
  • Niet online
ja dat bedoel ik!! maar hoe?!?!

vorig jaar had k t voor elkaar gekregen, marja, nieuwe install gehad

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan:
[Vraag] Alleen muziek op de pc voor een avond ?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 06:46
Hier heb het niet voor je vertaald, maar denk dat je er wel uit moet komen:
Changing the default shell (all users):

1) open regedit (start menu > run, and type in regedit)
2) go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.
3) Change Shell from explorer.exe to the new shell path e.g C:\Litestep\litestep.exe
4) log out and log back in.

Changing the default shell (only current user):

1) open regedit (start menu > run, and type in regedit).
2) go to: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.
3) add a new string value (Edit > New > String Value) called shell. and set the value to the path of the new shell e.g C:\Litestep\litestep.exe.
4) log out and log back in.

Verwijderd

Je kunt ook alles met gpedit.msc regelen.
Het probleem, dat het voor alle gebruikers geldt, kun je oplossen door alleen die bewuste gebruiker rechten te geven op de map, waarin de policies worden opgeslagen (weet zo snel niet meer welke dit was).

Denk er dan wel aan, dat je daarna geen rechten meer hebt om gpedit.msc op te starten, maar de rechten kun je daarna ook wel weer terugzetten door met BartPE ofzo op te starten :)

• Gratje
  • Niet online
midget heeft me geholpen!

dat mediamonkey werkt niet zoals ik het wil, want je kunt niet zoeken in party mode....of ja dat kan wel, maar dan speelt hij hem niet af

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Windows MCE heeft ook een partymode in WMP zitten geloof ik..

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:50

aex351

I am the one

Je kan ook een batch bestandje maken (eventueel in combinatie met een kill app) welk na het opstaren programma's zoals explorer.exe killed (afsluit) en winamp.exe opstart. In combinatie met iconen verbergen.

Om nou helemaal de win shell te gaan veranderen zoals hierboven staat beschreven :z

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 14-10-2006 15:51 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1