[XP] geen pop-ups meer

Pagina: 1
Acties:

• breurke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2025
Sinds vandaag is mijn computer kennelijk niet meer in staat om pop-ups open te laten staan. Als ik via IE op een link klik dat een nieuw IE scherm opent, dan zie ik wel snel een nieuw venster maar het wordt vrijwel direct afgesloten. Ook als ik via msn op de mail klik om in hotmail mijn mail te lezen, wordt dat scherm geladen maar direct afgesloten. Ook als ik via IE met de rechter muisknop op een link klik en dan kies voor "openen in een nieuw venster" gebeurt er precies hetzelfde.
Ik heb wat zitten puzzelen met de pop-up blokker van IE. Als ik de blokker uitzet, blijft het probleem bestaan. De toegestane sites voor pop-ups verwijderen en opnieuw proberen die pagina's te bezoeken (en dus ook weer toestaan) helpt ook niet.
Het enige grote ingrijpen dat ik op mijn computer heb gedaan tov gisteren (toen alles nog perfect werkte) is dat ik vanochtend de windows update heb laten draaien en verschijdene updates voor zowel windows als office 2003 heb laten installeren. Sindsdien merk ik het probleem ook. In de update lijst kan ik niet echt een update vinden die hier aan heeft zitten rommelen, maar aan de andere kant heb ik hier ook niet heel veel kennis over. Ik zou zeggen dat ergens een instelling is veranderd, maar ik kan dus niet vinden welke. Weet iemand misschien raad, aangezien het best vervelend is dat ik geen pop-ups meer kan openen bij een heleboel sites (zoals webmail van de universiteit, kan niet meer reageren of een nieuwe mail starten aangezien dat via een pop-up gaat).

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 12:35
Ik heb exact hetzelfde gedrag gemerkt bij een vriend van me, hij kon van vrijdag af ook geen popups meer openen met IE, ook niet met openen in nieuw venster. Popup blocker uitgezet, Google Toolbar gedeinstalleerd (aangezien daar ook een popup blocker in zit), hitman pro laten draaien, maar die heeft niets kunnen vinden. Voorlopig heb ik het alleen op kunnen lossen dmv Firefox erop te zetten (in combinatie met IE Tab zodat IE only pagina's "nieuwe vensters" toch openen in een ander tabblad. Wat echter de oorzaak voor dit probleem is weet ik niet, want ik kon het niet vinden....

Overigens is dit geen echte oplossing voor je probleem, maar meer een tijdelijke workaround...

[ Voor 7% gewijzigd door F-Tim op 14-10-2006 14:40 ]

Wanna play?