Toon posts:

AMD vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD K6 2 500 cpu in m'n laptop. Ik ben er al achter hoe ik het ding open moet schroeven zonder teveel te slopen (alleen m'n modem is nu k'duuk :() en de CPU is gewoon dezelfde als in een normale pc. Kan ik deze gewoon vervangen door een andere CPU? (bios geeft alleen aan dat er een 500 inzit, verder kun je niets aanpassen)
En nu een stomme vraag: Wat is de snelste K6 die er is? Zijn er ook andere processoren die ik kan proberen?

Verwijderd

Yo hallo, master xi geeft raad. Ehm, om de snelste k6-2 is bij pricewatch de k6-2 550, vor FL159,00, das niet veel vooruitgang dus! Ik denk dat je geen nieuwere amd's erin kan proppen omdat de busspeed volgens mij veel hoger is van de k7. Ask some other people for more advice

Verwijderd

er past alleen een socket 7 cpu in .

dus is de amd k6-2+ 550 , de snelste cpu die je daar in kan prikken .
die kan je ook op 600 laten draaien als je hem maar goed koelt , en dat is meestal het probleem bij notebooks.

LET OP , het moet dus wel de + versie zijn .
een gewone k6-2 550 wordt waarschijnlijk te warm..

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Als je de ongedocumenteerde jumpers weet in te stellen kan het mischien werken.
Maar ik zou me er bij een klaptop niet aan wagen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
50Mhz extra stelt niks voor en die K6-2+ CPU's zijn 2x duurder...

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:46
Hoo wachteens effe, die allernieuwste versie van de K6 is wel een stuk sneller. Die gebruiken van die 18 micron technologie geloof ik. Volgens toms hardware guide zijn die K6-3 ofzo wel veel sneller

Catch a smile out there!

Pagina: 1