Camera verdwenen van Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Hoi,

Wij hebben hier op het netwerk camera's draaien. Nu wilde ik even deze forwarden om vanaf een andere locatie te kijken, maar nu kan ik degene waarop ik het deed niet meer bereiken, waar dit vroeger altijd http://192.168.1.101 was. Ik heb hem toen van Static naar DHCP gezet met poort 81, meer niet veranderd. Ook in Netcam Watcher ziet hij de camera offline. Is er een manier om hem te resetten ofzo, zodat hij weer online komt?

De camera's, drie, zijn via een wireless accesspoint aan de modem/router verbonden. Dit is een speedtouch 716g. De betreffende camera is een Panasonic BB-HCM331. Vanwege dit draadloze kan ik er ook geen draad aanhangen om hem te resetten, en da's wat ik wil, lijkt me de enige oplossing?

Als er meer info nodig is, zeg het even. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want dat ding is best belangrijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik neem aan dat er in de handleiding een procedure beschreven staat om 'm te resetten d.m.v. een knopje ofzo?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• --Christiaan--
CyBeR schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:18:
Ik neem aan dat er in de handleiding een procedure beschreven staat om 'm te resetten d.m.v. een knopje ofzo?
Nee, helaas. Ik ben nu op zoek naar de installatieCD op internet, daar ik deze niet hier heb, maar vind hem op internet nergens.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik ben op deze manier al eens een wireless AP 'kwijtgeraakt', dmv het gratis tooltje SoftPerfect Netscan heb ik het hele subnet afgezocht, en zo het AP weer gevonden.
Als je dus een verkeerd IP aan de camera gegeven hebt kun je hem op deze manier weer terughalen.

Overigens zit er achterop de camera vaak een knopje oid. om hem terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, zit dat er bij jou echt niet op (is het een buitencamera oid.?)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• --Christiaan--
DarthPlastic schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:46:
Ik ben op deze manier al eens een wireless AP 'kwijtgeraakt', dmv het gratis tooltje SoftPerfect Netscan heb ik het hele subnet afgezocht, en zo het AP weer gevonden.
Als je dus een verkeerd IP aan de camera gegeven hebt kun je hem op deze manier weer terughalen.

Overigens zit er achterop de camera vaak een knopje oid. om hem terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, zit dat er bij jou echt niet op (is het een buitencamera oid.?)
Ah, door middel van dat programma is het gelukt, bedankt, heb het IP kunnen terugveranderen :). Het is idd een buitencamera.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:42
Je kan toch ook gewoon op de DHCP server zien welke leases er zijn?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Of laptop eraan hangen en statische arp entry maken.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1