Toon posts:

Nieuwe processor en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga een nieuwe pc in elkaar zetten, vooral om mee te gamen. De onderdelen heb ik al, behalve de processor en geheugen. Het moederbord is een nForce4 Intel Edition geworden.
Voor de processor had ik in gedachte de Core 2 Duo E6300, want dat lijkt mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. Voor het geheugen 2x 512 MB Kingston DDR2 533 PC4200. Daar heb ik een paar vragen over.
Is 1GB genoeg voor de nieuwste games? En kan ik beter PC4200 of de PC5300 nemen, 533 of 677 MHz, of maakt het voor games weinig uit? (de prijs verschilt namelijk wel nogal)
Maakt het qua performance wat uit of er 2x512 MB of 1x1024 MB in zit?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:48:
Maakt het qua performance wat uit of er 2x512 MB of 1x1024 MB in zit?
Qua performance een klein beetje, mits je een dual channel moederbord hebt.
Maar met het oog op latere uitbreidingen naar bijvoorbeeld 2Gb of 4Gb is het handig om 1x1Gb te doen, zodat er nog geheugen bijgeprikt kan worden later :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:04
Tja, ik weet je budget niet, maar NU een nieuwe systeem met 1 GB bouwen voor games is niet echt ruim. Als je er 2GB in propt is ie ook al iets meer voorbereid op de toekomst. Zeker de zwaardere games (zoals BF2) hebben nu al voordeel met een 2GB machine.
Mijn advies: 2x1GB :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
GarBaGe schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:58:
Tja, ik weet je budget niet, maar NU een nieuwe systeem met 1 GB bouwen voor games is niet echt ruim. Als je er 2GB in propt is ie ook al iets meer voorbereid op de toekomst. Zeker de zwaardere games (zoals BF2) hebben nu al voordeel met een 2GB machine.
Mijn advies: 2x1GB :)
Is het niet verstandiger om te investeren in bijv. een E6400 processor ipv 2GB geheugen? En zit er veel verschil in PC4200 en PC5300 en 533/677Mhz qua performance?

Verwijderd

Zoals GarBaGe al zei het is moeilijk te bepalen wat binnen je buget past wanneer we niet weten hoeveel dat is. Misschien kan je iets meer info geven over alle onderdelen die met elkaar samen komen te werken, dus welke je al hebt en welke je nog moet kopen. Geef hierbij ook even aan wat het totaal plaatje mag kosten.

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Volgens mij werkt een Core 2 Duo niet op een moederbord met Nforce 4 Intel Edition.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Verwijderd

Topicstarter
@ Stepzand:
Ik heb niet echt een vast budget in gedachte maar ik wil niet meer uitgeven dan ik nodig heb. Mijn videokaart is ook niet de beste, namelijk geforce 7900 GS. Moederbord dus nForce4 Intel Edition, en processor Core 2 Duo E6300. Voorbeelden van spellen die ik wil gaan spelen: Far Cry, Quake 4, Oblivion, hoeft niet op max settings. 2GB geheugen vind ik te duur. Gezien mijn andere onderdelen, is 1,5 GB zeer sterk aan te raden?

@ Dennist4:
Duo 2 Core werkt wel op het moederbord volgens de handleiding.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Als jij 2GB te duur vind neem je toch 1GB? 1,5GB moet je niet doen want dan zou je twee maal 512 en twee maal 256MB DIMM's moeten aanschaffen waardoor je geen enkele ruimte meer overhoudt om later nog eens wat meer geheugen bij te plaatsen.

Dit is verder een behoorlijk 'Wat moet ik nemen?' topic waarop de antwoorden met behulp van de FAQ en search te vinden zijn, dus daarom doe ik 'm dicht. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.