[XP Home SP2] Administrator, maar geen cmd

Pagina: 1
Acties:

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Hier lokaal op mijn notebook ben ik administrator, maar als ik cmd bij uitvoeren intik staat er:

code:
1
2
3
4
5
6
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

The command prompt has been disabled by your administrator.

Press any key to continue . . .

Dus heb ik een ander account Fred aangemaakt, ook administrator, en bij hem kan ik wel de command line gebruiken. Als ik echter terugga naar mijn eigen account kan ik het shaken. Zie ik hier nu iets gigantisch simpels over het hoofd of zo?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Dat gaat via een policy als je in een Ad domein ingelogd bent geweest. Is het een laptop van het werk? en heb je nu lokaal een account aangemaakt?

• GZ
Nee, het is een notebook zonder domein. Gewoon mijn eigen notebook thuis. Nooit in domein geweest. Wel een workgroep, maar dat moet niet uitmaken toch. (ben er al een tijd uit)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

dan is het vreemd
In HKCU\Software\Policies\Microsoft\Windows\System kan een optie DisableCMD op 1 staan. Die verhindert dit.

• GZ
Ha, regedit:

Output:

Registry editing has been disabled by your administrator.

Ik zal even via dat andere account proberen.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29

DizzyWeb

Ondertiteld

Sja, dan kom je in de HKCU van die gebruiker, niet van Administrator.

• GZ
DizzyWeb schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:09:
Sja, dan kom je in de HKCU van die gebruiker, niet van Administrator.
Ja, dat begreep ik. Dus ik heb in de root gezocht en gevonden: DisableCmd op 0 gezet.

Nu heb ik dus wel een commandline. Echter ben ik nog steeds geen "full" admin, aangezien ik nog steeds niet onder dit account een regedit kan uitvoeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gpedit.msc maar eens opstsrten dan en die policies nalopen.

De enige reden die ik kan verzinnen als je dit nooit zelf aangepast hebt is een backdoor o.i.d, die willen dit soort dingen nog wel eens doen om het verwijderen moeilijk te maken.
GZ schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:15:
Nu heb ik dus wel een commandline. Echter ben ik nog steeds geen "full" admin, aangezien ik nog steeds niet onder dit account een regedit kan uitvoeren.
runas /user:adminaccount@machinename cmd

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2006 12:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GZ
BackSlash32 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:15:
gpedit.msc maar eens opstsrten dan en die policies nalopen.

De enige reden die ik kan verzinnen als je dit nooit zelf aangepast hebt is een backdoor o.i.d, die willen dit soort dingen nog wel eens doen om het verwijderen moeilijk te maken.
[...]

runas /user:adminaccount@machinename cmd
gpedit.msc kent ie niet?! Ook een add/remove snap-in lust ie niet omdat het Home edition is.

Een backdoor... juist. Ik heb wel eens een
spoiler:
crack
gedowned voor een
spoiler:
bepaald
programmaatje. Deze gaf ook allemaal fouten en mijn hele Security Center sloeg gelijk tilt. Eens even kijken of ie Hitman Pro er iets aan kan doen.

Voor zover bedankt jongens.

Verwijderd

Installeer avast antivirus anders. (avast.com)
Is gratis en zeer goed getest.
Je hebt toch geen norton anti-virus, of nog erger de internet security?
En hitmanpro????? Waar is je zelfrespect? ;)

• GZ
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:49:
Installeer avast antivirus anders. (avast.com)
Is gratis en zeer goed getest.
Je hebt toch geen norton anti-virus, of nog erger de internet security?
En hitmanpro????? Waar is je zelfrespect? ;)
Man, dat avast heeft alles verholpen. Fantastisch man bedankt.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Avast roeleert echt :)
Hitmanpro is een bij elkaar geraapte zooi van programma's, met daarom heen nog een veel fouter programma. Echt het foutste programma wat je maar kunt gebruiken tegen spyware :(

Had dus waarschijnlijk wel iets te maken hebben gehad met een antivirus proggie?

[ Voor 45% gewijzigd door Rainmaker op 15-10-2006 15:26 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• GZ
Rainmaker schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:25:
Avast roeleert echt :)
Hitmanpro is een bij elkaar geraapte zooi van programma's, met daarom heen nog een veel fouter programma. Echt het foutste programma wat je maar kunt gebruiken tegen spyware :(

Had dus waarschijnlijk wel iets te maken hebben gehad met een antivirus proggie?
Jazeker, toen ik die crack installeerde gaf die gelijk allemaal fouten. Die zijn nu allemaal pleite.

Avast maakt wel mn notebook wat trager merk ik. Maar goed, jammer dan.

Pagina: 1