Toon posts:

[mp3] Cassette adapter voor de de auto ook voor microset?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb weleens gehoord van cassette adapters voor in de auto. (dat je middels het cassettedeck een extern apparaat kunt aansluiten) Maar nu wil ik zo'n adapter in mijn gewone microset gebruiken omdat hij geen aux ingang heeft en ik wel mijn mp3 speler wil aansluiten. Is dit mogelijk???

p.s. Ik heb getest of als het snoertje uit het cassettedeck komt dat dan het klepje nog dicht kon en dat ging nog net.

Groeten Brietje

Verwijderd

Volgens mij zou dat moeten lukken,
ja kan het toch eens proberen ;)
ik denk dat het lukt, dat die adapter niet specifiek voor de auto is...

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:24
een casettedeck is een cassette deck dus het maakt geen hol uit of hij in de vorm is van een auto radio of in een stereotoren

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Dit werkt gewoon, heb ik vaker toegepast. Bij sommige tapeunits moet je het klepje openzetten en de tape direct op z'n plek drukken omdat het klepje niet met de draad ertussen dicht wil.

Verwijderd

Topicstarter
En is de geluidskwaliteit ook een beetje redelijk of is het echt heel erg brak?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 13:26
Je hebt net al uitgeprobeerd of het past... Probeer t eens zelf zou ik zeggen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry dat ik niet helemaal duidelijk was maar ik heb een willekeurig snoertje van normale dikte ertussen gedaan.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:29:
nee sorry dat ik niet helemaal duidelijk was maar ik heb een willekeurig snoertje van normale dikte ertussen gedaan.
Het snoertje van een cassete-adapter is niet dikker dan gemiddeld, waarschijnlijk past het dus wel maar de enige manier om erachter te komen is het gewoon proberen. Neem het snoertje mee dat je hebt geprobeerd en kijk of je dat in de winkel kan vergelijken.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Maar zo'n snoertje dat past wel. Maar geeft zo'n ding ook goed geluid of is het niet om aan te horen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 08:56:
Maar zo'n snoertje dat past wel. Maar geeft zo'n ding ook goed geluid of is het niet om aan te horen?
Het laatste... Het is echt een noodmiddel...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:12

SeatRider

Hips don't lie

Afhankelijk van het microsetje zou het tapedeck wel eens niet willen starten met zo'n cassette adapter, omdat die dingen vaak electronisch gestuurd zijn in tegestelling tot autoradio's, die meestal mechanisch zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Mijn microset heeft een mechanische bediening (je moet de toetsen echt indrukken) dus dat zou wel moeten lukken. Bedankt allemaal voor jullie (snelle)reacties.

Groeten Brietje

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Er is maar een manier om achter de antwoorden op als deze vragen te komen: proberen. Wij hebben niet jouw microsetje, jouw adaptercassette en jouw oren. Die heb alleen jij. Stop hem eens in het deck en als het niet meer dicht wil, kan je zelf bepalen of je het wilt forceren of niet. Als je hem er eenmaal in hebt is het eenvoudig om te oordelen of de geluidskwaliteit voor jou naar wens is...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.