Intel 900GMA shared memory

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik zit met het volgende probleem.

ik heb een Acer aspire 1640z met een intel 915GM chipset een 910GMA videokaart(als ik het goed heb want hij geeft vaak meerdere mogelijkheden aan). Deze heeft 64MB shared.
Tevens geeft hij aan dat hij 504 MB RAM heeft (officieel 512)

Nu heb ik vista erop gezet om ff te kunnen testen, maar omdat de videokaart maar 64MB shared heeft trekt hij die Aero niet. Ik heb een beetje zitten zoeken op de intel site heb in een pdf gelezen dat het shared geheugen afhankt van het intern geheugen. In een tabel stond dat er 128 gebruikt wordt als er 512 inzit. Maar bij mij geeft hij aan dat hij 64 gebruikt (mss omdat hij ook maar 504 aan geeft).
In het bios is wel een optie te zien om het shared geheugen in te stellen alleen deze is disabled.

Nu mijn vraag: is het mogelijk om het shared geheugen op te krikken zodat ik vista goed kan draaien. Zo dat mogelijk zijn door wat ram erbij te prikken?

ps: bij de drivers van intel zitten een aantal sbios****.zip bestanden, wat kan je daar mee?

Flickr

• rkrythe
is dit niet na te gaan?

Flickr

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm, ik heb volgens mij dezelfde chip in mijn laptop (aspire 3614WLMi). De optie om in de bios het videogeheugen in te stellen is bij mij echter wel beschikbaar (32, 64 of 128 MB)...

Misschien dat er een bios update voor je laptop beschikbaar is?

• rkrythe
mja ik heb alleen wel een andere laptop. 1640ZWLMI in de beschrijving op de Acer site staat ook "up to 128MB" maar dat gaat nu nog niet op.
Zou het kunnen zijn dat het RAM te weinig is (504) en dat hij bij meer automatisch voor 128 kiest?

Flickr

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 21:39
128MB word meestal bij 1GB gekozen

• rkrythe
heb ff een bios update gedaan en de optie is nu wel beschikbaar :)
maar ik denk dat het wel verstandig is om een reepje van 512 erbij te doen.

Flickr

Pagina: 1