Toon posts:

[geheugen] webwinkel vervangt zomaar voor Adata

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op 2 oktober heb ik bij de webwinkel Digitique een compleet systeem samengesteld. De meeste onderdelen hadden een goede levertijd op één uitzondering na; de muis. Na bijna een week geen enkele update te hebben gekregen van de status kon ik het niet laten om ze een mail te sturen hoe het ervoor stond. Binnen 2 uur werd mij verteld dat alle onderdelen waarschijnlijk dinsdags verstuurd zouden worden. Die zelfde dinsdag zie ik ook de status verandert naar verstuurd, het pakket zou de donderdag erop verwacht worden. Mijn dag kon niet meer stuk.

Om vrijdag rond een uur of 5 begon ik er een naar gevoel over te krijgen en besloot toch maar de webwinkel te bellen omdat ik het pakketje nog niet had en dat ik deze niet kon traceren. Wat blijkt nu, ze hebben nog niets verstuurd. De muis kon nog niet geleverd worden. Zonder enige excuses van verkeerde berichtgeving melden ze dat ze alles vandaag op de post doen en dat de muis later verstuurd zou worden.

Nu sturen ze me om 19:00 een keurig mailtje dat alles officieel verstuurd is met een tracktrace systeem. Maar wat vind ik nu onder aan de mail:
"NB: Twinmos vervangen door snellere Adata geheugen (4-4-4-12 met Micron chips)"

Zonder enige berichtgeving hebben ze het geheugen vervangen. Nu gaat er bij mij niet echt een belletje rinkelen dat Adata een bekend geheugenmerk is terwijl twinmos dit bij mij wel doet. In de prijslijst is dit geheugen zelfs iets van 6 euro goedkoper.

kortom:
-is het pc6400 Adata sneller dan de pc6400 twinmos? Zeer zeker met overclocken in het achterhoofd.

-Heeft de webshop het recht producten zonder toestemming te veranderen en gelijk op te sturen en zelfs verkeerde verzendinformatie op te geven?

Alvast bij voorbaat dank voor het lezen van mijn lichte frustraties ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:07:
[..]
kortom:
-is het pc6400 Adata sneller dan de pc6400 twinmos? Zeer zeker met overclocken in het achterhoofd.
Doet bij jou Google het niet? Of heb je zelf nog niet gezocht? :P
-Heeft de webshop het recht producten zonder toestemming te veranderen en gelijk op te sturen en zelfs verkeerde verzendinformatie op te geven?
Ze kunnen het natuurlijk doen, maar je hoeft het niet te accepteren. Je krijgt namelijk iets anders dan je besteld. Zie wet koop op afstand maar.
Heb je voordeel bij het andere type geheugen, niet om malen. Blijkt het een vertragend/storende factor, retour. Daar heb je 7 werkdagen de tijd voor.
Alvast bij voorbaat dank voor het lezen van mijn lichte frustraties ;)
Wordt nog in rekening gebracht :P

Ey!! Macarena \o/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor wat betreft een vergelijk; lees de specificaties, zoek reviews of andere informatie over beide types geheugen en je weet het antwoord.

De 2e vraag hoort hier niet thuis omdat dit geen hardwareprobleem is. Toch maar een antwoord, nee, dat mag de shop niet. Je hebt iets gekocht en iets anders gekregen. Als je een krop sla koopt en je krijgt een komkommer neem je hem toch ook niet?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:17:
Voor wat betreft een vergelijk; lees de specificaties, zoek reviews of andere informatie over beide types geheugen en je weet het antwoord.

De 2e vraag hoort hier niet thuis omdat dit geen hardwareprobleem is. Toch maar een antwoord, nee, dat mag de shop niet. Je hebt iets gekocht en iets anders gekregen. Als je een krop sla koopt en je krijgt een komkommer neem je hem toch ook niet?
Als je een krop sla op afstand koopt en ze sturen je een komkommer op zonder dat je het wilt dan zul je deze toch ontvangen :+

De kropsla is trouwens niet echt een komkommer maar volgens hun nét een wat lekkerdere sla! of verkoopspraatjes?

Wat betreft het geheugen moet ik bekennen dat ik snel mijn frustraties kwijt wilde en dat ik een beetje lui ben geweest met het zoeken van reviews. Het is altijd handig als mensen goede ervaringen hebben met merk X of juist niet met merk Y. Maargoed ik zal mijn avond vullen met het opzoeken van reviews, zoals ik normaal gesproken ook doe O+

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:) Tussen ontvangen en accepteren bestaat een verschil.

Voor een OC lijken me beide minder geschikt maar ik ben geen OC'er dusssss.

Ik zou eerder kijken/vergelijken naar Micron omdat dat de chips zijn die volgens de shop op de Adata-reepjes zitten.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Even ter goede orde:
Digitique heeft zelfs in de late uurtjes nog van zich laten weten. Er is een verwarring geweest van het type Adata geheugen, er bleek dat de snelste veriant gestuurd wordt i.p.v de (goedkope) module dat ik dacht dat ze bedoelde.

Ik schaam me kapot op dit moment :$

Van mij mag de topic gelosten worden d:)b

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zo zie je maar.. Sommige webshops zijn kennelijk zo slecht nog niet. Misschien zou je je ervaring in de http://tweakers.net/shopsurvey kunnen meedelen t.b.v. andere gebruikers van het forum. Dan heeft dit topic toch nog wat nut gehad. De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. :)

Ter info:
Of er een slot op een topic komt wordt bepaald door de moderator en een topicstarter heeft hier niet of nauwelijks invloed op.

Mocht je in de toekomst een topic melden of bijv. een titel veranderd hebben omdat die niet helemaal juist is, dan kun je op het handje naast de titel klikken om het topic te rapporteren. Dit en andere zaken worden in de FAQ beschreven.

Veel plezier op GoT. :)

ARME AOW’er

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 23:46
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:26:
Even ter goede orde:
Digitique heeft zelfs in de late uurtjes nog van zich laten weten. Er is een verwarring geweest van het type Adata geheugen, er bleek dat de snelste veriant gestuurd wordt i.p.v de (goedkope) module dat ik dacht dat ze bedoelde.

Ik schaam me kapot op dit moment :$

Van mij mag de topic gelosten worden d:)b
Het gaat waarschijnlijk om het volgende type, wat ik al meteen dacht bij het lezen van dit topic.

ADATA 1GB PC2-6400/800 (VITESTA EXTREME EDITION)

Zeker gezien er onder jou link een ADATA module zit met CAS5-5-5 oid. Dit type geheugen van ADATA is wel Cas4-4-4....

Uiterraard wel vreemd natuurlijk om hardware te vervangen zonder overleg.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had bij GSMHut een Kingston SD-kaart besteld, krijg ik ook een A-Data versie "want die zou sneller zijn". Geef mij maar mooi Kingston, in plaats van zo'n B-merk. :w

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Chutney schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:35:
[...]

Het gaat waarschijnlijk om het volgende type, wat ik al meteen dacht bij het lezen van dit topic.

ADATA 1GB PC2-6400/800 (VITESTA EXTREME EDITION)

Zeker gezien er onder jou link een ADATA module zit met CAS5-5-5 oid. Dit type geheugen van ADATA is wel Cas4-4-4....

Uiterraard wel vreemd natuurlijk om hardware te vervangen zonder overleg.
gebeurd wel vaker dat het vervangen word niet helemaal netjes maar een beetje webshop vervangt het dan door een iets betere variant zodat de klant er zeker niet op benadeeld word

imho is A-Data geen B-merk, ze zijn alleen een stuk minder bekend dan bijv. Kingston, Twinmos, Corsair

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Het 'probleem' is opgelost, voor zover er spraak was van een probleem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.