Hallo Tweakers!
Ik ben van plan een PDA te kopen. Maar ik weet niet welke. Ik heb geen ervaring met PDA's en er zijn te veel mogelijkheden. Ik heb al geprobeerd de informatie ergens anders te vinden, maar ik kan geen plek vinden waar recente PDA's vergeleken worden. Pricewatch heeft meestal een redelijk complete lijst, maar daaruit kan ik niet of moeilijk informatie halen over de devices zelf. In dit forum staat wel informatie, maar die informatie is lastig te zoeken en te vergelijken.
Ik hoop dat iemand de search-space wat voor me kan verkleinen. Met eigen ervaring en/of algemene PDA kennis. Want ik heb geen van beide.
Dit zijn ongeveer mijn wensen:
Alvast bedankt!
Ik ben van plan een PDA te kopen. Maar ik weet niet welke. Ik heb geen ervaring met PDA's en er zijn te veel mogelijkheden. Ik heb al geprobeerd de informatie ergens anders te vinden, maar ik kan geen plek vinden waar recente PDA's vergeleken worden. Pricewatch heeft meestal een redelijk complete lijst, maar daaruit kan ik niet of moeilijk informatie halen over de devices zelf. In dit forum staat wel informatie, maar die informatie is lastig te zoeken en te vergelijken.
Ik hoop dat iemand de search-space wat voor me kan verkleinen. Met eigen ervaring en/of algemene PDA kennis. Want ik heb geen van beide.
Dit zijn ongeveer mijn wensen:
- Windows Mobile. Ik heb ontdekt dat de sync-mogelijkheden groter zijn dan ik dacht. Ik had verwacht dat ik alleen met Windows/Outlook zou kunnen syncen, maar ik heb al wat tooltjes gevonden waarmee ik met KDE zou kunnen syncen (kitchensync, SynCE). Bovendien blijken er veel goede applicaties te zijn voor die Windows Mobile.
- Ik wil er graag GPS op.
- En wifi.
- Ik wil graag een zo groot mogelijk scherm (dat wil zeggen, een zo klein mogelijk niet-scherm-oppervlak, ik bedoel niet dat ik een laptop zoek
).
- Ik heb geen telefoon of camera nodig. Zelfs geen hoofdtelefoon-plug. Maar het maakt natuurlijk niet uit als deze dingen er toch opzitten.
- Ik will notities kunnen nemen en een agenda en adres-boek kunnen bijhouden. Ik wil graag dat ik notificatie ontvang als er een afspraak / verjaardag aan zit te komen. En ik wil deze dingen graag synchroniseren met mijn Linux pc.
- Ik wil er graag mijn mail mee kunnen checken en (gelimiteerd) kunnen browsen. Vandaar de wifi.
- Ik wil er go op spelen.
Ik heb al een programma gezien om go te spelen onder Windows Mobile.
- Ik wil er de weg mee kunnen vinden. Vandaar de GPS.
Alvast bedankt!