Ik was van plan binnenkort een pc samen te stellen met een amd 4200+ x2 een MSI K9N Neo-F. nForce 550 (ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID) als moederbord en ik wou graag een harde schijf rond 300 Gb(of meer) met 16 mb cache. Ik zat te denken aan een Maxtor 320GB SATA II 7200RPM 16MB Diamond Max 10. Laatst werd ik gewaarschuwd dat Sommige maxtor schijven slecht werken met Nforce chipsets. Kan iemand dit ontkrachten of ondersteunen alstublieft?..
Ik heb geen ervaring over jouw probleem. Ik heb echter wel voldoende ervaring met Maxtor om te zeggen dat de kwaliteit de laatste paar jaar drastisch achteruit is gegaan.
Waarom kies je eigenlijk voor Maxtor? Waarom niet voor Seagate, Western Digital of Hitachi?
Waarom kies je eigenlijk voor Maxtor? Waarom niet voor Seagate, Western Digital of Hitachi?
Er waren enkele problemen met de nForce 4 chipset maar deze zijn ondertussen allang verholpen met een firmware update
Daarover hoef je je dus geen zorgen te maken.
Of je zoekt via de search, Google of weet ik t, om erachter te komen WELKE Nforce chipsets met WELKE Maxtor schijven conflicteren?
Ik heb 2 diamond max 11 300gb en 350 gb sata schijven in mijn pc hangen op een asus a8n mobo en nergens last van.
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!
Verwijderd
Laatst nog 2 Maxtor DiamonMax 10 schijfen geRMA'd. Ze zaten aangesloten op 2 verschillende Asrock 939Dual-SATAII moederborden, dus geen NForce 4.
Het vertrouwen in Maxtor ben ik nu wel aardig kwijt.
Heb je trouwens al op dit topic gekeken:
Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4
http://gathering.tweakers...025406///maxtor%2Cnforce4
Het vertrouwen in Maxtor ben ik nu wel aardig kwijt.
Heb je trouwens al op dit topic gekeken:
Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4
http://gathering.tweakers...025406///maxtor%2Cnforce4
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 23:51 ]
Wat dacht je van zelf op dit forum op zoek te gaan naar eerdere topics hierover. Er zijn de nodige volgeschreven, daar vind je exact welke combinaties af te raden zijn.Kan iemand dit ontkrachten of ondersteunen alstublieft?
Maar je zou ondertussen de GoT Huisregels gelezen moeten hebben en begrepen moeten hebben dat het hier geen helpdesk is en dat we eigen inzet toch wel redelijk van je verwachten...
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()