Toon posts:

bestanden over eigen netwerk erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Al lange tijd heb ik een ftp server draaien met bulletproof ftp Tot kortgeleden was ik daar zeer tevreden over, maar heb er nu een probeem mee. Als ik een bestand via mijn interne netwerk van mijn server naar mijn PC wil halen komt de snelheid 9 van de 10 keer niet boven de paar kbps uit.

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt of zijn er ideeen hoe dit op te lossen.

Even nog wat achtergrond informatie (niet onbelangrijk ):

- Om te testen heb ik de firewall van zowel de PC als de server uitgezet -- helpt niet
- Ik gebruik de passive mode
- Ik heb het OS kort geleden op de PC waar ik de bestanden naar toe wil halen opnieuw geinstalleerd. Wellicht dat ik toch nog ergens vergeten ben iets aan te passen bij de instellingen [gok modus aan] :?

Grtz,
Peje

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
via ftp? waarom geen shares? hoe snel gaat een ping? en doe ook es een tracert

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Tja...goeie vragen.

Ik heb ooit eens geprobeerd het via sharedfiles te doen, maar dat lukte niet. Een aangezien ik toch een server heb staan ben ik daarmee gaan werken. En jaren lang tot tevredenheid.

Ik heb zojuist wat in de poorten van mijn netwerk en firewall zitten knoeien en nu lijkt ie het weer normaal te doen. (al leek dat eerder al eens zou :/ )

Is het eenvoudig om sharedfiles te maken tussen mijn PC en de server? Dat zou natuurlijk ook idd handig zijn.

ciao,
Peje

• ThE-ShoX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03 16:13
Rechtermuisknop op de schijf of map en dan delen en beveiligen. Bij windows XP in ieder geval en bij win 2000 dacht ik ook.

Let er wel op dat je de pc in dezelfde werkgroep hebt staan, anders wil het niet altijd werken.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik weet het. Het probleem is dat het dan ook rete traag gaat :|
Ik zal vast wel iets verkeerd doen, maar wat :?

Iemand tips wat ik vergeten kan zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Link-speed van al je netwerkpoorten al gecontroleerd / gelijk getrokken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
't klinkt misschien een beetje achterlijk maar ik ben blij dat ik een paar jaar geleden die server etc aan de praat kreeg toen die sharedfiles mij niet lukte. 't is achterlijk als een n00b (op dit gebied :9 ) dit soort vragen stelt, maar kan je misschien uitleggen hoe ik de linkspeed kan controleren cq aanpassen? Anders een link naar een tut of zo?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:04

Quakie

quakelen

1. FTP is ind handig (voor grote en meerdere files) dus zeker niet gek dat je dat gebruikt, ook is het vaak sneller. Netwerkshares is handiger voor enkele kleinere files...
2. je lijnspeed kan je gewoon checken met je muis over monitors rechts (als je die aan hebt staan) Anders ga je naar control panel network connections.

Heel vaak is het op te lossen met het volgende programma:
TCPOptimizer
Surf naar www.speedguide.net en download het. Na installatie open je het programma.
Kies je adsl/cable snelheid, kies optimized settings. apply. reboot en test nogmaals.
(in dit programma zit bijv een buffer wijziging van je LAN settings)

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je reply.

Ik wissel inderdaad grote bestanden tussen mijn PC's. Dus het is toch aan te raden om daarvoor een server programma te gebruiken? Ik heb TCPoptimizer op beide PC's gedraaid (was idd lang geleden), helaas heeft dat nog niet mogen helpen.

Zijn er nog ander optie's/ideeën?
Kan het ook aan de hardware liggen dat ie op een lage snelheid blijft hangen?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:04

Quakie

quakelen

Ja handiger dan om het via FTP te doen wegens Resume, pauze, stop opties.
Ook gaat het sneller ( je praat over minuten met hele grote data verplaatsing)

Het zou toevallig zijn dat er een hardwareprobleem ineens is na re install.

Kan je losse PCI netwerkkaartje lenen van iemand?

Volgende opmerking gaat bij diverse mensen de nekharen van omhoog, maar goed zet het toch neer:

opnieuw installeren xp is dat een optie? Misschien iets fout gegaan van xp -> SP1 -> PS2 ?

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Quakie schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:19:
Volgende opmerking gaat bij diverse mensen de nekharen van omhoog, maar goed zet het toch neer:

opnieuw installeren xp is dat een optie? Misschien iets fout gegaan van xp -> SP1 -> PS2 ?
he he he ... je lijkt de helpdesk van m'n ISP wel :*)

Maar uhm.....zelfs XP nogmaals installeren heb ik geprobeerd. En weet je wat het gekke is....heel af als ik een bestand van mijn server haal, dan komt ie wel in de richting van de normale snelheid (bij alle *.rar files) die ik dan in de que gezet heb. Maar de volgende opdracht is dan weer r*te traag.

Ik zal i.i.g. eens kijken of ik/kennissen nog een netwerkkaartje hebben liggen. Mochten er tussendoor nog tips binnenschieten dan hou ik mij aanbevolen.

ciao,
Peje

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:51:
't klinkt misschien een beetje achterlijk maar ik ben blij dat ik een paar jaar geleden die server etc aan de praat kreeg toen die sharedfiles mij niet lukte. 't is achterlijk als een n00b (op dit gebied :9 ) dit soort vragen stelt, maar kan je misschien uitleggen hoe ik de linkspeed kan controleren cq aanpassen? Anders een link naar een tut of zo?
Via configuratiescherm -> systeem -> apparatenbeheer kun je de eigenschappen van jou netwerkkaart opvragen. Via tabblad geavanceerd kun je de duplexmode en snelheid van je netwerkkaart instellen. Indein je bijvoorbeeld overal 10/100 mbit full duplex netwerkkaarten gebruikt, zou je deze allemaal vast op 100 mbit full duplex kunnen instellen i.p.v. auto. Mocht dit niet werken, wat natuurlijk wel het mooiste zou zijn, kan er bijvoorbeeld een probleem in je bekabeling zitten. Dan zou je de overdrachtsnelheid eens kunnen testen met de instellingen van alle netwerkkaarten op 100 mbit half duplex, 10 mbit full duplex of 10 mbit half duplex Wellicht kun je zo in ieder geval een stabielere dataoverdracht realiseren zonder dat deze in elkaar zakt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Regel 1: Controleer de kabels.

Je probleem klinkt alsof je netwerk fouten heeft. Kabels kunnen echt zomaar kapot gaan. :*)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1