DHCP/netwerk verbind niet

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Ik zit op mijn laptop met een interesant en enorm irritant probleem:
Hij weigert te verbinden met netwerken.

Ik maak gebruik van een edimax PCMCIA netwerk kaart die gebaseerd is op de realtek8139 chip.

Doordat ik de laptop een hele tijd niet heb gebruikt is het nog Debian/etch met de 2.6.15 kernel.

Als hij aan een router/netwerk hangt met een DHCP server dan 'ziet' hij die niet, en als ik handmatig het netwerk instel heeft dat ook geen effect.

mii-tool geeft gewoon aan dat de link in orde is.

De gebruikte netwerk-kables werken met andere computers dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb ook geprobeert of het met Damn Small Linux (Live CD) wel werkte om te zien of mijn install misschien corrupt was, maar ook toen werkte het niet.

Zijn er nog dingen die ik heb gemist die misschien alle netwerk verkeer voorkomen?

(Ik heb helaas geen 2e laptop om de PCMCIA kaart in te testen en ook geen andere PCMCIA kaart. Verder heb ik geen speciale dingen ingesteld met iptables, iptables-save geeft totaal geen output)

edit:

Wat trouwens wel werkte was dat als ik het netwerk handmatig instelde hij wel antwoorde op pings (maar die heb ik gedaan vanaf de machine zelf omdat ik nu ook geen switch beschikbaar heb) dus:
laptop is bvb. 192.168.1.1 dan werkt vanaf de laptop ping 192.168.1.1
Maar de modem pingen werkt dan niet.

Edit2:
Nog ter informatie het lichtje op de kaart zelf flikkert als of er bergen netwerk activiteit zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Keeper of the Keys op 13-10-2006 22:42 ]