voeding hoge pieptoon

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
Hallo,

vandaag heb ik een andere videokaart in mijn systeem geplaatst. Dit heb ik al eens vaker gedaan en ook nu is het gelukt. Hierna heb ik alle kabels weer netjes aangesloten en de stroom ingeschakeld. Tot mijn verbazing hoorde ik een hoge pieptoon uit mijn voeding komen, nadat ik de stroom had ingeschakeld. Hiervoor had mijn voeding hier nooit last van. Ik heb werkelijk geen idee wat het geluid veroorzaakt en hoop dat jullie misschien weten wat het kan zijn.
Mijn voeding is een 500watt Antec Smartpower, deze moet ook ruim genoeg zijn om mijn systeem te draaien (athlon X2 3800+, geforce 7900GTO, en 2 hd en 2 cd/dvd spelers).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56
Waarschijnlijk moet je voeding je nieuwe videokaart voorzien van meer stroom, en gaat er door de zwaardere belasting nu ineens een Spoeltje "trillen" dit veroorzaak wss de pieptoon ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schakelende voeding zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
Het zal inderdaad kloppen dat de nieuwe videokaart meer stroom verbruikt, echter ik hoor het geluid ook als ik mijn pc niet aan heb staan. Dan wordt de voeding dus helemaal niet belast en maakt die toch het geluid.

Overigens doet de voeding het nog wel, heb een keer gewoon mijn pc opgestart. Maar het geluid lijkt me niet goed en dus zet ik mn pc maar niet meer aan.

EDIT: weet niet wat een schakelende voeding is

[ Voor 6% gewijzigd door fragfreak op 14-10-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
Zijn er nog andere mensen die misschien het probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 20:18

nhanssen

QVL is non-tweakers

Maak je borst maar nat, en ga maar alvast een nieuwe voeding halen.
Het piepen duurt nog even voort, na een tijdje start hij niet meer op.

Ik had hetzelfde probleem... :|

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
nhanssen schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:26:
Maak je borst maar nat, en ga maar alvast een nieuwe voeding halen.
Het piepen duurt nog even voort, na een tijdje start hij niet meer op.

Ik had hetzelfde probleem... :|
Daar was ik al bang voor. Gelukkig heb ik nog garantie, aangezien de voeding een half jaar oud is.
Wanneer en hoe is bij jou het probleem ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

fragfreak schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:29:
[...]

Daar was ik al bang voor. Gelukkig heb ik nog garantie, aangezien de voeding een half jaar oud is.
Wanneer en hoe is bij jou het probleem ontstaan?
Nou ik was verhuisd en op een zeker ogenblik in me nieuwe woning begon hij opeens zo'n mooie pieptoon te maken.

Als je goed luisterd naar je voeding en dan de stroomstekker uittrekt hoor je hem als het goed is ook de pieptoon afbouwen. Dit was echter in een later stadium toen me PC ook niet meer aanging.

Had 500 watt nu maar 550 erin gedaan >:)

[ Voor 6% gewijzigd door nhanssen op 14-10-2006 11:47 . Reden: Voeding edit 550->580 moet zijn 500->550 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
nhanssen schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:38:
[...]

Nou ik was verhuisd en op een zeker ogenblik in me nieuwe woning begon hij opeens zo'n mooie pieptoon te maken.

Als je goed luisterd naar je voeding en dan de stroomstekker uittrekt hoor je hem als het goed is ook de pieptoon afbouwen. Dit was echter in een later stadium toen me PC ook niet meer aanging.

Had 500 watt nu maar 550 erin gedaan >:)
Dan heb ik precies hetzelfde probleem als jij. Die hoge pieptoon bouwt ook langzaam af als ik de stroomstekker eruit haal. Neem dus aan dat mijn voeding binnekort zal overlijden. De voeding maar even terugsturen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een ELCO oid zijn denk ik die loopt te fluiten

Goed kans dat je voeding kapot gaat, maar hoeft niet
Heb hier ook voeding liggen (op moment niet in gebruik sinds 2 weken oid) die al heel wa maanden fluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:27:
Heb hier ook voeding liggen (op moment niet in gebruik sinds 2 weken oid) die al heel wa maanden fluit
Misschien een vogelkooitje kopen?

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
Heb nu nog garantie dus kan het beste de voeding gewoon laten vervangen. Beter dan dat die na de garantie periode kapot gaat.
Pagina: 1