Ecteinascidin schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:25:
In plaat 4 is het lijnenspel van de gevels wel erg mooi om te zien. En om 1 of andere reden doen zelfs die Jappaners het wel aardig.
Ik zie wel dat je problemen hebt gehad met het licht. Zoals bij plaat 6 duidelijk is, is het licht gewoon te saai voor woorden. Met plaat 7 heb je al iets ander contrast en meer verzadiging. Om een blauwe middaglucht te vermijden kan je vaak beter rond de randen van de middag gaan fotograveren als de zon een beetje lager staat.
Verder zie ik dat het thema wel goed terugkomt, doch is er toch wel meer met grachten te doen. Detailopnamen van bv de trappenhuizen horen er ook bij. En wat meer leven/mensen zou de serie als geheel wat meer doen spreken.
Niet dat het slechte foto's zijn, maar ik kan morgen dezelfde foto's schieten. De dag erop dat Remy of neographical langslopen en met ander licht, andere dieptes en meer detailwerk een serie maken waar je zelf van opkijkt dat er zoveel meer inzit.
* nadroJ zou trouwens s'nachts dolgraag hetzelfde rondje willen maken
Thanks voor het commentaar. Daar heb ik veel aan!
Plaat 6 vond ik zelf juist mooi met die blauwe half bewolkte lucht
Ik ben het verder wel met je eens over de tijden van foto's nemen. Dat heb ik wel vaker gelezen. Tijdens het fotograferen was het soms ook wel irritant. Dan weer regen, dan weer een strakke blauwe lucht, dan weer bewolt.
Ook dat het meer grachten draait klopt. Een volgende keer zal ik meer architectuur op de plaat zetten. Ik heb deze ook gemaakt, maar vond 'm wat saai. Het is niet denderend, maar wel meer grachtenpand. (beetje klein 600x450). Het ging me vooral om de trap en de deur.
Op naar de volgende betere shoot